Bali, flitsbezoek en wat MOET je gezien hebben

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zooist

Bali, flitsbezoek en wat MOET je gezien hebben

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-10 11:44

Ik wil op vakantie, maar vanwege de enorme beestenboel kan ik niet te lang weg.
Toch wil ik wat van de wereld zien....

De keus is gevallen op Bali. Ik ga samen met een vriendin.

Waarschijnlijk worden het 10 dagen, dat houdt dus in dat we al twee dagen missen vanwege het reizen.
En we willen ook niet elke dag op tour om dingen te bekijken.....

Wat zijn dus DE dingen die je gezien MOET hebben als je op Bali bent.
Welke plaats ligt dan het meest voor de hand om als thuisbasis te kiezen.

We willen zowiezo ook wel een dagje of wat gewoon plat aan het strand liggen.

Alvast bedankt voor de reacties.

(Owja, het gaat nog wel even duren voordat we gaan, want het budget is nu nog 0 :P)

Liex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 12:26

Als een logistiek goede thuisbasis wilt voor je vakantie, zou ik voor Sanur gaan. Dat is in vergelijking met andere plaatsen relatief dicht bij alle activiteiten enz. Bovendien is Sanur erg mooi, met kampungs (soort krottenwijkjes) en pasars (grote markten). poedersuiker is heel toeristisch, maar weer iets zuidelijker, en de meeste activiteiten vinden in midden Bali plaats.

Tja, wat je gezien moet hebben, lastig, verschilt per persoon :+ Ik ben afgelopen oktober 8 dagen naar Bali geweest, als verrassing voor mijn opa en oma (die waren daar al, oma is daar geboren). In die acht dagen heb ik een sawa-tocht gedaan (door de rijstvelden), naar het eilandje Lembongang geweest, dat is echt paradijs met bounty-stranden enzo ;) Verder hebben we geraft, met zo'n rubberen boot over een enorm wilde rivier. Dat is echt prachtig, dan zie je echt de ongerepte stukjes natuur van Bali. (het toerisme heeft al flinke invloed gehad.. helaas.. ) Verder heb ik ook nog een jeep-tour gedaan, o.a naar een vulkaan waarvan ik de naam niet meer weet.. En eehh... verder weet ik het niet meer :+

Wat ook erg mooi is, is Tanah Lot. Tanah Lot ligt in het zuiden van Bali, en daar is een enorm mooie zonsondergang te zien. Echt heel speciaal.

Als je verder nog vragen hebt, vraag gerust :D

muc

Re: Bali, flitsbezoek en wat MOET je gezien hebben

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 12:31

In 8 dagen kan je best veel zien van Bali. Ik ben het met Liex eens wat ze geschreven heeft. Ik verbleef in poedersuiker wat toch wel erg toeristisch was... Verder, ga duiken of snorkelen. En ga NIET naar monkeyforrest, dat is een bos(park) met apen erin, erg toeristisch en ik vond het persoonlijk niet de moeite waard. Koop anders een lonely planet, die geven meestal goeie tip´s.

muc

Re: Bali, flitsbezoek en wat MOET je gezien hebben

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 12:32

Poedersuiker is K U T A :D

Liex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 12:32

Oja, snorkelen heb ik ook nog gedaan ;) Op Lembongang, dat paradijselijke eilandje :D

LouB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 21:01

Ik heb vorig jaar 3 weken rondgereisd op Java en Bali. Op Bali verbleven wij in K u ta. Dit is erg toeristisch en ik zou hier zelf niet zo ver voor vliegen. Maar om na een rondreis hier te eindigen is wel erg lekker! :D

Tanah Lot op Bali ben ik ook geweest, mooi inderdaad maar ook bomvol met toeristen! Ik vond zelf Ubud een erg leuke stad om een bezoekje aan te brengen! Hier heb je vele plaatselijke fabriekjes, kleine museums en een lokale markt waar je leuke souvenirs kunt shoppen! Verder vond ik mountainbiken op Bali ook een echte aanrader, en natuurlijk een ritje op de olifanten!