Als een logistiek goede thuisbasis wilt voor je vakantie, zou ik voor Sanur gaan. Dat is in vergelijking met andere plaatsen relatief dicht bij alle activiteiten enz. Bovendien is Sanur erg mooi, met kampungs (soort krottenwijkjes) en pasars (grote markten). poedersuiker is heel toeristisch, maar weer iets zuidelijker, en de meeste activiteiten vinden in midden Bali plaats.
Tja, wat je gezien moet hebben, lastig, verschilt per persoon
Ik ben afgelopen oktober 8 dagen naar Bali geweest, als verrassing voor mijn opa en oma (die waren daar al, oma is daar geboren). In die acht dagen heb ik een sawa-tocht gedaan (door de rijstvelden), naar het eilandje Lembongang geweest, dat is echt paradijs met bounty-stranden enzo
Verder hebben we geraft, met zo'n rubberen boot over een enorm wilde rivier. Dat is echt prachtig, dan zie je echt de ongerepte stukjes natuur van Bali. (het toerisme heeft al flinke invloed gehad.. helaas.. ) Verder heb ik ook nog een jeep-tour gedaan, o.a naar een vulkaan waarvan ik de naam niet meer weet.. En eehh... verder weet ik het niet meer 
Wat ook erg mooi is, is Tanah Lot. Tanah Lot ligt in het zuiden van Bali, en daar is een enorm mooie zonsondergang te zien. Echt heel speciaal.
Als je verder nog vragen hebt, vraag gerust