Wie is er al aan het rondkijken voor de zomervakantie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MISTRAL94

Wie is er al aan het rondkijken voor de zomervakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-10 10:59

Zoals de titel al zegt, wie is er al aan het rondkijken voor de zomervakantie?
Vorig jaar ben ik op Kreta geweest dus daar wil ik niet meer naar toe.
Nu zitten we te denken om 2 weken naar engeland te gaan en 1 week de zon op te zoeken.
Ik wil eigenlijk wat ideetjes op doen om te kijken wat de zonvakantie moet worden.

Waar gaan jullie naar toe en waarom juist dat land/locatie?

Nadia
Oppermuts

Re: Wie is er al aan het rondkijken voor de zomervakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 11:02

LZP --> BEU

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 12:19

Ik ben ook alweer aan het rondkijken! Vroeg iets boeken zit er niet in, want ik studeer in juni af... en als ik dan in juli meteen kan beginnen werken, dan zal er geen vakantie inzitten.... maar rondkijken mag altijd :D.

Voorlopig ben ik aan het denken bosnie-montenegro(-kroatie). Het "hoe" is me wel nog niet duidelijk. Of met de auto naar ginder, of met het vliegtuis naar ginder en dan met het openbaar vervoer verder, of ginder een auto huren.
Waarom deze landen? Ik heb een licht zwak voor oost-Europa en balkanlanden... enorm mooie natuur, mooi weer, geen massatoerisme, heel recente geschiedenis die overal nog zichtbaar is (zowal letterlijk zichtbaar,als zichtbaar in de organisatie van hun leven, in hun manier van denken). De drie landen liggen kort bij elkaar, waardoor je van alles wat hebt. Zoiezo zou het een deel 'cultuur' zijn, steden bezoeken (Sarajevo, mostar, eventueel Dubrovnik), een deel natuurschoon aan de kust +stranden (in Montenegro, Boka Kotorska -meest zuidelijke fjord van europa-), een deel rondtrekken in de natuur ( Tara ravijn, skada meer), een deel actiever (kajakken, raften, duiken,...). Ja, een mooie combinatie van 'vanalles wat'. Ideaal...

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 12:29

Ik ben ook aan het rondkijken, maar vroeg boeken zit er hier helaas niet in..
Ga samen met mijn beste vriendin, hoogstwaarschijnlijk 2 weken naar Cuba. Helaas moet zij wachten tot haar vakantie officieel is goedgekeurd door haar baas en dat is eind januari ofzo pas.. :\ Echt balen maarja het is niet anders.

Heb al wel een andere vakantie staan, mijn ouders gaan in juli 3 weken naar de USA en ik ga samen met een vriendin met ze mee! :D
3 weken rondtrekken en heul veel zien en doen, heb er veel zin in! :D

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 12:37

Ik wou volgend jaar naar hawaii, dus niet eens aankomende zomer. Maar aangezien die reis wel rond de 3000 pp ligt twijfel ik zelfs of ik de reis niet nog een jaar door moet schuiven aangezien het slim is om vroeg te boeken en we dan in september wellicht al moeten betalen. :+

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 13:02

De bestemming is voor ons al wel duidelijk, Zweden en Noorwegen! :D Mijn vriend doet samen met mijn vader mee aan de Carbagerun (voor uitleg zie www.carbagerun.nl) en die eindigt in Oslo. Nu ben ik alleen nog op zoek naar dingen die je daar echt gedaan en gezien moet hebben.

Normaal zou ik voor een zomervakantie niet snel zo'n bestemming uitkiezen, maar ik wilde er altijd al eens naar toe.

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 13:07

EvaC schreef:
De bestemming is voor ons al wel duidelijk, Zweden en Noorwegen! :D Mijn vriend doet samen met mijn vader mee aan de Carbagerun (voor uitleg zie http://www.carbagerun.nl) en die eindigt in Oslo. Nu ben ik alleen nog op zoek naar dingen die je daar echt gedaan en gezien moet hebben.

Normaal zou ik voor een zomervakantie niet snel zo'n bestemming uitkiezen, maar ik wilde er altijd al eens naar toe.

http://www.hln.be/hln/nl/2/Kanaal-Reize ... plek.dhtml

Het is volgens mij nochthans één van de mooiste plaatsen in Europa (zo niet verder) om naartoe te reizen.... Als het niet zo'n dure landen geweest zouden zijn, ik was er al lang geweest :+

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-10 13:08

Wij zitten ook nog in dubio om te kijken wat het kost om 2 a 3 weken naar Amerika te gaan maar ik wil eigenlijk ook wel weer een weekje zon dat is me erg goed bevallen vorig jaar.

Voor mij geen actieve vakantie als raften enz dat lijkt me wel gaaf maar ik heb en een klein meisje van 5 en mijn rug begint na bijna 2 jaar hele hevige klachten wat tot rust te komen dus is het niet verstandig om dan dat soort vakanties te boeken.

Zweden en Noorwegen lijkt mij ook wel wat, net als ijsland..

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 13:33

Ik heb al geboekt. Een weekje naar Kos. Hebben echt vanalles bekeken en zagen toen een super mooi hotel. Dus vandaar Kos.

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 14:05

tantjeuh schreef:
http://www.hln.be/hln/nl/2/Kanaal-Reize ... plek.dhtml

Het is volgens mij nochthans één van de mooiste plaatsen in Europa (zo niet verder) om naartoe te reizen.... Als het niet zo'n dure landen geweest zouden zijn, ik was er al lang geweest :+

Dankjewel! :D Qua bestemming bedoelde ik meer omdat ik echt een zon, zee, strand mens ben :P Maar het is er inderdaad geweldig mooi, dus verder ben ik echt dik tevreden!

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 20:03

MISTRAL94 schreef:
Wij zitten ook nog in dubio om te kijken wat het kost om 2 a 3 weken naar Amerika te gaan maar ik wil eigenlijk ook wel weer een weekje zon dat is me erg goed bevallen vorig jaar.

Voor mij geen actieve vakantie als raften enz dat lijkt me wel gaaf maar ik heb en een klein meisje van 5 en mijn rug begint na bijna 2 jaar hele hevige klachten wat tot rust te komen dus is het niet verstandig om dan dat soort vakanties te boeken.

Zweden en Noorwegen lijkt mij ook wel wat, net als ijsland..

Ben zelf vorig jaar naar Amerika geweest en een groot deel van de reis in Florida geweest. Dat is echt een mooie combi met wat zien en zon zee strand. Hadden geen megadruk programma zodat we ook nog tijd hadden om op het strand te liggen en lekker op terrasjes gezeten 8-)