Op (zon)vakantie in maart... Waar heen???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JustMe1234

Op (zon)vakantie in maart... Waar heen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-10 16:16

Hallo allemaal,

Mijn vriend en ik willen graag in maart op vakantie. We weten alleen nog niet helemaal waar heen!
We willen ongeveer 2 weken weg. We willen een zonvakantie, dus het moet er wel mooi weer zijn.
We houden erg van snorkelen. Ook willen we dat er iets te zien en te beleven valt, naast lekker op het strand liggen willen we excursies kunnen doen zodat we niet 2 weken lang alleen maar op het strand liggen.

Heeft iemand een leuk idee?? :D

Groetjes Fabienne

aaidaa

Re: Op (zon)vakantie in maart... Waar heen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 16:17

egypte?

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 16:17

Gran Canaria kan ik je aanraden.
Mooi weer in de periode van feb-april. Niet te heet.
Veel snorkel mogelijkheden in Porto Rico

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 16:19

ahem :o een weekje woestijn trektocht door de tunesische woestijn en aansluitend een week op Djerba misschien?

aaidaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 16:19

Tunesië is ook erg gaaf! En lekker warm in het voorjaar :D

Arwennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 16:30

ik kan niet in je portemonnee kijken maar florida is heel mooi! ben er afgelopen zomer geweest!
genoeg uitstapjes naar pretparken, everglades, huge shoppingmalls en trips naar de bahamas etc etc!
verder klinkt tunesie goed, is een vriendin van mij ook geweest die had het geweldig!
en in europa is het volgens mij in die tijd in portugal en griekenland ook al best wel lekker weer.. niet bloedheet maar wel lekker!

JustMe1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-10 19:09

Bedankt voor de reacties!

Egypte ben ik vorig jaar geweest, hele leuke vakantie gehad maar ik zal niet zo snel weer gaan.

Gran Canaria is wel een leuk idee, wist alleen niet dat het daar in maart al lekker weer was?

Tunesie weet ik niet zo veel over, ga ik eens wat info over opzoeken :)

Florida lijkt me geweldig, ga ik me ook wat meer in verdiepen ;)

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 02:47

Wij waren afgelopen maart naar Aruba. Helemaal geweldig! Heerlijke temperatuur, lekker briesje. Hele mooie parelwitte stranden en helder blauwe zee. Maar ook hele mooie plekken zoals Natural pool.

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 03:49

Fabienne_S: portugal natuurlijk! Maart zeg je??? Dat is zowat de allermooiste maand van het jaar hier!
Heerlijke temperaturen, alles staat in bloei.
Kijk maar eens op onze website als je wilt... we zitten zo'n 10 km. van het strand af en dan is het daar nog heerlijk rustig!

Er is hier zoveel natuur, cultuur... kortom: alles wat je maar wilt en binnen 'n uur kun je in hartje Lissabon zijn.
Wat wil je nog meer?

;-))

JustMe1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-10 00:54

Is het in maart al mooi weer (lees strandweer ;)) in Portugal dan? Je site ziet er wel goed uit!

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 02:10

Hoi Fabienne_S, jazeker!
Natuurlijk is het nog niet gloeiend heet... maar dat stel je ook niet op prijs hoor.
Op beschutte plekken, dus b.v. in een duinkommetje... kan het wel 25 graden zijn.
Hoe later in maart, hoe warmer het alweer is. Portugal heeft een subtropisch klimaat, althans: dit gedeelte, dus onder Lissabon. Het klinkt misschien vreemd... maar de eerste voorjaarsbloemen bloeien alweer.
Er zijn nu bijen en vlinders ;-)) Vannacht is het hier extreem koud, richting de 0 graden.
Echt vriezen doet het vrijwel nooit. We hebben hier in december temperaturen (eergisteren nog) van rond de 20 graden. Echt T-shirtje aan en lekker buiten werken.

Voorjaar is ook de beste tijd om b.v. buitenritten te paard te maken. Nog niet kokend heet... weinig tot geen insekten en heerlijk weer.

PB rustig al je vragen hoor, geen enkel probleem.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 12:35

Canarische eilanden. Ik ben een keer begin maart naar Lanzarote geweest en wij hebben heerlijk weer gehad. De avonden zijn dan nog wel wat fris, maar goed te doen.
Het kan natuurlijk zijn dat je het dan wat minder treft. De mensen die een week voor ons daar waren haden veel regen en het was best koud.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 09:02

Als je echt zeker weten strandweer wilt hebben, dan moet je niet in Europa blijven. Portugal is mwoh, grote kans op strandweer, maar kan ook net zijn van niet. Hetzelfde geldt voor Cran Canaria en ik denk ook voor de zuidkust van Turkije.
Egypte is het dan inderdaad al warmer. Maar dan zou je het verder moeten zoeken in het Caribisch gebied (Aruba, Bonaire, Curacao, Sint Maarten, Cuba, Dominicaanse Republiek etc.), Zuid-Amerika, Mexico en het zuiden van Amerika (Florida).

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 04:44

ik volg dit even, ik zelf ben ook aan t kijken maar ik heb niet zo'n enorme portomonee... ik ga overigens alleen..

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 04:44

Fabienne_S schreef:
Hallo allemaal,

Mijn vriend en ik willen graag in maart op vakantie. We weten alleen nog niet helemaal waar heen!
We willen ongeveer 2 weken weg. We willen een zonvakantie, dus het moet er wel mooi weer zijn.
We houden erg van snorkelen. Ook willen we dat er iets te zien en te beleven valt, naast lekker op het strand liggen willen we excursies kunnen doen zodat we niet 2 weken lang alleen maar op het strand liggen.

Heeft iemand een leuk idee?? :D

Groetjes Fabienne

BONAIRE :D

O:)

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 12:04

Indonesie :D Kan je heerlijk strand hangen, activiteiten ondernemen (oa veel snorkel mogelijkheden), 's avonds uitgaansleven verkennen, volop shoppen, luxe hotels en vooral goedkoop leven daar!

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 13:52

xDramaQueen schreef:
ik volg dit even, ik zelf ben ook aan t kijken maar ik heb niet zo'n enorme portomonee... ik ga overigens alleen..

Mocht je zin hebben om paard te rijden in je vakantie..... ;-))

Eventueel, buiten de verhuur van SonhoCabana, zijn er mogelijkheden in ons eigen huis.
Voor mensen die niet zo'n grote portemonnee hebben.
Maar daar moet je maar over nadenken, of je zoiets leuk vind.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 14:38

Cuba en Mexico zijn geweldig en rond maart ook heerlijk qua temperatuur! :j
Wel redelijk prijzig, maar je hebt dan ook zeker waar voor je geld.

JustMe1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-11 10:44

Megan_ schreef:
Indonesie :D Kan je heerlijk strand hangen, activiteiten ondernemen (oa veel snorkel mogelijkheden), 's avonds uitgaansleven verkennen, volop shoppen, luxe hotels en vooral goedkoop leven daar!

Is het geen regenseizoen dan in Indonesië? We willen daar heel graag heen namelijk (vooral mijn vriend, hij is half Indonesisch) maar ik dacht dat je daar het beste vanaf oktober heen kan?

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 10:48

Het regenseizoen is van November tot Maart ongeveer.. Ik ben er eind okt tot half november geweest en heb geen druppel gezien haha..

Wij gaan in Feb weekje weg, denk lekker allinc naar Egypte ofzo. Jij bent daar al geweest toch? Nog suggesties voor hotel ;) '?

JustMe1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-11 10:57

Ja wij zijn vorig jaar naar Egypte geweest. Wij zaten in Sharm El Sheik, op Sonesta Beach. Wij hebben het heerlijk gehad daar, prima resort!

Ik ga wel eens informeren naar Indonesie :D Hebben jullie rondgereisd?

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 10:43

Wij zijn 2,5 week daar geweest en hebben over heel Bali gereisd. Met snorkel excursies ook wel op wat inieminie eilandjes rond de kust van bali geweest maar geen andere grote eilanden. We hebben nog getwijfeld om een excursie naar Lombok te doen maar we hadden er geen rekening mee gehouden met malaria dus toch maar niet gedaan. Op Bali zelf hebben we wel alles gezien en ik heb er een fantastische vakantie gehad.

Als je besluit richting Bali te gaan zou ik een Hotel zoeken in K.uta. Bruisend stadje en veel te beleven, maar toch heeeeerlijk rust op je resort. Je kan dan naar het drukke K.uta beach maar voor een dagje bounty eiland gevoel raad ik je Jimbaran Beach aan, kan je alleen met Taxi komen vanuit K.uta, vrij onbekend en heeerlijk rustig..

Afbeelding Impressie voor Jimbaran..

Ik ga jou resortje van Egypte eens opzoeken!

sHaKiEjLaVeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 00:30

Mijn vakantie is ook geboekt voor de maand maart! Ik ga samen met m'n broer naar Curacao, een wat kleiner eiland maar schijnt erg leuk,warm en gezellig te zijn. Wij zijn van plan enkele dagen een auto te huren, zodat we buiten het strand om ook nog wat andere dingen kunnen bekijken! Prijzen vielen mij ook erg mee.

JustMe1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-11 01:20

leuk!! Via welke organisatie heb je geboekt? En in welk hotel zit je?

sHaKiEjLaVeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 18:52

Indonesie staat ook nog steeds op mijn lijstje, maar ik weet niet of dat echt wat is voor de maand Maart en voor maar 2 weken, zou daar persoonlijk liever een week of 4 heen gaan denk ik.
Wij hebben geboekt via Arke en zitten in een appartement van Pietermaai. Dicht bij willemstad en enkele km vanaf Mambo Beach. Hoor veel positieve verhalen over Curacao dus ik ben wel benieuwd wat we er van gaan vinden.