Camping in Toscane vlak bij dorpje?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laura82

Camping in Toscane vlak bij dorpje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-10 17:37

Wij willen komende zomer graag kamperen in Italie, het liefst in Toscane. Nou ben ik de afgelopen dagen internet een beetje aan het afstruinen (ik heb nu alweer vakantiekriebels :o ) en wat zoekt dat lastig! Al heel veel campings gezien, maar nog niet de camping tegengekomen waar we eigenlijk naar op zoek zijn. Zo staat er bij veel campings geen informatie hoe ver het van een plaatsje ligt, iets wat wij wel best belangrijk vinden. Ook heb ik zoover al afgestruind, aangezien dat soort info daar ook wel te vinden is, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

Wat zoeken we: een middelgrote tot grote camping met een zwembad, een winkeltje, een restaurantje ofzo, en op loopafstand van een dorpje/plaatsje (ja, ik weet dat je ook best 10 km kan lopen, maar liever iets dichterbij :+ )
Graag ook nog enigzins betaalbaar, ben echt prijzen tegengekomen die echt erg zijn :wow:

Dus, iemand een idee?

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 17:42

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-10 19:35

Dank je, daar heb ik zeker wat aan :)

peaches

Re: Camping in Toscane vlak bij dorpje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 15:56

Ik ben ooit naar camping norcenni girasole club geweest bij figline valdarno. Heb me daar best vermaakt en je kon paardrijden dichtbij..dat was natuurlijk een plus!

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 15:58

Ik heb op de grens van toscane/umbrie gezeten aan het trasimenomeer, camping punta navacchia. Weet de prijzen niet meer maar in principe is het te lopen/fietsen naar verschillende dorpjes, ook gaat er een boot over het meer.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-10 17:54

guccio schreef:
Ik heb op de grens van toscane/umbrie gezeten aan het trasimenomeer, camping punta navacchia. Weet de prijzen niet meer maar in principe is het te lopen/fietsen naar verschillende dorpjes, ook gaat er een boot over het meer.

Deze camping ben ik inderdaad tegengekomen. Hoe ver was het ongeveer lopen naar dichtstbijzijnde plaatsje? En was daar ook wat te beleven?

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-10 19:08

peaches schreef:
Ik ben ooit naar camping norcenni girasole club geweest bij figline valdarno. Heb me daar best vermaakt en je kon paardrijden dichtbij..dat was natuurlijk een plus!

Ook deze camping ben ik tegengekomen, maar deze kost 45 euro per nacht, dat vind ik voor simpel kamperen toch wel erg prijzig!!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-10 22:25

Inmiddels ons toch wat meer ingelezen in Norcenni Girasole club, en ondanks de prijs hebben we toch wel interesse. Alleen ff kijken, want de grote kampeerplaatsen lijken wel al volgeboekt, en de kleine plaatsen kunnen volgens de berichten echt heel klein zijn. Maar, wel een prachtige camping zo te zien :D

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 19:29

Camping Luxor In Monteriggioni!

Hebben we 1 nacht gestaan, vriendelijke mensen, en je kan het lopend doen naar het dorpje.

Het dorpje is trouwens wel heel klein, er is een groter dorp in de buurt :)

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 21:44

erg mooie camping idd en ik vond het aquaspinning ook echt super tof! vanuit de camping kon je dus met iemand meerijden naar de manege. Er zat toendertijd iemand aan een tafeltje savonds voor info en reserveringen.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-10 21:47

Dat is geloof ik nog steeds zo. Maar goed, ff afwachten of het ervan komt, zoveel andere leuke dingen te doen in de omgeving :D En manlief wil denk ik niet rijden ;)

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 10:31

Ik mocht toen met mijn vader mee als ik de vliegreis maar zelf betaalde, ik was toen al 19 dus kon lekker mijn eigen ding doen. Laat je je man mooi achter op de camping met een goed boek en dan lekker een paar uurtjes rondhobbelen.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-10 11:43

Misschien doe ik dat ook wel een keertje. Hij vermaakt zich maar :D En als ie niet alleen achter wil blijven, meot ie maar mee }>