Ik ben wel twee keer in Bali geweest dus daar kan ik je wel wat informatie over geven
.
Welke plaatsen zijn leuk?
Tsja, dat ligt eraan waar je van houdt. Ku'ta (de ' moet weg hoor, maar anders gaat de Boktcensuur ermee spelen
) is echt een uitgaansgebied, ook erg toeristisch. Zelf vind ik het midden en het noorden erg mooi, ik vind Sanur en Tulamben heel leuke plaatsen. Tulamben is een klein duikersdorpje maar erg mooi en rustig
.
Hoe is de veiligheid?
Ik heb me op Bali nog nooit onveilig gevoeld. Natuurlijk zijn er wel zakkenrollers en mensen die jou, als naïeve toerist, aanspreken en proberen te bedonderen maar als je een beetje slim bent heb je dat wel door
. Zorg gewoon dat je je spullen bij je houdt, bijvoorbeeld in een heuptasje, en niet in een rugzak. Maar gevaarlijk vind ik het daar niet.
Welk seizoen is het beste om te gaan?
Wil je veel regen, ga dan in onze herfst/winter. Wil je veel warmte, ga dan in onze zomer
.
Hoe zijn de stranden?
Bij Lovina heb je vulkanistische stranden met zwart zand, dat is een hele ervaring op zich maar ik vond het wel heel mooi. Tulamben heeft wel stranden met alleen maar gigantische keien dus als je op het strand wil gaan liggen, doe dat dan maar niet daar.
Hoe duur is het daar ongeveer?
Helemaal niet duur, wij hebben met zijn drieën inclusief ontbijt, verblijf en diner voor 4 dagen 80 euro betaald! Dat hebben we al in Nederland geboekt, als je rechtstreeks boekt is het nog goedkoper. Het is maar net wat je op zoekt, maar over het algemeen (als je buiten de echte toeristencentra blijft) is het erg goedkoop. Taxi's zijn ook niet duur
, maar het fijnste is om een privéchauffeur met auto te nemen die je overal heen kan brengen...
Als ik jullie zo hoor over dat je van natuur houdt en wel wat rust wil, maar niet in the middle of nowhere, zou ik toch kijken naar Sanur en Lovina, die buurt.