Hoe kom je van Weeze (luchthaven) in Nederland?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

x_spekkie_x

Hoe kom je van Weeze (luchthaven) in Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-10 17:31

De luchthaven Dusseldorf Weeze (NRN) ligt eigenlijk op loopafstand van de Nederlandse grens.
Hoe kom je vanaf de luchthaven in Nederland?

Ik zoek eigenlijk de goedkoop mogelijkste optie, aangezien in Nederland mijn studenten OV weer geldig is.

Wie heeft er tips en/of ervaringen? :)

Jolliegirl

Re: Hoe kom je van Weeze (luchthaven) in Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 17:31

Lopen? ;)

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 17:32

Kun je niet gebracht worden door familie of vrienden?

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-10 17:34

MonicaG schreef:
Kun je niet gebracht worden door familie of vrienden?

Het gaat alleen om een terugreis.
En de benzine van halen/brengen is duurder dan wat het mij kost met mijn gratis OV ;)

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 17:35

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-10 17:45

Ik weet dat Google een hele hoop oplost, maar ik was eigenlijk benieuwd naar ervaringen van mensen die op Weeze zijn gevlogen en dan weer naar Nederland zijn gegaan. Ryanair vliegt heel goedkoop op Weeze en ik geloof dat er meer bokkers zijn die dit hebben ondervonden :)

Er gaat blijkbaar een taxibusje van Weeze naar Arnhem (18 euro), Nijmegen (16 euro) en Venlo (15 euro).

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 18:39

Ik vlieg volgende week zondag met Ryanair vanaf Weeze naar Oslo. Ik wordt alleen gebracht door mijn tante, weet zo ook even niet hoe je daar zo gemakkelijk in Nederland kan komen. Ben wel even nieuwsgierig.

In Oktober ben ik vanaf Eindhoven Airport, dat was gemakkelijk. Op Airport in stappen in de bus en nog voor het station kon ik uitstappen voor de deur van mijn huisje. :)) Helaas vliegt Ryanair niet meer vanaf Eindhoven (naar Oslo).

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 19:59

Ik heb toen der tijd inderdaad zo'n taxibus genomen, is heel goed te doen, chauffeur is Duits, maar kon prima Engels (ik kan echt geen Duits :o ) en was erg vriendelijk, je betaald contant aan de chauffeur :)

Chely

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 20:11

Volgens bahn.de heeft Weeze ook een treinstation.
Weet niet waar je precies in NL moet zijn dus kan het verder niet voor je uitzoeken.

Succes!

MeMar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 17:40

Via de weeze site kun je informatie krijgen over idd taxi-bussen naar bv nijmegen
(Voor 10 euro wil ik ook wel taxi spelen naar station venray/oostrum ;) )

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 17:44

x_spekkie_x schreef:
Er gaat blijkbaar een taxibusje van Weeze naar Arnhem (18 euro), Nijmegen (16 euro) en Venlo (15 euro).

Dat is idd de enige (en goedkoopste) optie, of je moet je laten ophalen. ;)

Via het treinstation van Weeze is niet handig vanuit NL. De airport zelf heeft ook geen station en de airport ligt nog wel een aantal kilometers buiten het plaatsje Weeze. Airport Weeze is het handigst te bereiken met een shuttlebus. Zelf al meerdere malen gedaan vanuit en naar Nijmegen.

http://www.airport-weeze.de/2-3_an_und_ ... hp?lang=nl

Wel moet je reserveren van tevoren. Dat doe ik alleen als ik náár Weeze moet (om zeker te zijn van een plekje in de bus vanaf Nijmegen CS). Vanaf Weeze terug naar Nijmegen doe ik dat nooit omdat ik ook nooit weet of mijn vlucht vertraging oploopt. Is nog nooit een probleem geweest, gewoon een kwestie van op tijd bij de bushalte zijn. :D

De telefonisten van de shuttlebusdienst spreken trouwens Nederlands, maar ik reserveer meestal via het formulier op de site.

Een overzichtskaartje van die website:

Afbeelding

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 22:05

Wij gingen altijd met een busje (komt uit Duitsland), en werden dan bij het Gelredome in Arnhem opgehaald. Vorig jaar zijn we bij m'n nicht thuis opgehaald door zo'n busje. Andere auto's, en taxi's reden nog amper. Ons busje reed vlot door de sneeuw heen zonder problemen, en we waren netjes op tijd :D. Duitsers zijn gewoon meer gewend denk ik.

Dat de luchthaven op loopafstand vanaf de grens is klopt niet... wij deden er al 1 1/2 uur over met die sneeuw vanaf Arnhem. Vanaf de grens moet je zeker nog 20min / 30min rijden met de auto.

lindar1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 22:13

heb ook heel vaak dat taxi busje genomen, vind het altijd wel extreem duur, maar er is niet echt een andere optie.. Je zou natuurlijk ook kunnen liften..
Volgende keer vanaf dusseldorf international vliegen, Daar kan je wel met de trein komen..

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 22:15

x_spekkie_x schreef:
De luchthaven Dusseldorf Weeze (NRN) ligt eigenlijk op loopafstand van de Nederlandse grens.
Hoe kom je vanaf de luchthaven in Nederland?

Ik zoek eigenlijk de goedkoop mogelijkste optie, aangezien in Nederland mijn studenten OV weer geldig is.

Wie heeft er tips en/of ervaringen? :)

Mijn liefhebbende echtgenoot vraagt het alvast in het vliegtuig... of er iemand een bepaalde richting uitgaat... en of er nog 'n plekkie in de auto over is... en weet je?? Meestal lukt 'm dat nog ook!

:D

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 11:03

Dat busje vanaf Arnhem Gelredome rijdt langs Nijmegen CS. :j

lindar1985 schreef:
Volgende keer vanaf dusseldorf international vliegen, Daar kan je wel met de trein komen..

Gaat wat lastig als je met Ryanair of Wizzair vliegt. Die vliegen niet vanaf Düsseldorf International. ;)

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 09:16

Een collega van mij gaat vanuit Eindhoven met de trein naar Venlo. Van daaruit overstappen naar Nijmegen. En dan schijn je met een bus gewoon naar Weeze te kunnen. Heeft ze vorige week nog gedaan.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 10:06

Dat is exact wat ik hierboven beschreef, met dat kaartje erbij. ;)

Ik denk dat ik dat ritje de afgelopen jaren een keer of 7-8 heb gedaan. Daarbij nog wat vriendinnen die hetzelfde traject met dat busje hebben afgelegd op weg van of naar mij... Ik weet inmiddels ongeveer hoe het werkt. ;)

Kan overigens ook vanaf Venlo (zie kaartje).