Elk jaar weer het moeilijkste deel van de vakantie boeken. Naar welk land ga je? Ik ben de stapvakanties in Chersonissos wel beu naar 3 jaar en ook Spanje heb ik wel gezien. Turkije ben ik ook geweest, was leuk maar echt bijzonder, nee dat niet. Ik ben nu dus op zoek naar iets waar je leuke dingen kunt bezoeken en s'avonds moet het ook wel gezellig zijn. De echte stapoorden hoeven voor mij niet meer, wie weet het perfecte land?
Het topic dat jij aanhaalt is geen centraal topic, met een heel andere vraag dan de ts hier heeft... lijkt me niet nodig om dit topic te sluiten .
On topic: de eisen die je nu neerlegt, zijn wel héél breed... met dit verlanglijstje, kan iedereen gewoon beginnen opsommen. Als je wat wil bezoeken, wat bedoel je daar dan net mee? Wil je kerken/kastelen/.. bezoeken, of wil je winkelstraten en pretparken bezoeken, of wil je geschiedkundige dingen zien (tempels/ruïnes)? "s' avonds moet het gezellig zijn", bedoel je daarmee dat er een hele straat vol discoteken moet zijn? Of bedoel je daar mee dat je toffe cafétjes wil? Of..? Wil je natuur of cultuur? Wil je stad of wil je het iets rustiger? Wil je kortbij (pakweg Europa) of verweg? Hoeveel wil je eraan besteden? Wil je 30° of hoeft dat niet per sé? Wil je aan een strand/zwembad liggen of niet? Wil je rondtrekken of wil je op één plaats blijven? Hoelang wil je gaan (>1week? >2weken? >3weken?)
Iets meer eisen dan. Het moet zo ongeveer rond de 12-15 dagen zijn en op 1 plaats. Ook graag zon, zee en strand. Gezellige restaurantjes en s´avonds leuke terrasjes. Dischotheken etc. mogen er ook zijn maar het hoeven niet zulke stapoorden als Chersonissos te zijn. Die plekken heb ik wel gezien. Excursies, tjah afgelopen jaar heb ik een jeepsafari gedaan, nou nooit meer. Maar iets zoals een waterpark of duiken is altijd leuk.
Dit topic is inderdaad heel anders dan het eerder genoemde topic. Daarom mag deze natuurlijk gewoon open blijven. Ik zal eens gaan overleggen of er een centraal topic open kan.