Een maand reizen in april 2011, ideeën??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Meryl

Een maand reizen in april 2011, ideeën??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-10 19:24

Hallo,

Misschien zijn hier mensen die ideeën hebben. Mijn zus en ik willen in april een maand gaan reizen. De wereld is zo groot en er zijn zoveel mogelijkheden dat we maar moeilijk een keuze kunnen maken. Elk land heeft zo zijn voor en nadelen.

We vinden het belangrijk dat er een goede gezondheidszorg is en dat je er goed kunt eten. Tevens moet het wel veilig zijn voor twee vrouwen.

Thailand lijkt ons erg mooi maar we willen ons eerst meer verdiepen in de veiligheid. (politieke onrust) En Australie en Nieuw Zeeland lijken ons ook heel mooi en geschikt maar dat is direct een behoorlijk stuk duurder.

Als hier mensen zijn met ideeën horen we dat graag!

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 19:31

Hai!

Ik ga zelf in januari naar Thailand. Op de site van Minbuza is te vinden dat het voornamelijk in de zuidelijke provincies nog onrustig is en daar wordt ook aangeraden niet naar toe te gaan. In april is het over het algemeen in Thailand de warmste, beter gezegd, heetste maand, dat is een reden waarom wij in januari gaan.

Dit is wat ik weet, je kan op internet wel vinden hoe anderen het momenteel in Thailand ervaren, bijvoorbeeld Wereldwijzer.nl, een reisforum.

Ik wens je veel succes met het maken van de keuze, lastig hoor, maar heel veel plezier!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 19:57

Met je 3 eisen zou je alleen maar naar westerse landen kunnen. Ik heb nog nooit gehoord dat de gezondheidszorg goed is in Thailand (als iemand dat ervaring wel heeft, graag hoor ik dat dan :j )

Voor goed eten, veiligheid en goede gezondheidszorg kan ik Scandinavië aanraden :=

Nu even serieus: waarom niet Oost Europa? Het heeft zo veel mooie landen en steden, vriendelijke mensen. En ik ben op mijn 18e/19e/20ste in Oost Europa geweest en als ik kon zou ik er nu weer heen gaan. Met trein/bus/auto kom je daar heel erg ver. En op mijn 18e was ik samen met een vriendin die 19 was en ik heb me echt geen 1 moment onveilig gevoeld.

Meryl

Re: Een maand reizen in april 2011, ideeën??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-10 20:10

In Thailand zouden goede ziekenhuizen zitten en het eten moet ook goed zijn (dat is wat ik hoor en lees) En uiteraard zijn de begrippen van "goed eten" en "goede gezondheidszorg" erg relatief en niet te vergelijken met de westerse normen..

Scandinavië is ook erg mooi! Alleen gaat onze voorkeur in eerste instantie uit naar een warm klimaat. Maar dat wil niet zeggen dat we het defintief doorstrepen! Staan overal open voor.

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 23:35

Indonesie en dan vooral Bali. Prachtig en niet duur

Meryl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-10 01:04

Cryssie schreef:

Ben je daar zelf geweest? Kun je je daar wel een maand vermaken? En hoe vond je het eten daar?

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 01:12

Lijkt ierland je niet leuk.
Je kan ook een trip doen door engeland schotland en ierland.
Geloof me het is erg mooi daar.
En de gezondheidszorgi sdaar ook goed.
Het eten is lekker.
Je hebt ontzettend mooie route's zowel te voet als met de auto.

Meryl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-10 01:14

Ja, lijkt me erg mooi! Alleen ligt onze voorkeur nog bij een warm continent. Maar ik onthoud het wel, bedankt!

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 01:17

Dan ga je toch al richting het oosten en inderdaad dat is een stuk duurder.
En ik ben al een paar keer in England schotland en ierland geweest in april en heb niert echt heel slecht weer gehad.

Net zo slecht als dat je in thailand midden in een tropische bui zit. :+

Meryl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-10 01:20

Oosten moet wel lukken qua budget verwacht ik. Alleen Australie zit je snel over de 3000 euro, en dat wordt ons te gek.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 01:37

Zweden lijkt me ook erg mooi? of Canada?

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 14:08

Meryl schreef:
Cryssie schreef:

Ben je daar zelf geweest? Kun je je daar wel een maand vermaken? En hoe vond je het eten daar?

Ik heb zelf 2 1/2 week door Bali rondgereisd. Heerlijk. Ben zelf half indo dus ik vermaakte me daar wel. Eten is heerlijk als je van indisch houdt. Verder wil ik zelf nog Borneo en Sumatra zien. Als je een maand gaat zou ik Bali en een ander eiland kiezen. Tussen vluchten zijn zo in te plannen.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 19:36

Ik ga zelf in januari met een vriendin voor 5,5 week naar Zuid Afrika.
Ondertussen natuurlijk veel research gedaan en er is echt ontzettend veel te doen. Kom je zeker wel een maand rond, zeker als je ook nog een beetje gaat rondreizen door het land.
Van verhalen hoor ik dat het echt een súpermooi land is met goede voorzieningen in de steden. Kaapstad is natuurlijk gewoon een wereldstad, dus alles prima geregeld.

Wij gaan slapen bij mijn familie en vrienden van mijn familie, dus wij hebben alleen het ticket betaald. We waren hiervoor 525 per persoon kwijt. Bijkomende kosten liggen aan de eisen die we daar ter plekke stellen.