Ik was er in maart tot mei, het heetste seizoen in het geval van Cambodja en een gedeelte van Laos, Vietnam heeft een divers klimaat, in het zuiden was het bij mij heet, in het noorden wisselend. Hoe het in de zomer is weet ik niet eens.
Laos heeft niet persé mooie stranden, al zijn er natuurlijk de 4000 Islands (die ik vanwege tijdsgebrek over heb geslagen) en die schijnen echt prachtig te zijn. Laos was wel het meest relaxte land om te reizen, maar ik denk dat als je maar drie weken gaat ik niet persé daar heen zou gaan. Het is fijner om dan Vietnam of Cambodja te bereizen voor mijn gevoel.
Vietnam heeft mooie stranden, mooie natuur en een paar leuke tempels en hippe steden. Alleen is het wel druk in het toeristen seizoen en is het af en toe net disneyland. Maar wel heel mooi en een leuk land. In het binnenland is het wat relaxter en als je niet alleen de toeristische dingen doet kan het ook al rustiger zijn. Met vakanties, toevallig was het ook vakantie toen ik daar zat, is het wat duurder om rond te reizen.
Cambodja is gaaf, maar wel rustiger. Siem Reap en Phnom Penh de twee grote toeristensteden zijn heel tof. Ik zelf heb vijf weken in Siem Reap gezeten toen ik daar les gaf en het is wel toeristisch, maar de moeite waard. Ook heb je in Cambodja meerdere stranden, uiteraard het toeristische strand, maar ook minder drukke plekken zijn er wel te vinden. Het noorden van Cambodja is minder druk en toeristisch, maar ontzettend mooi. Ik ben zoetwaterdolfijnen gaan spoten in Kratie en heb verder alleen maar dingen gezien vanuit de bus en verhalen gehoord over regenwouden in het Noord/Westen en homestay's daar. Het schijnt prachtig te zijn.
Ik heb als meisje alleen in alle drie de landen gereisd en vond het niet echt gevaarlijk. Ik voelde me ook niet bepaald alleen, want overal zijn backpackers. Mocht je nog meer willen lezen, dan kan ik je mijn blog sturen die ik gemaakt heb tijdens het reizen. Op Bangkok aanvliegen en met de bus naar Siem Reap is vrij goedkoop. Met de bus naar Siem Reap is goed te doen!