hoe goedkoop naar berlijn?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loose

hoe goedkoop naar berlijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-10 02:09

met pasen wil ik misschien naar berlijn.. wat is de goedkoopste manier? (behalve lopen en fietsen enzo hè :+ )
heb gekeken naar vluchten alleen ryan air heeft ze niet die periode, trein kost 58eu voor een retourtje. niet heel duur, maar denk dat er misschien wel wat goedkopers zou moeten zijn? weet iemand nog maatschappijen die erheen vliegen? of kan je met bussen erheen oid? :D

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 07:06

58 euro retourtje met de trein? Is dat met de ICE of een andere hogesnelheidstrein? Dat is namelijk spotgoedkoop voor een retour naar Berlijn!
De tarieven in Duitsland zijn best hoog, zeker als je binnen twee weken een ticket wilt kopen. Voor datzelfde traject ben je normaal namelijk meer dan 100 euro kwijt.

En, ik denk dus dat je geen goedkopere mogelijkheid zult vinden. Vliegen zal net zo duur zijn, al dan niet duurder als je nog je bagageruimte erbij moet kopen :)

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 10:10

Vliegen zal ook moeilijk goedkoper gaan vrees ik... Berlijn is nu niet DE stad waar lowbudgetmaatschappijen op vliegen. Wat je eens kan proberen is de liftcentrale (van taxistop: eurostop, of gewoon eens googlen naar 'liftcentrale), of via meerijden.nu . Mensen die naar een bepaalde streek moeten met de auto, en een plaatsje vrij hebben, kunnen zich daar aanmelden. Jij als 'tourist' kan dan (soms tegen kleine vergoeding) meerijden.

Succes ermee!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 10:16

tantjeuh schreef:
Berlijn is nu niet DE stad waar lowbudgetmaatschappijen op vliegen.

Niet? Ik ben vorige zomer (half augustus, nog redelijk hoogseizoen dus) voor de belachelijk lage prijs van 1.92 (!!) van Weeze naar Berlijn gevlogen met Ryanair. Enkele reis 96 eurocent. Kwam 2x 6.50 aan boekingskosten bij, totale kosten 14.92.

Er wordt dus zeker wel low budget naar Berlijn gevlogen. En je hebt in feite maar één maatschappij nodig. ;)

Overigens vind ik een treinretourtje voor 58 euro ook behoorlijk low budget, meestal liggen die prijzen rond de 80 euro. En dan word je nog midden in Berlijn afgeleverd ook, hoef je geen trein te nemen vanaf het vliegveld.

Achterom

Re: hoe goedkoop naar berlijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 10:19

Lowbudget is meer dan ryanair he?
Een handige site vind ik www.lowcostairlines.nl
Daar kun je precies zien welke maatschappijen op welke bestemming vliegen.

Het goedkoopst naar Berlijn is vast de auto, behalve het vliegen. Trein is duurder... maar ik vind het wel dé manier om er te komen vanaf hier... ik stap in Hengelo in, en midden in Berlijn weer uit. Vliegveld is vaak nog weer een eindje buiten de stad.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 10:20

Low budget is idd meer dan Ryanair. Maar onmogelijk is het dus zeker niet, het is een reguliere dienst vanaf Weeze.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 10:22

:j

Maar je zou ook kunnen denken aan airberlin (whats in a name ;))

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 10:23

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 10:24

De auto lijkt mij juist de duurste oplossing. Ik zou toch die treinkaartjes maar boeken. Eurolines heeft ook wel erna goedkope reizen, dat is met de bus.

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 10:25

Wendy schreef:
:j

Maar je zou ook kunnen denken aan airberlin (whats in a name ;))

Airberlin vliegt niet vanuit Nederland naar Berlijn, zie ik net :+

Maar, jullie hebben gelijk hoor :)*, weer wat geleerd!

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 10:25

Al naar gelang waar je woont kun je eventueel kijken hoe duur de vluchten vanaf Duitse vliegvelden zijn. Wij wonen meteen aan de grens (keulen is nog geen uur met de auto) en mijn moeder en zus zijn vorig jaar een weekendje gevlogen en t was niet eens zo gek duur, onder de 50 euro dacht ik.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 10:26

Vanuit hier pak ik ook vaak een duits vliegveld... munster/osnabruck is letterlijk om de hoek. Dusseldorf en Dortmund zijn ook goed te doen :j

Yannicke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 10:29

Airberlin is inderdaad ook een erg fijne maatschappij. :j Vliegt o.a. via Dusseldorf, wat voor ons erg dichtbij is. Wij zouden eind dit jaar met de auto naar Berlijn gaan, ik zou nakomen met het vliegtuig vanwege een tentamen. Dit zou rond de 40 a 50 euro kosten vanaf Schiphol, dat het makkelijkst te bereiken is met de trein. Weeze was geloof ik nog iets goedkoper. Nu hebben we gisteren gecanceld i.v.m. dreigingen van Al Qaida op o.a. de Rijksdag, hoewel zij zeggen pas in februari of maart wat te gaan 'ondernemen'.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-10 14:10

ach voor aanslagen ben ik niet bang.. :D :D ik had voor ryanair gekeken vanaf bremen en dusseldorf, maar hebben beide geen vluchten die periode. ik ga nog wel even andere maatschappijen kijken, maar eigenlijk heeft de trein ook nog wel iets. :D dan zie je alles en het vliegtuig is echt zo woem en je bent er. :D en ook wel leuk voor mn vriendje, is een italiaan en heeft nog nooit iets anders gezien dan italië en nederland. :Y)
en inderdaad anders moet je alsnog weer kaartjes kopen voor naar het centrum enzo.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 14:15

Ik realiseer me dat je met pasen wilt gaan en pasen valt volgend jaar in april.

Ryanair heeft nog geen vluchtschema's voor april 2011 en verder, althans niet voor de bestemmingen die ik in mijn hoofd heb voor volgend jaar. Ik had daar ook al naar gekeken, maar kwam niet verder dan de laatste week van maart.

Als je wat van het landschap wilt zien is de trein idd aan te raden. :j

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 14:16

ryanair vliegt wel vanuit Weeze (dusseldorf) ben neen maandd geleden geweest 2 pers voor 75 euro. weet niet waar je woont maar vanuit brabant is dat een prima oplossing

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 14:17

Zei ik hierboven al, heb dat vorig jaar ook gedaan vanaf Weeze. ;)

Maar Ryanair heeft gewoon nog geen vluchtschema's vanaf april 2011, althans niet voor Berlijn en voor een x-aantal andere bestemmingen die ik heb gecheckt.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 15:55

Als ik het zo lees kan je inderdaad beter met het vliegtuig gaan dan met de trein. Dan ben je zo 80 euro kwijt, en dan doe je het nog aardig goedkoop ook (voor een ICE trein).

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 12:07

Ik denk dat ik over anderhalve week naar Berlijn ga voor een dag of vier. Is ongeveer 120 euro retourtje met de trein. Goed te doen! :)

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 17:36

Het vliegtuig is net wat goedkoper geloof ik. Wij zijn afgelopen zomer ook naar Berlijn geweest, maar dan wel met de trein. Voor ons was de trein toch het meest praktisch, ondanks dat het duurder was:
We wonen praktisch naast het station, dus lopen 10 minuten voor vertrek erheen met koffertjes, stappen in de trein, en stappen 5 uur later weer uit op het station van Berlijn > in de taxi en we zijn in het hotel.

Met het vliegtuig moesten we eerst nog naar het vliegveld, waar je ruim van tevoren moet zijn, dan kom je aan in Berlijn en moet je nog op je koffers wachten..... Daar hadden we niet zoveel zin in.

Maar als je daar verder geen waarde aan hecht dan is het vliegtuig helemaal prima natuurlijk. :)

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-10 20:32

wat voor trein hadden jullie dan? want deze duurde geloof ik iets van 9 uur utrecht-berlijn. misschien zit bij deze treinreis ook wel overstappen oid.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 20:37

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-10 20:41

even gekeken, maar heenreis is 9 uur en 1 minuut (19.29 weg, aankomst 04.30), terug is 9 uur en 16 minuten (00.12 - 09.28). :D het is een nachttrein dus misschien rijdt die wel niet zo snel? :+

blauwdruivje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 20:47

Soms is het ook goedkoper om in Duitsland je treinticket te kopen. Je kunt het gewoon via internet bestellen.
www.bahn.de Je kunt dan bijv vanaf Arnhem een treinkaartje kopen tot Berlijn. Dat is vaak goedkoper dan wanneer je in Nederland een kaartje Arnhem Berlijn koopt.

Met de Eurolinesbus is ook een optie, al hebben die de prijzen van 2011 er nog niet op staan.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 20:55

Nachttrein zou idd kunnen. Ik ging uit van de trein die elke twee uur van Schiphol naar Berlijn v.v. rijdt via Deventer en Hengelo.