Curacao!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MamboBeach

Berichten: 12626
Geregistreerd: 05-11-06
Woonplaats: Weiland en stal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 19:43

Grobegni schreef:
:+ Hahaha nee, dat zeg je niet tegen iemand die je niet goed kent _O- Maar vorig jaar zag hij er wel anders uit :D

Jammer :') Ja, toen was hij aan het trainen en nu doet hij niet zo veel. :D

MamboBeach

Berichten: 12626
Geregistreerd: 05-11-06
Woonplaats: Weiland en stal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 19:47

Barbulet schreef:
Ja prachtig he! Heerlijk dobberen, vind ik ook zo geweldig!

Echt heerlijk, wat vond ik dat mooi! :j
Ik was toen aan het snorkelen, niet bij het strandje bij tugboat maar dichterbij, met die bankjes en zo, al die kleuren, maar toen ik even wilde kijken waar ik was, merkte ik dat ik best wel ver afgedreven was. :j Dat gaat best snel! Toen ben ik maar 2 mannen achterna gegaan :') richting het strand. :D Maarja :roll: die gingen weer verder en moest ik nog een stuk en ik was echt bang dat ik een haai tegen zou komen. _O-
Nu heb ik me laten vertellen door mijn broer dat die er (vroeger) aan de andere kant van het eiland waren, gooiden ze afvalvlees of iets in het water.

Barbulet

Berichten: 2149
Geregistreerd: 06-07-11

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 20:30

:') Haaien zijn al heel lang niet meer gezien op het eiland. Alleen kleine verpleegsterhaaitjes geloof ik, maar die doen je geen kwaad.

Maar dat helpt op Curacao vaak hoor! Gewoon de rest achterna :+ Wij waren verdwaald in een villapark, en het was al redelijk laat, kwart voor 11 of zo. Dus toen zijn we op een gegeven moment maar gewoon een auto achterna gereden en vonden we (eindelijk) de uitgang. :') Oh wat waren we blij, al die kleine straten en parken op Curacao. Echt om in te verdwalen! Gelukkig kennen we het eiland zelf verder heel goed, dus verder nog niet verdwaald gelukkig. :D

Zahlina

Berichten: 2640
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bandabou Curacao

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 22:29

Geen haaien?

Om het hele eiland heen kan je weleens oog in oog komen te staan met een verpleegstershaai die max toch wel 2.50 meter kunnen worden.
Nu zijn verpleegstershaaien echte rif haaien die 23 uur van de dag een beetje lui liggen te zijn en een uurtje met zijn alle opzoek gaan naar lekkere hapjes waaronder de mens absoluut niet wordt gerekend.
Het Sint Joris gebied is een broedplek voor de verpleegstershaaien.
Maar ja verpleegstershaaien hebben nog nooit een menselijk slachtoffer gemaakt, ze hebben niet eens echte tanden.

Aan de noordkant leven nog steeds citroenhaaien.
Nu zijn er ook heel weinig ongevallen bekent met citroenhaaien maar ik kom ze liever niet tegen terwijl ik met een gerust hart tussen de verpleegstershaaien ga zwemmen.

Barbulet

Berichten: 2149
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 22:34

Zover ik las zijn er bijna alleen nog maar kleine verpleegsterhaaien. Zal natuurlijk weleens een grotere tussen zitten, maar ik denk dat het reuze mee valt. Kom al mijn hele leven op Curacao en mijn vader heeft hier een half jaar gewoond. Altijd gedoken en gesnorkeld, nooit een haai gezien. :) Maar goed dat betekend niet dat ze er niet zitten! :D

Overigens, ja, aan de noord kant zitten natuurlijk wel haaien, maar op die woeste rotskusten moet je ook niet het water ingaan. :')

Edit; wat heb jij mooie paarden op je profiel zeg!

Zahlina

Berichten: 2640
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bandabou Curacao

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 23:08

Dank je voor het compliment voor mijn paarden.

Het zal je verbazen over het haaien spotten.
Ik weet op dit moment 3 verschillende verpleegstershaaien te liggen bij druk bezochte stranden, het zijn niet de grootste maar toch.
En afgelopen jaar is er bij Mambo nog een grote verpleegstershaai bruut afgeslacht omdat ze gevaarlijk zou zijn, zo zonde.

Ik wil ook echt geen bang maakt verhalen ophangen maar ook mijn kop niet in het zand steken.
Maar voor de duidelijkheid, verpleegstershaaien doen mensen helemaal niets aan, heb meerdere malen met ze gezwommen en ben er geheel ongeschonden uitgekomen.

De noordkust vind ik een van de betere plekken om te gaan duiken, niet dat ik dit zomaar aanraad om iedereen te doen.
Wij gaan met een boot en met 100 maal meer voorzorgsmaatregelen het water in de bij de bekende duikspots.
Vooral de kreeften aan die kant zijn JAMMY!!!

Barbulet

Berichten: 2149
Geregistreerd: 06-07-11

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 00:08

Hè wat naar, had ik ook iets over gehoord maar wist niet of het nu echt was of niet.
Ja ik ben het met je eens. Dankje voor de informatie!

Zahlina

Berichten: 2640
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bandabou Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 21:43

Wildgirl schreef:
Ik vlieg de 22e naar Curacao maar, ik vlieg direct door met Insel naar Bonaire :D
Toch wel leuk om dit topic een beetje in de gaten te houden :j

@Zahlina, hoe ben jij hier ooit terecht gekomen?


Verliefd geworden op een oude jeugdvriend die hier ondertussen alweer ruim 8 jaar woont.
Toen ik hier zo'n 2 jaar geleden naartoe ging was het voor een jaar en dan zou ik hem mee terugnemen naar nederland.
Maar ja het blijkt wel weer, dingen vallen niet te plannen en van teruggaan is nu nog geen sprake.
Ik heb een erg leuke baan, bedrijf van mijn vriend loopt zo goed dat het dom zou zijn om naar nederland te gaan waar we midden in een crisis terecht komen.

Ondertussen wel helemaal gewend aan het eilandje en probeer ik niet te veel na te denken over de dingen die ik nog in nederland heb.

Maar alle vakantiegaande bokkers zijn van harte welkom om opbezoek te komen zodat ik weer een keer paarden mensen om me heen heb :D

Grobegni
Berichten: 1757
Geregistreerd: 18-08-06

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 23:26


Barbulet

Berichten: 2149
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 23:28


Grobegni
Berichten: 1757
Geregistreerd: 18-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 23:38


MamboBeach

Berichten: 12626
Geregistreerd: 05-11-06
Woonplaats: Weiland en stal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 23:49

Grobegni schreef:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/1162 ... gel__.html
Moet onze vlucht wel zijn, maar ik was het niet :D

>;)






:D






Zahlina, hebben ze dat dier afgeslacht? Hoe dan?
Toen ik er was, was die (baby)walvis er, toen ik uit eten was kon je hem zo in het water zien liggen en werd er de wacht gehouden.

Pepper1

Berichten: 880
Geregistreerd: 26-08-09
Woonplaats: Monster

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 06:50

@ mambobeach.
Je bedoeld zeker die jonge griend?
Die captain sully genoemd hebben.
Die was er ook toen wij er waren.

Zahlina

Berichten: 2640
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bandabou Curacao

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 16:49

Oke ik zat er een beetje naast met mijn nurseshark.
Het was ook alweer een tijdje geleden, zie onderstaand bericht:
http://www.versgeperst.com/nieuws/98664 ... dkust.html

Sully de griend is na een aantal mislukte pogingen om zich aan het sluiten bij andere groep griends verhuisd naar Sea World.

Barbulet

Berichten: 2149
Geregistreerd: 06-07-11

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 16:55

Oei, dat is geen kleintje! Gelukkig al een tijd geleden inderdaad.. Ach haaien kun je altijd wel tegen komen.
Gewoon altijd goed oppassen! :)

Pepper1

Berichten: 880
Geregistreerd: 26-08-09
Woonplaats: Monster

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 18:09

Klopt, heb het nieuws toen gevolgd.
Toen wij er waren had een visser bij klein Curacao een Lemon shark gevangen.
Later die avond gingen we eten bij hooks hut en kwam de visser de haai brengen... Voor de soep. :+

Barbulet

Berichten: 2149
Geregistreerd: 06-07-11

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 18:57

:') Tja, dat kan natuurlijk ook! :+

luuntje

Berichten: 13984
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:34

Hmmm haaien vind ik toch wel eng hoor.
Iets te vaak Jaws gezien.

Snorkeluitrusting, nemen jullie die mee uit Nederland of kan je het ergens huren voor een leuke prijs?

Barbulet

Berichten: 2149
Geregistreerd: 06-07-11

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:37

Wij nemen het zelf mee, maar je kunt ook genoeg kopen op Curacao en de meeste stranden verhuren ook wel wat. Bij Jan Thiel bijvoorbeeld kun je veel huren.

MamboBeach

Berichten: 12626
Geregistreerd: 05-11-06
Woonplaats: Weiland en stal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:41

Pepper1 schreef:
@ mambobeach.
Je bedoeld zeker die jonge griend?
Die captain sully genoemd hebben.
Die was er ook toen wij er waren.

Ja, volgens mij wel! :j

Barbulet

Berichten: 2149
Geregistreerd: 06-07-11

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 00:37

Zijn jullie eigenlijk naar klein Curaçao geweest? Wij hebben echt spijt dat we dat niet hebben gedaan toen.
Maar ja, er is zoveel te doen, in 1 of 2 weken kun je sowieso niet je hele lijstje afmaken. Tenminste dat is ons niet gelukt! :+

Grobegni
Berichten: 1757
Geregistreerd: 18-08-06

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 00:41

Wij zijn er vorig jaar geweest. Je kan daar echt fantastisch snorkelen en/of duiken. Wij hebben er veel schildpadden gezien, echt magische dieren! De heenweg op de boot is niet zo prettig, pal tegen de wind in en dus op de golven. Ik heb zeebenen en ben nog nooit zeeziek geweest, maar daar was ik dat voor het eerst wel...Wij gingen toen wel op een dag dat het hard waaide en er af en toe een buitje viel.

Barbulet

Berichten: 2149
Geregistreerd: 06-07-11

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 00:43

Oei dat wordt leuk dan :')
Maar zeeschildpadden, die zijn inderdaad WAUW! Heb er een gezien bij... Hoe heette die baai nou. Playa Lagun of iets dergelijks?
Lijkt me heel gaaf om daar te snorkelen! Iedereen die er is geweest komt ook echt met de mooiste verhalen thuis, dat wil ik ook. :D

Grobegni
Berichten: 1757
Geregistreerd: 18-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 01:04


Barbulet

Berichten: 2149
Geregistreerd: 06-07-11

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 01:06

Oh wat gaaf! Leuk dat filmpje! Ik zal even kijken of ik een foto kan vinden van die wij zagen... Die was overigens niet zo groot.