jas kopen Moskou en tips

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

shalalie

jas kopen Moskou en tips

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-10 17:27

Ik ga binnenkort op vakantie naar Moskou, ik zit te denken om daar in Moskou een geschikte jas te kopen en het is daar veel kouder dan hier in NL. Wordt het een dure prijskaartje of valt het mee?

heeft iemand nog verdere tips om daar iets te gaan doen? :)
Laatst bijgewerkt door shalalie op 21-11-10 17:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Xhiske

Re: jas kopen Moskou en tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 17:29

als je echt een warme waterdichte jas wilt, moet je even bij boerenbont/welkoop kijken, meeste jassen zijn niet echt heel mooi (ik heb wel een hele mooie bruin/licht blauwe) die zijn zoo lekker warm en waterdicht. en prijs viel ook wel mee volgensmij. anders gaastra jassen maar die zijn zooooo duur

_Megan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 17:33

Ik ben er ook een keer geweest,
ze zijn daar echt panisch voor kou! het was net lente, en ik had een 3kwartbroek aan terwijl het meisje waarmee ik was met een sjaal om, muts op, 10 lagen kleren de straat op ging. xD

ben je er al een keer eerder geweest?
de cremlin (of hoe je dat ook schrijft) was een leuke ervaring, en we zijn ergens geweest waar je sieraden kon kijken van iemand, geen idee van wie maar het was heel mooi!
het daar zijn is al bijzonder, de wegen van 10 banen, overal biddende zwervers op straat..

shalalie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-10 17:40

Nee ik ben daar nog nooit geweest, ik ben wel een beetje bang voor het kou :=

klinkt leuk die de cremlin :)

kler

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 17:43

Je kunt misschien ook even kijken bij jassen voor wintersport. Die zijn sowieso waterdicht en lekker warm. Weet alleen niet precies hoe duur die zijn, maar als het te duur wordt kan je ze misschien ook wel 2dehands krijgen of van iemand lenen die niet op wintersport gaat in de periode dat jij weg bent. Succes!

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 18:43

Ga er vooral NIET van uit dat Moskou goedkoper zal zijn.... Moskou is één van de duurste steden ter wereld (levensonderhoud/huisvesting ed zelfs de duurste stad ter wereld). Neem daar dan nog eens bij dat in Moskou amper Engels gesproken wordt, dus om daar echt goed voortgeholpen te worden in de winkel.....

Tip: ga hier gewoon naar een goede outdoorwinkel (north face/as adventure/..), zorg dat je genoeg geld bij hebt, en koop meteen een goede outdoorjas waar je enkele jaren mee zoet bent :).

Tips voor Moskou:
-ga met de metro! Heel knappe metrostations te vinden.
-neem een woordenboek mee, waar de woorden zowel fonetisch als in cyrillisch instaan (zodat je de woorden zelf kan uitspreken, maar ook kan tonen)
-leer het russisch alfabet
-probeer blini's! (harige pannekoeken). "Teremok" is een grote keten, waar je er lekkere (goedkoop) kan eten!
-neem een goede (!) reisgids mee (lonely planet)
-heel tof is ook het volledige uitzicht over Moskou op "sparrow hills" (waar trouwens ook een indrukwekkend universiteitsgebouw staat). Metro opspringen, rode lijn, afstappen aan de halte "Vorbyovy Gory " (heel fijne metrostop, met volledige glazen wanden en aan beide kanten uitzicht op het water). Van daaruit is het wat zoeken, wij zijn door een 'bos'/park gegaan en daar pijlen proberen lezen.... je raakt er via gewoon baan ook normaal :).

shalalie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-10 19:02

Oke dan ga ik met mijn moeder deze week naar outdoorwinkel om jas uit te zoeken. dat is op loopafstand :D

bedankt voor tips en meerdere suggeties is welkom +:)+

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 11:41

Het Kremlin (en Rode Plein) moet zeker ontzettend mooi zijn :)

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 11:44

ga naar scapino en koop een leuke ski jack...lekker warm...wind en waterdicht en niet duur....

mijn zus woont trouwens in moskou.... vlak bij het rode plein geloof ik
het was er nu nog niet superkoud toch