Zomer 2011, waar naartoe?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Saar

Zomer 2011, waar naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-10 17:34

Jaja ik ben erg vroeg ;) Ik ben mij gewoon vast aan het oriënteren en daar kunnen de bokkers mij vast mee helpen.
Ik wil dit jaar graag een beetje een bijzondere vakantie. Dus niet hutjemutje met alle Hollanders op het strand liggen. Ik zal waarschijnlikjk een week of drie gaan. Budget is door mijn studeren niet heel ruim. Een vakantie op een luxe resort op Curacao bijvoorbeeld gaat hem niet worden. Ook moet er wat te doen zijn, dingen te zien enz. En niet te vergeten, het mag niet te heet zijn. Na twee weken Turkije met 40 a 50 graden wil ik dat nooit meer. Waar ik zelf aan zat te denken:

Rondreizen Thailand
Rondreizen Vietnam
Gambia
Indonesië lijkt mij ook heel gaaf maar ik denk niet dat ik dat kan betalen ;)

Brand los! Ik sta overal voor open (als het maar wel veilig is!)
Ik ga trouwens met mijn vriend rond eind juni :)

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 17:57

Ik volg dit ook :)
Wij zijn ook opzoek naar een vakantie, wij willen ook ongeveer 3 weken gaan, en er moet voor ons ook niet al te duur zijn, moet wat te doen/te zien zijn, maar ook niet te heet (maar tja.. wat is te heet xD Voor ons is dat onafgebroken 40/45 graden denk ik :P) of te arm land :D

Rondreis Thailand kan ik je iig erg aanbevelen ;)
Dat hebben wij 2 jaar terug gedaan, via http://www.greenwoodtravel.nl , echt top!!
Als je er wat over wilt weten, stuur maar pb :)

Ik ben benieuwd wat voor suggesties er nog voorbij gaan komen!

Wij zijn afgelopen zomer 3 weken naar China geweest, ook rondreis (groepsreis). Was wel leuk, maar k weet niet wat ik ervan moet vinden xD Wij snappen Chinezen niet, Chinezen snappen jou niet, en dat geeft soms wel ongemakkelijke situaties :') En ze hebben allemaal andere gewoontes waar je gewoon niet snel aan went :P Verder is het wel een super mooi land hoor!

Anneert

Re: Zomer 2011, waar naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 19:38

Heel iets anders misschien, maar ik heb 2 jaar op rij 2 weken rondgetrokken door oost-europa. Was heel leuk, niet duur, maar t weer :/
eerste jaar 1 dag regen, vorig jaar 2 dagen zon..
Maar het is wel totaal iets anders dan waar jezelf aan denkt..

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 20:43

Kan héél breed gaan hé... wat is voor jou "geen heel ruim budget"? Wat wil je er concreet aan spenderen dus.... is dat 1000€, 2000€, 3000€,... ? Want budget is heel persoonlijk natuurlijk, wat voor de ene veel is, is voor de andere weinig.

Dan, een tip voor als je het zo budgetvriendelijk als mogelijk wil houden, en meteen ook iets anders wil doen dan de standaard toerist: Couchsurfing! (http://www.couchsurfing.org). Het principe is dat iedereen die een plaatsje vrij heeft in zijn huis, zijn deur kan openzetten voor reizigers over heel de wereld. Er is een 'rating'systeem aan verbonden, waardoor je toch wel die extra veiligheidsfactor hebt (elke keer als er iemand gebruik heeft gemaakt van het systeem, wordt er dus een beoordeling gemaakt van hoe het verblijf was). Héél fijn, gewoon al omdat je in de echte leefomgeving van mensen komt, je uit die toeristische cirkel stapt en het leven er wat meer leert kennen (In moskou verbleef ik bv bij een koppel dat buiten de ring van Moskou woonde.. goed bereikbaar met de metro, maar geen enkele toerist dat daar ooit komt. Het is een héél ander rusland, dan het centrum van moskou...). Met een goede host, krijg je er zelfs een persoonlijke gids bij :).

Andere fijne tip: paar weken [***], eventueel gekoppeld met een rondtrip erbij (http://www.ibo-nederland.nl, is héél goedkoop, maar wel niet de optie geloof ik om echt langer te blijven als je bv nog twee weken extra wil rondreizen. http://Www.stichtingvia.nl : hier regel je zelf alle vervoer, dus kan je wel langer blijven). Om maar twee voorbeeldjes te geven! Ik ben drie jaar geleden (of twee?) met bouworde een maand naar Roemenië geweest voor [***], waarbij we elk weekend ergens een stukje van Roemenië hebben verkend (Timisoara, poiana marului -http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSlDpW7vMtr3MRFtoBV6Qm_HZ4JauL4rpp7OPrJ_RmQA2uJoW1j) en tijdens de terugreis zijn we nog drie dagen in Budapest gebleven, citytripje. In totaal heb ik niet meer dan 750€ betaald...

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 13:49

Thailand is indd geweldig <3

Of wat dacht je van backpakken in cuba?:)

_Saar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-10 22:10

@1234: wordt via die reisorganisatie je hele reis vooraf gepland? Het lijkt mij namelijk ook erg leuk om gewoon te gaan, lonelyplanet mee en zien waar je uitkomt. Is eigenlijk helemaal niks voor mij maar juist daarom wil ik dat graag. Snapt iemand dat :')?

@Anneert: Oost-Europa lijkt mij ook erg mooi, maar ik wil wel graag wat zon, zee en strand meepakken. Dan valt OE voor nu even af. Ik wil er wel zeker een keer heen!

@tantjeuh: coachsurfing klinkt echt supercool! Ik denk alleen dat het nu voor mij nog wat te veel is haha. Wel leuk om te onthouden voor als ik wat meer ervaring heb met "vrij reizen" om het zo maar te noemen. Vrijwilligerswerk zou ik ook wel willen doen! Ik ben alleen bang dat ik mijn vriend niet zo ver krijg ;). Qua budget zit ik denk ik rond de €1000,-. Wordt dus sowieso een kwestie van een goedkoop ticket scoren.

@citroen: Is Cuba wel een beetje veilig om rond te trekken? Ik ben een beetje een bangerd op vreemde plaatsten namelijk ;)
Edit: Ticket naar Cuba kost dus een vermogen ;)

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 22:18

Je kunt het zelf inplannen :)
Je kunt een offerte aanvragen, met daarin wat je wilt doen/zien, dan kan je bijv. aangeven dat je een 3 daagse tour rond de River Kwai wilt doen, een treintour , nog een 2 daagse tour en een boottour (k zeg maar wat), en dan kun je erbij zeggen dat je een bepaald aantal dagen zelf op pad wilt gaan, zodat zij dat eromheen kunnen plannen :P zij kunnen dus vrijwel alles voor je regelen.
Als jij een tour hebt gepland om 9 uur sochtends, dan staat er om 9 uur sochtends een busje voor de deur van t hotel met een gids :D
Vaak kan je ook ter plekke nog via greenwoodtravel dingen boeken. In bepaalde hotels zit in het hotel zelf een greenwoodtravel-afdeling, waar je alles kunt vragen/laten wijzigen/annuleren/bijboeken. Als je op een dag zin hebt om een rit op een olifant te maken, ga je daarnaartoe, boek je het, en als t goed is komt er dan op de afgesproken tijd/dag een busje die je naar de plek brengt voor het olifant rijden. :)

_Saar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-10 22:34

Dat is misschien wel wat voor mij! Wel rondreizen maar niet helemaal alles op eigen houtje. Klinkt goed, ik zet dit zeker op mijn lijstje!

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 17:32

_Saar schreef:
@citroen: Is Cuba wel een beetje veilig om rond te trekken? Ik ben een beetje een bangerd op vreemde plaatsten namelijk ;)
Edit: Ticket naar Cuba kost dus een vermogen ;)

Ja! tuurlijk moet je niet in havanna in het donker door de kleine steegjes lopen.. Maar dat doe je nergens snel..
Verder ken je overal rustig 's avonds overal alleen over straat lopen! De meeste mensen zijn super aardig! maar je heb overal wel ''foute'' bij zitten.

Is echt er mooi land! leuke mensen en erg veel te zien.! :d

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 18:00

_Saar schreef:
Qua budget zit ik denk ik rond de €1000,-. Wordt dus sowieso een kwestie van een goedkoop ticket scoren.

Zuid-Amerika zou ik met dat budget dan al meteen van het lijstje schrappen, maar ook voor andere verre landen ga je met dat budget héél goed moeten zoeken naar een goedkoop ticket.... anders kom je er zeker niet. Voordeel van die Aziatische landen is natuurlijk wel dat het leven ginder spotgoedkoop is. Dat is niet (of toch veel minder) als je in deze kant van de wereld blijft (bv rondreis Oost-europa/rusland/..).

Vergeet in je budget ook niet dat je voor verre bestemmingen ook je kosten voor een internationaal paspoort, visum en vaccinaties bijkomen (waar ik voor Rusland ruim 150€ aan kwijt was)

Goeie site voor vluchten: www.skyscanner.net . Hier krijg je opties van zowat alle luchtvaartmaatschappijen, én je kan makkelijk rondzoeken (naar welke datums het goedkoopste zijn). Zoek ook niet alleen vanuit de luchthaven die voor jou het korste bij is. Als je bv vanuit Brussel een ticket kan vinden dat 300€ goedkoper is.... dat scheelt heel wat (ik ben van Belgisch Limburg, maar zoek bv altijd op Brussel/Chaleroi/Keulen/eindhoven/maastricht/amsterdam/parijs.

_Saar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-10 12:29

Bedankt voor de tips! Misschien dat ik dit soort reizen dan toch maar moet uitstellen tot na mijn studie. Als ik het doe wil ik het goed doen en ik vind het jammer om dingen te moeten laten door mijn budget. Weet iemand nog een leuk stukje Griekenland/Italië/Spanje/Portugal enz. zonder massatoerisme?
En ja, ik ben zo veranderlijk als het weer :')

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 21:17

Ik zit 3 maanden in IJsland voor werk, dus plak daar gelijk mijn vakantie aan vast. :D