weekend Groningen... hotel?? ideeën?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Larissa

weekend Groningen... hotel?? ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-10 20:06

Goedenavond!!! :)
Volgend weekend ga ik met mijn zus een weekend naar Groningen.. van vrijdagavond tot en met maandagochtend. :)
We zijn daar nog nooit geweest, maar wat we in ieder geval willen doen is een bezoek naar Martini toren.. lekker shoppen etc.
Hebben jullie nog aanraders qua hotel? En qua sight seeing bezoekjes?? :) Alle tips zijn welkom.. want het is toch best lastig om
alles te willen zien.. ;)

Neej

Re: weekend Groningen... hotel?? ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 20:08

LZP > BEU

misssixty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 20:11

Uhm nou ik woon in Groningen!
Wil je lowbudget of liever wat luxer?

Je kunt heel leuk shoppen in Grun!
En natuurlijk geweldig op stap :D
Met mooi weer is een boottochtje erg leuk, maar dat zal volgende week wel niet mee zitten..
T museum bij t station schijnt erg leuk te zijn!
Of gewoon een stadswandeling..

Veel plezier iig!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 12:30

Lowbudget: Hostel Simplon.
http://www.simplonjongerenhotel.nl/prijzen.aspx
Ik weet geen andere hotels/hostels die beetje lowbudget zijn in Groningen :=

Ik denk dat het misschien leuker is als je op donderdagmiddag al naar Groningen gaat tot met zondagmiddag o.i.d Op zondag is er namelijk echt niks te beleven in Groningen als het geen koopzondag is. En donderdag is DE stapavond.
Museum bij t station is de Groninger Museum, erg leuk idd. Je kan ook naar de stripmuseum gaan in de Westerhaven.

Goedkoop/lekker eten kan bij Het feest/ de eerste kamer in de Peperstraat, uitgaan kan op vismarkt/grote markt/peperstraat/poelestraat. Oceans 41 op de grote markt is vaak wel gezellig, ook gezellig zijn de kroegen/barretjes aan peperstraat/poelestraat.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 00:48

is simplon ook een hotel? :D ging er altijd uit. :')
maar volgensmij is het museum trouwens dicht voor een tijdje. weet niet precies hoe lang.
verder zou k niet echt sightseeing dingetjes weten in groningen naast de martinitoren. := misschien kan je naar het noorderplantsoen? en rechts naast de martinitoren zeg maar (als je vanaf de grote markt komt, lekker duidelijk :D ) is het martinikerkhof (geloof dat het zo heet), ook wel leuk.
ik vind klup altijd leuk voor uitgaan, of de shooters. beide in de peperstraat, zijstraat van de poelestraat. de poelestraat zie je denk ik vanzelf wel waar dat is, want daar is t altijd heel druk met uitgaan net als op de grote markt.
verder heb je bij de vismarkt ook een leuk zijstraatje maar weet niet hoe die heet. als je met je hoofd naar de korenbeurs staat (waar een ah in zit) dan is het een straatje links van de vismarkt.
haha schaam schaam echte groninger en weet niet eens hoe de straten heten. :o

edit: cocomo is ook wel leuk, maar ben er maar 1x geweest want is vrij nieuw en woon niet meer in groningen. t is trouwens wel 3eu entree. :P

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 00:50

Hahah, na 6 jaar in Groningen te hebben gewoond, weet ik nog niet waar de nieuwe ebbingestraat is := (het wordt mij wel elke keer verteld maar ik vergeet het elke keer weer. Het schijnt dat ik vroeger daar vlakbij heb gewoond. )
Simplon heeft ook een hostel/hotel jep :P

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 00:51

MoonChloe _O- De nieuwe ebbingestraat is toch niet moeilijk :P

Ts, zoek je alleen dingetjes in de stad of ook provincie?

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 00:56

Als je me vertelt wat in dat straat te vinden is, kan ik misschien wel precies vertellen waar het is :=
Volgens mij loopt het wel parallel aan de (oude) ebbingestraat.. hahahahaha.. Die peperstraat etc heb ik net allemaal opgezocht op maps hoor :P

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 00:57

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 02:40

MoonChloe schreef:
Als je me vertelt wat in dat straat te vinden is, kan ik misschien wel precies vertellen waar het is :=
Volgens mij loopt het wel parallel aan de (oude) ebbingestraat.. hahahahaha.. Die peperstraat etc heb ik net allemaal opgezocht op maps hoor :P

ik ook die peperstraat. := poelestraat wist ik wel hoe die heette. :))
en wilde net zeggen over de ebbingestraat, dat er een oude en nieuwe was. maar waar die zijn? :=
zuiderdiep en westerhaven weet ik trouwens wel. :D :D

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 12:21

:= Zuiderdiep en westerhaven ken ik ook wel (Ik haalde altijd de beste kebab van Groningen aan de Westerhaven :j )

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 17:03

Hotels zou ik zo niet weten, de rest wel :))

Het straatje wat bedoelt wordt is de Folkingestraat. Vanaf het station rechtdoor langs het Groninger Museum (is inderdaad dicht) en dan alsmaar rechtdoor. Kom je door de Folkingestraat, ontzettend leuk straatje met allemaal 'andere' winkeltjes.Je komt uit in het centrum, op de Vismarkt.
Wil je shoppen bij de reguliere winkels dan heb je de Herestraat, aan de Grote Markt en de Vismarkt zitten ook wel leuke winkels.
Lekker eten voor een niet al te gekke prijs kun je doen bij Boven Jan, die aan de Grote Markt. Voor een fijne kop koffie heb je de Coffee Company aan de Oude Ebbinge of de Coffee United in de Herestraat.

Hoe ga je naar Groningen? Met eigen vervoer of met de trein? Als je met eigen vervoer gaat zou je op zondag eventueel naar de zeehondjes in Pieterburen kunnen gaan. Leuk uitstapje en je ziet nog eens wat van de provincie Groningen :))

Qua uitgaan, het is maar net wat je ding is. Je hebt mensen die nacht na nacht zich kunnen vermaken in Het Feest, ik wil er nog niet dood gevonden worden _O-
Wil je gewoon een drankje doen en lekker kletsen, zak dan eens af naar het Gedempte Zuiderdiep. Daar vind je allerlei leuke restaurantjes en de Irish Pub.

Lisan89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 12:07

Ik kan me wel vermaken in het feest, smaken verschillen indd ;-)

Om te eten vind ik Time Out ook een aanrader, errug lekker!
Verder zeker Folkingestraat, en tja, de rest is eigenlijk wel genoemd!