Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
__Elizabeth schreef:Ik ben de afgelopen 3 maanden in Canada geweest en ben nu een weekje thuis. Ik heb me verzekerd bij Lippmann (ong €150 voor 4 maand) en ben ben daar toch wel blij mee geweest. Ik ben na 1.5 maand met een hengst achterover gevallen en heb mijn rug gebroken. Verzekering heeft alles netjes geregeld. Het was wel even moeilijk in het ZH want je komt toch van een vreemd land.
Verder heb ik bij een familie in huis gewoont wat $30 per week was.
Zarena schreef:Had je al een lang ingedachten? Dat is wel handig om er even bij te melden denk ik
kehdra schreef:Ik ben vooral erg benieuwd hoe je het dan met je vaste lasten (wonen, verzekeringen e.d.) doet...
Ariebombarie schreef:ja dat dacht ik ook, half jaartjeinmiddels zit ik er ruim een jaar, maarrrrr ga wel einde dit jaar terug naar NL
![]()
wat wil je precies weten?
Dreamy schreef:Ik heb 6 weken gewerkt in Kansas (Amerika). Ik ga er in Januari voor 3 maanden terugJij kan dat ook! Je werkt dan voor je inwoning&eten! Heb daar echt de tijd van m'n leven gehad en ga dus ook terug. Meer info kun je krijgen bij WillieB of ElCid op bokt! En in mijn onderschrift staat evt. een verslagje mocht het je aanspreken!
Ik ga trouwens die 3 maanden werken met paarden en er zitten op dit moment ook al mensen van bokt daar voor 6 weken, daar is ook een verslag van bij Erop Uit!
Njen schreef:[naam], heb je nog een leuk idee qua werk dan?
Ik heb niks wat mij hier houdt en daarnaast maakt het mij echt niet uit waar ik heen ga of voor hoelang. Het enige wat ik niet wil is iets met animatie of skileraar, aangezien ik daar niks vanaf weet en ik niet het type ben om in de animatie te werken
Serendipity1 schreef:Njen schreef:Cynthy, heb je nog een leuk idee qua werk dan?
Ik heb niks wat mij hier houdt en daarnaast maakt het mij echt niet uit waar ik heen ga of voor hoelang. Het enige wat ik niet wil is iets met animatie of skileraar, aangezien ik daar niks vanaf weet en ik niet het type ben om in de animatie te werken
Haha nou, ik heb in Oostenrijk als skilerares gewerkt, maar dat is wel iets waar je al affiniteit mee moet hebben denk ik. Op curacao heb ik getracht een zomerkamp op te zetten voor kinderen van het eiland. Dit is deels ook 'animatie', maar het kamp zelf duurde maar 1 week en de voorbereidingen bedroegen 1,5 maand.
Mij lijkt het heel erg leuk om bij een ranch te werken, maar dat is natuurlijk ook weer heel afhankelijk van je plannen: Wil je echt trekken (reizen) of heb je er geen problemen mee je buitenland-tijd op 1 locatie door te brengen?
Ik heb de afgelopen tijd, als ik een leuk topic voorbij zag komen met buitenlandwerk, die opgeslagen. Zit nu alleen achter m'n nieuwe laptop en heb die topics dus zo niet bij de hand! Als je er belang bij hebt laat het maar weten.
Edit: Ook nog wel een goeie:
Hoe sta je er tegenover qua financiën? Er is bijvoorbeeld genoeg vrijwilligerswerk te vinden, overal ter wereld, maar daar moet je voor betalen. Ik vertik het om te betalen om ergens te mogen werken, maar als je daar wel bereid toe zou zijn heb je al een boel meer mogelijkheden!
Andere opties zijn: Werken voor kost en inwoning (ook redelijk makkelijk realiseerbaar) of voor een echt loon.
Njen schreef:Ja mijn probleem is dat ik wel moet werken voor inkomen, aangezien ik zit met doorlopende verzekeringen (en 2 telefoonabbonnementen). Ik kreeg namelijk ookal een heel leuk aanbod in Portugal, maar dat is voor mij gewoon niet mogelijk. Ik heb namelijk geen spaargeld meer over na heel wat gedoe de laatste tijd. Mij maakt het niet uit of het op 1 locatie is of rondreizen, ik wil gewoon heel graag naar het buitenland en ervaringen opdoen. Ik heb namelijk niks meer in Nederland te zoeken en uiteindelijk zou ik ook graag naar het buitenland verhuizen, maar ik wil daarom eerst ook rondkijken waar het mij bevalt en waar niet
flappie28 schreef:Mijn zusje zit momenteel in Costa Rica. Zij heeft ook bij een gastgezin gezeten. Zij is via het andere reizen daar naar toe gegaan, misschien zit er ook wat voor jou bij wat je leuk lijkt.
http://www.hetanderereizen.nl/