Naar Monkey World in Dorset, iemand ervaringen/ ideeën?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PDI

Naar Monkey World in Dorset, iemand ervaringen/ ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-10 22:34

nou zoals de titel zegt, zou ik graag naar Monkey World gaan in Dorset, UK.
Nu vraag ik mij af of er hier iemand al eens is geweest? En zo ja wat je mij kan aanraden wat betreft reizen. Ik sta voor alles open, maar zo min mogelijk met de auto zou wel fijn zijn O:) Ik zie mijzelf niet echt een held zijn in het links rijden :P

Alvast bedankt!!

Rufus2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 22:37

Zonde dat je niet met de auto veel wil rijden , in Dorset is zoveel moois te zien zeker langs de kust , heb geen ervaring met monkey world.

PDI

Re: Naar Monkey World in Dorset, iemand ervaringen/ ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-10 22:46

Misschien moet ik het ook maar overwegen hoor... Hoor dat inderdaad veel dat het heel mooi is daar.
Ik wil het reisje cadeau doen aan mijn moeder en die houd ook wel van engeland, dus kan er natuurlijk gebruik van maken..

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 08:05

Als ik even Google zie ik dat Monkey World niet écht in Dorset ligt, maar vlakbij het plaatsje "Wool", waar ook een trein stopt. Vanaf de trein is het een klein half uur lopen naar de ingang van het park. Het feit dat de website van Monkey World ook al aangeeft dat je met de trein kunt komen is een groot pluspunt. In Engeland is het namelijk HEEL moeilijk om ergens te komen met het openbaar vervoer! Hou er ook rekening mee dat treinen niet zo vaak reiden als in Nederland. Dus niet twee keer per half uur, maar een keer per uur, een keer per twee uur en ook drie keer per dag is geen uitzondering ;)

Op de website staat ook dat het ongeveer twee tot drie uur met de trein is vanaf London Waterloo (rechtstreekse trein). Je kunt op www.nationalrail.co.uk kijken voor de tarieven.
Hierbij moet ik zeggen dat de trein in Engeland HEEL anders geprijsd is dan in Nederland. In Nederland hebben we vaste tarieven, in Engeland niet. Het hangt er heel erg vanaf wanneer je boekt in Engeland. Zo kun je (voorbeeld) van Liverpool naar Londen retour (2,5 uur reistijd) voor maar 20 pond als je dit ticket ruim van te voren koopt en voor een specifieke trein en tijd. Als je op de dag zelf een ticket aan het loket koopt is 200 pond geen uitzondering (nee, dit is geen typfout ;)).
Kortom, in Engeland hangt de prijs van het tickt af van de tijd van boeking (hoe ver van te voren), de tijd van reizen (voor half 10 is vaak een stuk duurder), of je een specifieke trein/tijd hebt geboekt, of je twee singles of een return koopt (soms is namelijk 2 singles goedkoper dan 1 return).

Dit gezegd te hebben zou je waarschijnlijk voor ongeveer 50 pond per persoon retour vanaf Londen naar Wool kunnen reizen.
Op deze manier kun je ook goedkoop vliegen naar Londen (met Easyjet/Ryanair).

Andere luchthavens in de buurt van Monkey World zijn denk ik Bournemouth, Southhampton en Bristol. Maar waarschijnlijk zijn deze luchthavens VEEL duurder om op te vliegen dan bijvoorbeeld Londen (en dan is Gatwick de dichtsbijzijnde bij Monkey World).

Succes :)

Rinske

Re: Naar Monkey World in Dorset, iemand ervaringen/ ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 13:12

Naar Bristol vliegen volgens mij ook goedkope luchtvaartmaatschappijen.

Met de auto in Engeland rijden is echt niet moeilijk! Dat gaat gewoon helemaal vanzelf :j . Ik zou absoluut met de auto gaan, er is in Engeland gewoon zoveel moois te zien dat je met de auto ook naar andere bezienswaardigheden kunt rijden :) .

PDI

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-10 23:22

Mmm, ik denk dat ik dan toch maar een auto moet huren als ik dat zo hoor...

bedankt voor alle tips enz!!
nog meer tips zijn echter nog steeds welkom hoor :D