Wat te doen in Hasselt, BE?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laura82

Wat te doen in Hasselt, BE?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-10 11:26

Wij hebben een weekend in een hotel gewonnen in Hasselt, BE. We gaan er over 2 weken heen :D Heerlijk natuurlijk, maar wat kan je zoal doen in Hasselt en omgeving (we gaan met de auto, dus mag gerust een stukje rijden zijn. Aanraders? Afraders?

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 11:32

De stad zelf is ook al heel leuk om een dag te shoppen en restaurantjes af te struinen. Heel gezellig!
Ik ben er ook eens rond die tijd geweest en toen was de hele stad in Sinterklaassfeer. Was ook een aparte Sinterklaasmarkt (net als een kerstmarkt, maar dan in Sinterklaasstijl :D ).

Verder hebben wij geen culturele dingen gedaan. We gaan meestal maar altijd een dag alleen maar om gezellig door de stad te gaan, aangezien we kortbij wonen.

Kijk anders ook eens op http://www.hasselt.be/

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-10 14:12

Dank je voor je reactie! Ik heb die site even bezocht, en kwam via die site op de site van toerisme Hasselt terecht. Op zaterdag willen we inderdaad gewoon de stad in en lekker winkelen enzo, maar op zondag zullen we toch wat anders moeten verzinnen. Het jammere is dat veel dingen na oktober niet meer kunnen, zoals een ritje in de stadstram, een bezoek aan het openluchtmuseum bokrijk of de Japanse tuin...
We zagen dat er al kerstmarkt is in ons weekend, dus dat is wel leuk. Over een sinterklaasmarkt heb ik echter niets kunnen vinden.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 14:44

Oh dat kan best dat het toch al een kerstmarkt was _O-
Er liep toen wel een Sinterklaas met zwarte Pieten incl. harmonie e.d. door de stad :D

Klopt inderdaad dat dan veel al dicht is.

Ik weet niet of het te ver voor jullie is, maar Mondo Verde en Gaia Park zijn wel gewoon open.
Ligt in Kerkrade/Landgraaf.

http://www.wereldtuinenmondoverde.nl/index.php?id=123
http://www.gaiapark.nl/index.php?id=3

Verder schiet me zo snel even niks te binnen in Belgie.Wij gaan best veel altijd naar Belgie, maar rond deze tijd is veel gewoon al dicht.

Black2000

Re: Wat te doen in Hasselt, BE?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 14:50

Wij gingen naar Maasmechelen Village, de outlet! We sliepen in een hotel in Hasselt! Ik vond dat wel een hele leuke stad! De dag erna, zijn we via Baarle Nassau, naar Den Bosch gereden, dus nog meer shoppen, haha!

Dorine_81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 15:05

Of kom langs in Beek (LB) vlak over de grens, bij HD Ruitersport !! :D

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-10 15:45

Hihi, ik weet niet of ik manlief nou zo veel plezier doe met een bezoek aan een ruitersportzaak :D
We gaan van 19 tm 21 november.

edit: Gaiapark lijkt me wel erg mooi, die houden we zeker in gedachten!!

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 19:18

Lambiekske

Re: Wat te doen in Hasselt, BE?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 23:07

Je ogen laten liften en shoppen! ;)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-10 12:12

Antweren zoo ben ik al eens geweest toen ik in Antwerpen een weekendje weg was. Vond het eerlijk gezegd niet zo mooi, hele klein hokken enzo.
Die beurs ga ik eens even bekijken :D

juleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 16:41

Moet zelf ook eerlijk toegeven dat ik al heel lang niet meer in de Zoo ben geweest.. En als kind is natuurlijk elke dierentuin mooi :+