Weekendje Rotterdam

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elke86

Weekendje Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-10 15:16

Aanstaand weekend ben ik een weekend in Rotterdam te vinden. Nu had ik graag van jullie geweten wat zoal aanraders zijn in deze stad. Dus iemand suggesties over: restaurants, winkelstraten (kleine en grote straten), uitgaan, etc.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 00:49

Restaurants: op stadhuisplein zitten leuke, en bij de schouwburg ook. Erg leuk is bazaar in de Witte de Wit straat. En hotel new york.
Winkelen kan je het beste in de koopgoot, het centrum dus. Ook een aanrader is de primark in Alexandrium.
Uitgaan: stadhuisplein, en anders op de meent, bv cinema, sorbonne, bed.

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 00:54

Tinka schreef:
Restaurants: op stadhuisplein zitten leuke, en bij de schouwburg ook. Erg leuk is bazaar in de Witte de Wit straat. En hotel new york.
Winkelen kan je het beste in de koopgoot, het centrum dus. Ook een aanrader is de primark in Alexandrium.
Uitgaan: stadhuisplein, en anders op de meent, bv cinema, sorbonne, bed.

Helemaal mee eens :D
Stadhuisplein is vaak erg gezellig, veel verschillende tentjes.
Restaurant: Als je van wokken houdt, Idols is geweldig! Onbeperkt is dat, (google maar op idols wok rotterdam)
En weet nog een goed restaurant, niet duur, maar zit niet in het centrum.. Wel vlakbij. 'T Trefpunt.

yrsa_karlijn

Re: Weekendje Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 00:58

Een bezoekje aan de SS Rotterdam is ook leuk. Als het helder weer is de euromast, spido en eten bij 1 van de beertjes restaurants :)
En blijdorp is ook zeker een hele mooie dierentuin.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 01:06

Aanstaande zondag is Blijdorp gratis, het zal alleen wel erg druk zijn.
En op de Meent zitten leuke (aparte) kledingwinkels.
En zaterdag is de grote markt in het centrum.

bollebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 11:41

Ik zie in je profiel dat je 24 bent, dan zal je het stadhuisplein wel ontgroeid zijn denk ik. Ook leuk om te gaan stappen is de witte de withstraat, maar dat zijn meer kroegen. Ook de Nieuwe Binnenweg kan leuk zijn, met stalles, parket, vagebond. En daar om de hoek bij de westersingel zit Vibes, voor als je wilt dansen.
En als je van grote feesten houdt is er komende zaterdag Lunapark in de maassilo.

Voor restaurant kan ik La Pizza aanraden, op de Scheepstimmermanslaan. Een goed betaalbare pizzaria maar met wel echt goed pizza´s/pasta´s en leuke sfeer. Ook bij de oude haven kan je leuk goedkoop eten (en 's avonds stappen).

Veel plezier in elk geval!

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 09:52

Electra63 schreef:

Maar wel leuk om heen te gaan :) (Het is ongeveer 15 minuten lopen vanaf Centraal Station naar de oude ingang. Maar er gaat ook een bus en misschien zelfs een tram heen.)

Als je van sushi houdt kan ik Sumo (Westersingel; 5 minuten lopen vanaf CS) aanraden. Het is all you can eat en erg lekker!
Wil je erg goedkoop eten dan zit er een pizzeria op de Korte Lijnbaan tegenover de McDonalds. Daar heb je voor 6 euro echt een grote en lekkere pizza.

Winkelen in Rotterdam Centrum is de (Korte) Lijnbaan (5 minuten lopen vanaf CS), Koopgoot/Beurstraverse en de straten er omheen (Hoogstraat, Rodezand, Oude Binnenweg, Binnenwegplein).
Verder kun je op wel meer plaatsen winkelen in Rotterdam zoals winkelcentrum Zuidplein en winkelcentrum Alexandrium (daar zit de Primark).

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 10:12

Ik hàd een heel lang verhaal getypt, maar mn pc laat me in de steek.
Dus ik zal het nogmaals kort maar krachtig samenvatten :D

Angelo Betti
Is een pizzaria, altijd stervensdruk, goedkoop en erg lekker, voor 6 uur daar zijn, anders heb je soms een wachttijd van een uur.

Hotel New York combineren met een watertaxi.
Lunchen in Hotel New York is echt een must, maar het leuke is dat er daarnaast een stand zit van de watertaxi en dit moet je natuurlijk ook een keer in je leven meemaken. Er is een halte aan de overkant van het water dus kan je een oversteek maken en zo naar het centrum terug gaan.

Markt in Rotterdam
Het is al eerder genoemd, maar je moet echt naar de zaterdagmarkt gaan, daar ben je wel een paar uur zoet. De zondagmarkt is stukken kleiner.

Winkelen
De stad is natuurlijk erg leuk, groot en voor iedereen wat wils. Maar mocht het nou regenen pak dan de metro naar Alexandrium of naar Zuidplein. Al vind ik het Alexandrium altijd wel meer sfeer hebben.

Blijdorp
Zondag gratis, maar dit was al gezegt. Er stopt een bus voor de deur, is ook aan te lopen vanaf CS.

Mocht je een film willen pakken ga dan naar Pathe de Kuip, daar zit je gewoon wat ruimer, hoef je niet op te staan als mensen langs je willen want je hebt een enorme beenruimte. Is met de tram te bereiken.

Bij Pathe de kuip zit ook een goede beer (restaurant), zeker een aanrader :)

Pathe de Kuip heet niet voor niks Pathe de Kuip ;) Dan spot je ook nog even het Feyenoord stadion :D

In elk geval heel veel plezier, volgens mij heb je nu al heel veel tips gekregen waar je iets mee kunt :)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 15:14

x_spekkie_x schreef:
Electra63 schreef:

Maar wel leuk om heen te gaan :) (Het is ongeveer 15 minuten lopen vanaf Centraal Station naar de oude ingang. Maar er gaat ook een bus en misschien zelfs een tram heen.)

Als je van sushi houdt kan ik Sumo (Westersingel; 5 minuten lopen vanaf CS) aanraden. Het is all you can eat en erg lekker!
Wil je erg goedkoop eten dan zit er een pizzeria op de Korte Lijnbaan tegenover de McDonalds. Daar heb je voor 6 euro echt een grote en lekkere pizza.

Winkelen in Rotterdam Centrum is de (Korte) Lijnbaan (5 minuten lopen vanaf CS), Koopgoot/Beurstraverse en de straten er omheen (Hoogstraat, Rodezand, Oude Binnenweg, Binnenwegplein).
Verder kun je op wel meer plaatsen winkelen in Rotterdam zoals winkelcentrum Zuidplein en winkelcentrum Alexandrium (daar zit de Primark).

Sumo is inderdaad heerlijk en goedkoop. Ik ben er vorige week nog geweest. Maar je moet tegenwoordig wel reserveren, zo druk is het.