in december gaan moeder en ik naar amsterdam om naar appasionata te gaan en dan het liefst nog even wat van a'dam zien. maar wij hebben geen idee wat er bij de rai of wat dan ook in de buurt zit... geloof wel een tram station voor de rai maar waar gaat die heen?
iemand die wat kan helpen?
RelarDevi
Geplaatst: 03-11-10 22:07
Met tram is het nogal ver/ lang naar het centrum. Je kan dan beter metro nemen naar Centraal station (uitstappen op bijv waterloo plein/nieuwmarkt )
Laatst bijgewerkt door RelarDevi op 03-11-10 22:09, in het totaal 1 keer bewerkt
Als je bij de Rai in de buurt wilt blijven, zou je ook naar de Beethovenstraat kunnen gaan. Daar zitten hele leuke winkels. Maar je kan met het OV heel makkelijk de stad in vanaf de Rai hoor.
Gewoon naar CS gaan, dan ben je zo bij het centrum idd. Bij de RAI zelf heb je station RAI, daar stoppen sowieso treinen en metro's. Dit is ook naast de RAI dus.
gewoon op CS uitstappen heet tegenwoordig volgens mij IJseide volgensmij dan kan je zo het centrum in gaan en met de metro kan je weel richting de metro
Fietspomp
Geplaatst: 20-11-10 13:56
Zins wanneer heet cs ijseide? Laatste keer dat ik er was riepen ze het nog om als centraal station ..
Anoniem
Geplaatst: 20-11-10 14:01
DarkDreamer schreef:
Zins wanneer heet cs ijseide? Laatste keer dat ik er was riepen ze het nog om als centraal station ..
ja maar in de arriva bussen die van [***]-amsterdam gaan (of in ieder geval van die kant komen) noemen staat er ook wel ijseide. maar als je met de trein gaat is het gewoon Cs
Fietspomp
Geplaatst: 20-11-10 14:05
Waar stoppen die bussen dan? Want de bussen vanuit provincie Utrecht en de kleinere dorpen onder Amsterdam noemen het ook centraal station.
klopt! de bussen stoppen tegen woordig boven en aan de achter kant van het station heel vervelend! want je moet altijd rennen om je trein te halen
Fietspomp
Geplaatst: 20-11-10 18:38
Ohja dat is wel lastig dan! Maar denk dat er teveel buslijnen stopte bij waar ze eerst stopten.. (volgens mij is dat niet helemaal een logische zin )
Ik mis ook altijd net of net niet mijn bus, mijn tram stopt namelijk helemaal aan de zijkant van het station (waar ook de bussen van oa zaandam stoppen) en mijn bus stopt voor het Victoria hotel .
Maargoed, dit is offtopic.. Vroeg me alleen af hoe het zat haha .