De unieke plekjes van Nederland!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Clairee

De unieke plekjes van Nederland!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-10 03:09

Op dit moment studeer ik in het buitenland, en volgend weekend komen er twee vriendinnen die ik hier heb leren kennen mee naar Nederland. Ik wil ze graag zoveel mogelijk dingen laten zien hier in Nederland, waar uiteraard een dag Amsterdam ook bij behoord! Maar natuurlijk heeft Nederland meer te bieden, dus ik vroeg mij af of jullie echt leuke, misschien unieke, dingen weten die leuk zijn om te doen of te laten zien! Dit is inderdaad heel breed, mooie kastelen, bezoekjes aan boerderijen, palingroken, pretparken, museums, excursies, kroegjes noem het maar op! En waar maakt ook niet zo heel veel uit, al worden de uiterste puntjes van het land wat lastig aangezien ik uit Overijssel kom. Uiteraard gaan we een buitenrit maken dus dat hoeft niet meer opgenoemd te worden :D Ik hoop dat jullie wat leuke ideeen hebben!

Benfan

Re: De unieke plekjes van Nederland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 03:15

Komen ze alleen in het weekend? hoelang ze blijven is misschien wel handig om te weten.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 03:18

neeltje jans zijn ze vaak van onder de indruk! de afsluitdijk, de zaanse schans

Clairee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-10 03:42

Neeltje Jans! Had ik zelf nooit kunnen bedenken!

Ze zijn er op zaterdag, zondag en maandag! Het weekend van 13/14 november! Misschien is er inderdaad wel ergens een markt of iets dergelijks of een ander evenement, maar het is wel behoorlijk buiten het seizoen.. Maar ik heb hoop op jullie creativiteit *D

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 11:10

Je wilt natuurlijk wel even de standaard zooi doen :P bv een klompenmakerij bezoeken? of een kaasmakerij (en dat combineren met een kaas fondou?) Lokale markt vind ik op een vakantie altijd wel leuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 11:14

Dagje Volendam !! Op de foto in zo'n pakje :D is altijd goed eigenlijk.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 11:18

Als ze maar zo kort blijven, zou ik proberen om niet te veel locaties aan te doen.
Een dagje amsterdam (de wallen, anne frank huis, albert cuyp en verder wat je nog tegenkomt := )
En 2 andere dagen weer iets anders. (bijv; madurodam/scheveningen)

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 13:17

Zaanse Schans doet het altijd goed bij buitenlanders en is gratis. Vond het zelf ook best leuk om eens te doen.
Misschien het Open Lucht Museum in Arnhem (maar daar ben ik zelf ook nog nooit geweest).

Amsterdam zit al in het programma lees ik. Je zou een fietstour door Amsterdam. Is echt hollands en heel leuk om te doen.

Suzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 20:18

Amsterdam moet je ze beslist ook vanaf het water laten zien. Bij goed weer is het erg leuk om over de grachten te waterfietsen, anders een rondvaartboot. Is natuurlijk erg toeristische, maar toch is Amsterdam vanaf het water erg mooi.
Als je dan naar Amsterdam rijdt, kan je onderweg ee stop in Muiden maken voor het Muiderslot.

Verder hangt het een beetje vanaf waar je gasten vandaan komen. Als ze zelf niet in de buurt van het strand wonen is het (zelfs bij minder mooi weer) leuk om even uit te waaien aan het strand. Dat is natuurlijk prima te combineren met een bezoekje aan bijvoorbeeld Madurodam.

Ik weet niet uit welk deel van Overijssel je komt, maar ik vind zelf dat Overijssel veel mooie plekjes heeft. Gewoon en stukje rondtoeren over wat binnenweggetjes, wat leuke, oude, kleine plaatsjes aandoen.
Zelf vind ik steden als Deventer en Zutphen ook leuk. Er zijn in Nederland ook een aantal mooie oude vestingstadjes, ook leuk om op de route mee te nemen.

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 22:55

13 november komt de echte Sinterklaas aan in Harderwijk, misschien is dat ook wel leuk om te laten zien? Ik weet niet hoe laat jullie er zijn, maar hij arriveert meestal om een uur of 12.

Clairee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-10 00:17

Leuke ideeen allemaal thanks, hier kan ik wat mee!!! Zaanse schans lijkt me inderdaad echt leuk, zeker in combinatie met Volendam (hopenlijk ook naar een kaasmakerij/klompenmakerij/palingrokerij) dus ik denk dat we daar dan ook een dag van gaan maken. Misschien ook wel naar het Muiderslot inderdaad, ook een goed idee!

En Sinterklaas intocht is ook zeker een leuke!!! Maar helaas gaan we die dag naar Amsterdam dus dat zit er niet in:( Ik denk dat we in Amsterdam niet gaan fietsen, Kopenhagen waar we nu wonen is ook best een fietsstad dus dat zijn ze nu wel gewend haha! En op de boot is het wel leuk om de woonboten, herenhuizen te zien denk ik voor ze. En het is een hop-on hop-off boot dus het brengt je ook naar alle goede plekjes in Amsterdam. Ze willen in ieder geval het Anne Frank huis zien dus dat gaan we zeker doen, en natuurlijk de markt waar ik ze een lekkere haring laat eten haha!

Ik woon zelf in het Vechtdal in Overijssel en hier neem ik ze wel mee uit fietsen zoals ergens al is geadviseerd om de natuur en de koeien te laten zien :D En dan de bossen in te paard en ook nog een vaartochtje over de Vecht. En ik denk dat het voor hun alleen al gaaf is om de omgeving vanuit de trein te zien (Zwolle-Amsterdam) met alle natuur en dieren. We letten er zelf niet echt op maar ik denk dat voor hun wel leuk is!

Wilde eigenlijk ook nog met ze naar Groningen maar daar is niet zo heel veel te doen helaas, hetzelfde voor Zwolle maar ik zou dat in een dag kunnen 'proppen' maar ik denk dat het voor hun veel minder interessant is. Nouja, het krijgt in ieder geval wat vorm nu haha! Maar nóg meer tips zijn altijd welkom!!!!

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 14:35

14 november komt Sinterklaas aan in Amsterdam. Is altijd een hele happening met een aankomst per boot, rondtoer door de stad en honderden zwarte pieten (waaronder mijn vriendje en schoonouders). Mss wel heel leuk om juist die dag in A'dam te gaan kijken, kun je meteen combineren met andere bezienswaardigheden in de stad. Is wel altijd erg druk die dag.