Zes weken ervaring opdoen tussen de Amerikaanse cowboys!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lovemyladie

Zes weken ervaring opdoen tussen de Amerikaanse cowboys!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-10 00:54

Eindelijk heb ik even de tijd genomen om alvast een klein verslag te plaatsen voor degene die hier zo op zaten te wachten! ;)

Ik ben nu voor 2 weken in Amerika om de farmers hier te helpen met het vele werk wat zij verrichten. Ontzettend gaaf dus om zo'n gewelige ervaring te kunnen meemaken. Mijn droom, wat denk ik van vele dit ook zal zijn, is dus werkelijk waar geworden.

De 17e was het eindelijk zover, de koffers waren gepakt dus gaan met die banaan!
Voor 6 weken richting Kansas. De plaats waar nog cowboys bestaan.
Na een lange vermoeiende vlucht waren we eindelijk op de Amerikaanse bodem. Heerlijk weer met een zonnetje op mijn hoofd heb ik de eerste dag goed en rustig doorbracht. Aangezien je toch een redelijk tijdsverschil hebt van zo'n 7 uur is het fijn om even een dagje te kunnen aclimatiseren.

Hieronder een aantal belevenissen even kort samengevoegd.
23 okt. De eerste week.
Uitzichtjes
Afbeelding

Afbeelding

Ik ben net terug bij mijn familie van een half weekje tussen de paardjes. Heerlijk.. en wauw wat een gave paarden staan hier.
Een ranch met Pleasure paarden, Quarter Horses. Er staan hier zo'n 50 paarden waarvan de helft volwassen en bereden en de andere helft nog 'gebroken' moet worden of nog veulens zijn. Ik heb er een aantal gereden en dat is echt heel anders (zelf rij ik reining). Maar wel ontzettend leuk om eens een andere tak van de sport te proberen. Deze ranch is van de familie Johnson, ze zijn eind 60 en kunnen flink wat hulp gebruiken.
Ik ben hier verliefd geworden op een merrie, genaamd Baby. Zij is zo'n 1.65m hoog waar ik dus al een aantal keer op gereden heb, waar ik het zadel zelf niet opgelegd krijg zonder trapje. Iedereen staat verbaasd hoe ik het toch voor elkaar krijg en hoe funny het is om mij (1.55m) op zo'n grote ' knol' te zien rond huppelen.

Baby <3
Afbeelding

Jim is hoefsmid. De eerste dag dat ik op zijn ranch was, moest hij een ruin beslaan bij de koeienveiling. We zijn daar na het beslaan een uurtje binnen geweest om te zien hoe dat allemaal in zijn werk gaat. Gewoon een tribune in een gebouw met onderin een soort bakje waar ze dus de koeien/bulls in drijven om ze te wegen en te showen. Twee 'stoere' cowboys met een zweep staan er dan tussen. Zo worden ze hier dus gekocht en verkocht. Echt ontzettend apart om dat te zien!

Afbeelding

Op de weg naar huis zijn we langs de feedlot gereden.. Dat beeld kan ik bijna niet beschrijven, er stonden werkelijk waar 30.000 koeien in verschillende lots. De rij koeien was zo'n 2 mile lang, dat is dus 3.2km.

Afbeelding

Morgenochtend ga ik naar de kerk. En just in jeans and boots.
Ik ben benieuwd wat mij aankomende weken nog allemaal te wachten staat..

De tweede week is alweer voorbij.. 30 okt.

Net voordat ik naar de paardenranch ging afgelopen woensdag, is er een kalfje geboren. En ook ik maak hier natuurlijk mijn handen voor 'vuil'. Ze lag niet erg lekker dus het was even passen en meten maar het kleintje huppelt nu lekker gezond door de grote velden.

Afbeelding

Vandaag hebben we drie colts gespeend. Deze veulens kenden nog helemaal niks, zijn geboren in het grote veld, hebben nog nooit een halster gezien. De makkelijkste en natuurlijkste manier om ze hier op te laten groeien. Ik ben dan ook een aantal dagen bezig geweest om ze vanalles te leren en tegen verwachting in gaat dat als een trein. Voetjes tillen, kriebelen, borstelen en lijden. Helemaal super dus! Van niks tot iets..

Grote liefde, ik noem hem maar pokerface playboy aangezien hij nog geen naam heeft.
Afbeelding

Aankomende maandag gaan we de koeien overhalen vanaf de grote wildernis naar een van de farms. Ze staan allemaal in de wintertijd op de cornstocks, dit zijn de overblijfselen van de mais, waar ze hier dus erg goed gebruik van maken.

Verder staan er nog wat plannen vast in de agenda.
We gaan aankomende week een ranch bezoeken met gehandicapten/moeilijk opvoedbare kinderen die gebruik maken van paarden (QH's). Erg gaaf voor mij dus ivm mijn latere beroeps-toekomstdromen.

De 13e is er hier een grote dag in dit kleine dorpje Lewis; hunters breakfast and supper. Vanaf die dag komen er een hoop mensen vanaf alle staten over om hier in de omtrek te jagen. Ze starten hier dus met een groot eetfestijn georganiseerd vanaf de kerk.
(Ze jagen voornamelijk op fazanten, het stikt er hier echt van!)

En eind November gaan we naar de world champions van de Quarterhorses! Dat is voor mij wel echt iets om naar uit te kijken.. Al is het dan alweer bijna tijd om naar huis te gaan.

Ik hou jullie op de hoogte,
Groetjes Ginger.

Voor de mensen die dit leuk vinden om ook ooit eens te doen, je kunt hiervoor terecht bij Trailsend. (Elcid hier op bokt!)

joyfordogs

Re: Zes weken ervaring opdoen tussen de Amerikaanse cowboys!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 08:29

leuk verslag ginger, gave foto's enne ik kan jou liefde voor baby en pokerface, helemaal volgen hoor :).

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 08:32

Gaaf dat we zo mee kunnen lezen.
Mooi opgeschreven en je hebt leuke dingen gedaan en gezien!

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 08:32

Wauw wat gaaf!

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 08:46

Onwijs gaaf!
Ik zal me er ook eens in verdiepen, het is stiekem toch een beetje een droom om dit ook te doen.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 08:52

Wauw, ik ben jaloers!!!

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 10:16

Leuk om te lezen dat jullie het zo naar de zin hebben, geniet ervan en als jullie regelmatig hier wat neerzetten genieten wij een beetje mee.
Hopelijk kan ik volgend jaar er zelf eens een kijkje gaan nemen. }:0

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 10:17

Ik ben jaloers!!!!!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 11:31

Hooooii :D
Wat een herkenning :+: Ik kan niet wachten tot ik weer terug ben daar haha. :D Heeel fijn dat je het daar naar je zin hebt. Geniet ervan! :D

Epigram

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 12:49

Wauw wat gaaf! Het zit bij mij ook echt in de planning om dat ook eens te doen.

Erg leuke paardjes, baby and pokerface.

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 14:32

wat super mega gaaf!
ooit wil ik dat ook nog eens gaan doen.. :)

WillieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 15:04

YouthReiner schreef:
wat super mega gaaf!
ooit wil ik dat ook nog eens gaan doen.. :)

Dacht dat jij al op ons lijstje stond?

Maar ook een paar weekjes vakantie is dus mogelijk of een werkvakantie ,kan je wat terug verdienen op je kosten en krijg je nog veel extra ,dus voor hen die niet zomaar 6-12 weken er tussenuit kunnen maar een heel leuke vakantie voor een paar weken zoeken voor een zeer aantrekkelijke prijs .

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 15:35

WillieB schreef:

Maar ook een paar weekjes vakantie is dus mogelijk of een werkvakantie ,kan je wat terug verdienen op je kosten en krijg je nog veel extra ,dus voor hen die niet zomaar 6-12 weken er tussenuit kunnen maar een heel leuke vakantie voor een paar weken zoeken voor een zeer aantrekkelijke prijs .

Ik had alleen wat informatie aangevraagd.
Maar voor mij is het op dit moment gewoon niet haalbaar aangezien ik op school zit en ik het vliegticket naar amerika nog niet eens kan betalen.. ;(
Maar dat komt wel over een tijdje, en dan ga ik zeker kijken of ik langs kan komen! :)

WillieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 15:49

YouthReiner schreef:
WillieB schreef:

Ik had alleen wat informatie aangevraagd.
Maar voor mij is het op dit moment gewoon niet haalbaar aangezien ik op school zit en ik het vliegticket naar amerika nog niet eens kan betalen.. ;(
Maar dat komt wel over een tijdje, en dan ga ik zeker kijken of ik langs kan komen! :)

dit gaat ook gewoon door ,wij kunnen het hele jaar door enkele mensen deze kans bieden .
Maar voor hen die niet zolang van huis kunnen bieden we dus ook een betaalbare cattledrive vakantie aan.

laResidence

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 15:56

Geweldig zeg!

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 17:24

Wat mooi zeg, in Amerika op een ranch werken is ook een van mijn dromen, helaas is het me nog niet gelukt om hem te verweselijken, maar dat komt nog wel. Gaat dit werk via een organisatie of via kennissen van je die de mensen kennen? Wat voor visum heb je geregeld voor je werk? Gewoon een toeristenvisum? En hoe goed moet je (western) rijden zijn voor zoiets?

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 20:51

Wauw, wat een ervaring zeg, echt super gaaf! :D
Ben jaloers!! :D

WillieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 00:23

juniper schreef:
Wat mooi zeg, in Amerika op een ranch werken is ook een van mijn dromen, helaas is het me nog niet gelukt om hem te verweselijken, maar dat komt nog wel. Gaat dit werk via een organisatie of via kennissen van je die de mensen kennen? Wat voor visum heb je geregeld voor je werk? Gewoon een toeristenvisum? En hoe goed moet je (western) rijden zijn voor zoiets?

dit gaat niet via een organisatie die helpt bij het vinden van stage adressen of zoo ,ook niet via een travel/paardrij vakantie organisatie.(die rekenen 25% voor het aanbrengen van ,en dat vinden wij onzin en zonde van de centen)
Wij zijn local ranchers/farmers die banden met NL hebben en iedereen die interesse heeft mag zich aanmelden of kan op vakantie komen .
Je krijgt dan een vakantie op maat ,maar vooral veel werken met paarden en koeien.
Dit zijn echte working cattle/horse ranches
Dit kan je dus gewoon doen op een visa weaver (toeristen visum 3 mnd )
En western rijden is wat wij hier doen alhoewel wij noemen het gewoon werken met paarden op koeien,
wel krijg je als je op vakantie komt roping /cutting lessons .
hoe goed je moet kunnen rijden < zoals hier al beschreven door TS we hebben heel fijne paarden ,maar hele dagen in het zadel kan voor sommige misschien wat te veel zijn .\
dus laat dat weten voor je komt en we passen het programma aan (we hebben ook fourwheeleres,quads)
En er zijn nog veel meer mogelijkheden.
neem voor meer info maar contact met ons op.