Ik heb 3 landen waar ik graag heen wil, Israël, Noorwegen en Spanje. In deze 3 landen ken ik mensen en bij de eerste 2 landen ben ik van harte welkom om langs te komen en is er eigenlijk vrijwel zeker dat er wat te regelen moet zijn. Spanje heeft als voordeel dat ik de taal al enigzins kan lezen en verstaan. (Catalaans dan, maar ik wil ook graag in het Catalaanse gedeelte gaan wonen dan).
Tja, en dan de landen waar ik niemand ken.. Canada, de VS, Engeland of Australië. Dat trekt me ook enorm maar dit is ook veel meer een uitdaging, juist omdat ik daar helemaal niemand ken.

Ik zit hier dus al een paar jaar over na te denken, maar omdat ik nu dus bijna klaar ben met mijn studie heb ik eindelijk de kans om er echt wat mee te gaan doen. Ik weet alleen nog niet zo goed hoe ik het nou moet aanpakken! Iemand hier met ervaringen?

Ook gewoon wat betreft mijn opties als ik daar zit.. Het mooiste zou zijn als ik niet het hele jaar op een punt zit met een vaste baan, maar gewoon meer van het desbetreffende land/gebied kan zien. Dus het liefst iets met doortrek mogelijkheden..
Waar ik trouwens ook naar heb zitten kijken is een talen studie in het buitenland.