Alleen met de trein

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gucci_

Alleen met de trein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 16:32

Ik ga morgen voor het eerst alleen met de trein, alleen ben ik nu al zenuwachtig :D Ik ga morgenochtend vroeg al weg. Ik ben bang dat ik straks vertraging oploop, of valt dat wel mee? (er staat let op: spooronderhoud). Of dat ik straks meer moet betalen. Ik moet €45 euro betalen voor een retour, klopt die prijs wel, er staat ook reductie achter, wat betekend dat?
En stopt de trein op elk (tussen)station even?

Vjestagirl

Re: Alleen met de trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 16:35

Hangt er allemaal compleet vanaf.
Van waar naar waar moet je?

In principe kun je altijd vertraging krijgen, zeker als ze bezig zijn met spooronderhoud. Het is sowieso altijd handig om niet een trein te nemen die précies optijd aankomt, maar eentje eerder (net als dat het handig is om met de auto een kwartiertje eerder weg te gaan). Als er reductie achter staat is het een gereduceerde prijs, dus bijvoorbeeld als je een kortingspas hebt. Of de trein overal stopt is afhankelijk van of je een sprinter, een stoptrein of een intercity neemt.

De volle prijs moet ook gewoon te vinden zijn. Als je verteld van waar naar waar je moet zal ik even voor je kijken.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 16:37

als je een stoptrein stopt hij overal een intercity stopt op de grote station en die staan erbij. op wwww.ns .nl kan intikken waar je heen wilt en dan de prijs krijgen. reductie betekend volgens mij 40 procent korting na 9.00 sóchtends of andere kortingen. van waar naar waar moet je? maar echt tis heel makkelijk hoor en wijst zich vanzelf.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 16:39

franka75 schreef:
als je een stoptrein stopt hij overal een intercity stopt op de grote station en die staan erbij. op wwww.ns .nl kan intikken waar je heen wilt en dan de prijs krijgen. reductie betekend volgens mij 40 procent korting na 9.00 sóchtends of andere kortingen. van waar naar waar moet je? maar echt tis heel makkelijk hoor en wijst zich vanzelf.

Dit ALLEEN als je een kortingskaart hebt of een OV-kaart.

Idd, waar ga je heen? Misschien kun je iemand op station vragen of hij/zij dezelfde richting op gaat en of hij een kortingskaart heeft. Dan kun je ook met korting reizen.

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 17:02

Van Leeuwarden naar Eindhoven.
Vroeger weg kan eingelijk niet, want er zijn geen bussen die nog vroeger vertrekken naar Leeuwarden.

Edit: En als je in een stoptrein moet, staat dat dan wel bij het perron? Zodat ik niet per ongeluk in de intercity trein stap.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 17:05

Dat stuk reis ik zeer regelmatig. :D
Je stapt op in Leeuwarden, intercity om kwart voor.
Die stopt dan alleen op de grote stations (o.a Heerenveen, Zwolle en Amersfoort) en in Utrecht moet je eruit.
Van daaruit rijden regelmatig treinen naar Eindhoven.

Hoelaat moet je ergens zijn?

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 17:10

Ja alles staat aangegeven op perrons.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 17:12

Alles staat duidelijk aangegeven. :j

Gewoon zorgen dat je de intercity naar Utrecht hebt, van daaruit is het easy en kan het niet missen. :))
Even van tevoren kijken vanaf welk perron en hoe laat de trein naar Eindhoven gaat.

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 17:33

Maakt niet zoveel uit hoe laat, ong 10 uur/half 11.
Ik ga om 10 voor 6 met de bus en dan om ong kwart voor 7 met de trein.