Egypte of een ander land, wanneer en waar precies?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wendietjuhhh

Egypte of een ander land, wanneer en waar precies?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-10 20:23

Hoi,

Wij willen volgend jaar voor het eerst buiten de bouwvak om op vakantie en een keer niet naar Turkije waar we ondertussen al samen 6x zijn geweest.

Ik dacht eigenlijk aan Egypte. Ik weet dat hier al meer topic's over zijn maar kan toch niet precies vinden wat ik graag wil weten.
Wij hebben de volgende "eisen".

- enkele bezienswaardigheden en/of excursies wat we willen gaan zien. We willen niet een hele dag met de bus op reis zijn om ergens iest te bezichtigen. (Piramides lijkt mijn vriend erg leuk)
- gezellig plaatje waar je met een taxi/busje naartoe gebracht kan worden om 's avonds wat te kunnen drinken en om overdag wat te kunnen shoppen (shoppen doen we hooguit twee keer ofzo).

Welke maand is lekker om er naartoe te gaan? De zee moet natuurlijk niet ijskoud zijn maar de landtemperatuur moet niet hoger zijn dan tegen de 40 graden.

Of is er een ander land wat leuk is om te bezichtigen. Wij vinden het bijvoorbeeld ook wel leuk om een keer niet all in te zijn. (Dat hebben we tot nu toe altijd nog gehad). Ook zijn we wel een keer bereidt om de auto te nemen ipv vliegtuig.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 10:10

Ik ben bang dat als je een zon, zee en strandvakantie wil, je voor de piramides wel urenlang in de bus moet zitten. De badplaatsen liggen aan de kust, de piramides in het binnenland. Wij hebben twee jaar terug een rondreis gemaakt en zijn toen in Gizeh in een 5-sterrenhotel geweest, dat was in principe hetzelfde idee als in de badplaatsen (all-inclusive, zwembad e.d.), maar zonder het strand. Mocht je liever aan het zwembad liggen dan op 't strand, dan zou je zoiets kunnen overwegen.

Kukkie

Re: Egypte of een ander land, wanneer en waar precies?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 10:18

Er zijn zooooveel landen met mooi weer, strand en bezienswaardigheden... misschien moet je eerst echt meer keuzes maken over wat je precies wilt zien. Egypte is prima, en de resorts zijn mooi. Maar alle bezienswaardigheden moet je per buskonvooi naartoe, en het stikt er overal van de mensen. Geen rustig uitzicht op iets ouds te bekennen.
Alles rond middellandse zee gebied is misschien ook leuk, maar of je daar nou echt met de auto heen wilt? Het is toch best ver.
En dan heb je nog Thailand en Bali enzo, wat ook erg aangenaam is. De tickets vallen best mee en het is er minder woestijnerig dan Egypte.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 18:16

Narya schreef:
Ik ben bang dat als je een zon, zee en strandvakantie wil, je voor de piramides wel urenlang in de bus moet zitten. De badplaatsen liggen aan de kust, de piramides in het binnenland. Wij hebben twee jaar terug een rondreis gemaakt en zijn toen in Gizeh in een 5-sterrenhotel geweest, dat was in principe hetzelfde idee als in de badplaatsen (all-inclusive, zwembad e.d.), maar zonder het strand. Mocht je liever aan het zwembad liggen dan op 't strand, dan zou je zoiets kunnen overwegen.

Tenzij de TS er wat meer geld voor wil neertellen dan bij een busexcursie, want dan is een vlucht naar Cairo ook een optie. Vanaf Sharm el Sheikh is het een half uurtje vliegen, vanaf Hurghada denk ik ook zoiets.

Ik ben zelf alleen in Sharm el Sheikh geweest dus kan niet echt iets over andere badplaatsen vertellen, maar Sharm is zon, zee, strand en er is zeker de mogelijkheid om 's avonds (of overdag) met een bus/taxi o.i.d naar een stadje (Na'ama Bay, Old Market..) te gaan.
Verder zit je in de Sinaï-woestijn, waar je per jeep, kameel, quad of lopend doorheen kunt. Je kan vanuit Sharm het St. Katharina klooster bezoeken en de Mozesberg...
Verder staat Sharm el Sheikh bekend om de mooie riffen, dus er wordt ook veel gesnorkeld

Genoeg te zien en te doen dus, ik denk dat het in Hurghada of andere badplaatsen zoals El Ghouna (en hoe heten al die anderen nou :+ ) ook wel een beetje zo zal zijn!

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 18:16

Ik heb in mei 2007 een cruise gemaakt over de Nijl, dat was écht fantastisch! We bleven eerst 4 dagen in Hurghada, dat is een hele leuke badplaats. :) Daarna zijn we in confooi naar Luxor gereden en daar op de boot gestapt en met allemaal tussenstops naar Aswan gevaren. Daar zijn we op de nachttrein gestapt naar Caïro. Daar hebben we de piramides bezocht en dat was echt geweldig! Daar zijn we 2 dagen geweest en toen weer met de bus naar Hurghada om 3 dagen nog lekker aan het strand te liggen. Dat was echt een goeie combinatie! Je hebt echt een zonvakantie gehad en je hebt ongeveer heel Egypte gezien :) En het is ook echt iets wat je moet gezien hebben, het is zo'n aparte ervaring! Je hebt ook prachtige tempels en daar is ook heel veel te zien. We gingen bv. naar een tempel dat op een eiland lag, dus moest je er met de boot heen. En je hebt ook een hele aparte tempel vlakbij Luxor dacht ik, een krokodillentempel met een krokodillenmummie. Ook zijn we in Aswan naar een prachtig park geweest en hebben we daar een boottocht gemaakt. Op de boot is het ook een hele belevenis! Tussen de middag ben je vrij omdat het dan te warm is om in de woestijn te lopen. Dus dan zaten we in het zwembad op de boot, en terwijl je vaart vaar je langs akkers die worden geploegd met koeien en mensen die allemaal naar je zwaaien. Het is heel apart om dat allemaal te zien!

Ik zou zeker zo'n reis doen ipv een zonvakantie. Wij zijn in februari 2008 nog een keer terug geweest in Hurghada, maar dan kan het net zo goed Turkije zijn waar je bent. Dat is zonde van de reis die je maakt en het geld dat je eraan hebt besteed! Je hebt eerst dan ook 4 dagen waarbij je lekker kan uitrusten en aan het weer kan wennen. Dan ben je een week op pad, en dan ben je weer 3 dagen aan het strand.

Voor vragen of meer foto's kan je me altijd een PB'tje sturen ;)
http://94.100.119.250/799100001-7991500 ... _BSCr.jpeg
http://94.100.120.9/799100001-799150000 ... _TDjV.jpeg
http://94.100.116.111/799100001-7991500 ... _kNIy.jpeg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-6JTBYOMB.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-VRQHPDSH.jpg
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak- ... 8784_n.jpg