Narya schreef:Ik ben bang dat als je een zon, zee en strandvakantie wil, je voor de piramides wel urenlang in de bus moet zitten. De badplaatsen liggen aan de kust, de piramides in het binnenland. Wij hebben twee jaar terug een rondreis gemaakt en zijn toen in Gizeh in een 5-sterrenhotel geweest, dat was in principe hetzelfde idee als in de badplaatsen (all-inclusive, zwembad e.d.), maar zonder het strand. Mocht je liever aan het zwembad liggen dan op 't strand, dan zou je zoiets kunnen overwegen.
Tenzij de TS er wat meer geld voor wil neertellen dan bij een busexcursie, want dan is een vlucht naar Cairo ook een optie. Vanaf Sharm el Sheikh is het een half uurtje vliegen, vanaf Hurghada denk ik ook zoiets.
Ik ben zelf alleen in Sharm el Sheikh geweest dus kan niet echt iets over andere badplaatsen vertellen, maar Sharm is zon, zee, strand en er is zeker de mogelijkheid om 's avonds (of overdag) met een bus/taxi o.i.d naar een stadje (Na'ama Bay, Old Market..) te gaan.
Verder zit je in de Sinaï-woestijn, waar je per jeep, kameel, quad of lopend doorheen kunt. Je kan vanuit Sharm het St. Katharina klooster bezoeken en de Mozesberg...
Verder staat Sharm el Sheikh bekend om de mooie riffen, dus er wordt ook veel gesnorkeld
Genoeg te zien en te doen dus, ik denk dat het in Hurghada of andere badplaatsen zoals El Ghouna (en hoe heten al die anderen nou
) ook wel een beetje zo zal zijn!