Saampies met een vriendin ga ik ruim 5.5 week lekker van het zonnetje genieten in Zuid Afrika! 14 jan zijn we daar en 19 feb pakken we onze vlucht weer terug naar het koude Nederland.
Pas hebben we een beetje concrete plannen gemaakt, maar het kan natuurlijk beter. Dus als jullie op- en/of aanmerkingen hebben: gooi het erin!!
Mijn neef woont in Johannesburg, we gaan hem en de rest van zijn (en mijn

De planning:
De eerste paar dagen na aankomst de familie leren kennen en in en rondom Johannesburg dagtripjes maken.
Trip 1:

2 nachten in het Kruger Park. We willen graag 1 nacht in 'Skukuza' overnachten, maar hebben nog totaal geen weet van de volgende nacht. Welk kamp is een echte aanrader? Waar zie je alles wat je wil zien? Het liefst een lodge aan het water, maar gezien we die in Skukuza al hebben geboekt, mag een (veilig!!) tentje of iets dergerlijks ook..
Daarna willen we dingen zoals Potgietersrust, Blyde River Canyon, Burke's Luck Pottholes, Mac Mac Falls, God's Window en Swaziland zien. In Swaziland willen we graag een overnachting in zo'n beehive doen. Vanuit daar willen we richting St. Lucia en weer terug naar Johannesburg, om daar vervolgens een dag of 4 weer lekker dagtripjes enzo te doen.
Trip 2:

Vanuit Johannesburg een flinke zit naar Durban. Daar is dan het broertje van mijn beste vriend uniek, dus ik wil daar zowiezo een nacht of 2 blijven. Hij loopt daar dan 2 (van de 6) maanden stage, dus ik hoop dat hij Durban ondertussen een beetje kent en ons mee naar leuke dingen kan nemen. Vanuit Durban naar Champagne Valley en Lesotho, waar we 1 nachtje in Lesotho willen blijven. Vanuit daar naar Coffee Bay rijden, waar we ook willen slapen. De dag erna Bloemfontein en Kimberley, waar we ook willen overnachten en dan via Kroonstad en Klerksforp weer terug naar Johannesburg.
Trip 3:

Met een binnenlandse vlucht willen we van Johannesburg naar Kaapstad. Gezien de vele km's en de dieselprijs+ overnachtingen, leek ons dat helemaal geen verkeerd plan. In Kaapstad willen we vooral lekker genieten van het weer, de stad en zo meer, We willen er een nacht of 3/4 blijven. Vanuit daar willen we naar Gansbaai of Mosselbaai rijden, om te duiken met haaien. We weten neit precies welke van de 2 baaien we moeten hebben??! Vanuit daar lekker door en langs de struisvogels naar Knysna, waar we een nacht of 2 willen blijven. Daar willen we de bungee gaan doen, het abseilen en nog meer actieve dingen die daar te doen zijn. Vanuit Knysna naar Port Elisabeth waar we ook weer overnachten voordat we aan de lange zit terug naar Kaapstad beginnen. In Kaapstad nog een overnachting of 2 en dan weer terug vliegen naar Joannesburg. Waar we vervolgens weer dagtrips gaan doen tot we naar huis moeten.
Mijn vader wordt iig al helemaal gek: Die ziet het echt niet zitten dat wij in Lesotho en Swaziland willen overnachten. Haha, hij is op zijn 21ste vanuit Zuid Afrika naar Nederland gekomen en is daarna ooit 1 keer terug geweest. Volgens mij heeft hij nog steeds het idee dat het er hetzelfde uitziet en aan toegaat als 25/30 jaar geleden... Maar dat valt op zich toch wel mee? Of ben ik nou over-positief?
Dus: Tips voor dagtrips in en rondom Johannesburg? Tips over plaatsen waar we ongeveer langskomen, maar waar onze neus net niet naar riekte? Oh enne... Fotootjes van mensen die ergens al geweest zijn om me alvast in de stemming te krijgen is NO PROBLEMO