Mijn nichtje zat er al 7 weken toen ik er aankwam, ze heeft daar een stage gelopen. ( mijn nichtje is half Maleis)
Ik moest dus alleen vliegen, eerst 7 uur naar Dubai, en toen nog 7 uur naar Kuala Lumpur.
We zijn begonnen in Kuala Lumpur, een drukke stad en het was behoorlijk warm!
We zijn wezen shoppen en naar China Town geweest
Samen met mijn nichtje in China Town:

Ook zijn we nog naar een Bird park geweest (soort groot Avifauna alleen alles vloog los

Savonds zijn we met de nachtbus naar Cherating gegaan, dit was een busreis van 5 uur, de airco staat daar behoorlijk aan dus het was erg koud in de bus!
Cherating is een heel mooi plaatsje aan de kust, mijn nichtje heeft hier een jaar gewoond dus we sliepen bij vrienden van haar.
In Cherating zijn we veel wezen zwemmen, hebben leren surfen, zijn naar een markt geweest en we hebben op het strand paardgereden.
Cherating:

Er zaten erg veel aapjes die behoorlijk brutaal waren, ze liepen gewoon je hut in op zoek naar eten en hadden ook behoorlijk vaak wat te pakken.

Het paardrijden! heerlijk op een tropisch strand

Daarna zijn we naar het eiland Tioman gegaan!
Echt een super mooie plek, we zaten op het strand Selang dat is het bovenste strand dus het was wel 2,5 uur varen. om naar het volgende strand te gaan kon je door de jungle lopen of de boot pakken.

Op Tioman hebben we heel veel gesnorkeld, het water was erg helder en het leek wel alsof je in een aquarium zwom.
we hebben zelf met zwaardvissen gezwommen! en er zwommen ook haaien daar maar die hebben we gelukkig niet gezien.
Ik ben alleen helaas door een kwal gebeten dus had een behoorlijk plek op mijn arm.
Op Tioman hebben we een aantal keer bij locals gegeten alle mensen daar zijn erg vriendelijk en gastvrij, overal waar we liepen moesten we komen eten. dus heb heel veel verse vis gegeten daar

Sommige locals sliepen echt een slechte hutjes, geen stromend water allemaal nog erg primitief.

ook zag je overal veranen, sommige lagen smorgens gewoon voor je hut te slapen in de zon!

Na 6 dagen Tioman zijn we naar Melakka gegaan, hier woont de oma van mijn nichtje. Is Melakka staat een kerk die door Nederlanders is gewoond dus daar zijn we even wezen kijken.

Ik kan maleisie echt bij iedereen aanbevelen ik heb er echt genoten! Het is goedkoop, lekker eten, vriendelijke mensen en heerlijk warm weer

Zeker Tioman is een supermooie plek echt een bounty-eiland waar je helemaal tot rust komt!
Ook spreken de meeste mensen Engels dus dat is wel fijn.