Verslag Maleisie (KL oostkust en Tioman)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eliana

Verslag Maleisie (KL oostkust en Tioman)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-10 10:28

Afgelopen zomer ben ik samen met mijn nichtje 2 weken in Maleisie geweest.
Mijn nichtje zat er al 7 weken toen ik er aankwam, ze heeft daar een stage gelopen. ( mijn nichtje is half Maleis)
Ik moest dus alleen vliegen, eerst 7 uur naar Dubai, en toen nog 7 uur naar Kuala Lumpur.

We zijn begonnen in Kuala Lumpur, een drukke stad en het was behoorlijk warm!
We zijn wezen shoppen en naar China Town geweest
Samen met mijn nichtje in China Town:
Afbeelding
Ook zijn we nog naar een Bird park geweest (soort groot Avifauna alleen alles vloog los ;) )

Savonds zijn we met de nachtbus naar Cherating gegaan, dit was een busreis van 5 uur, de airco staat daar behoorlijk aan dus het was erg koud in de bus!
Cherating is een heel mooi plaatsje aan de kust, mijn nichtje heeft hier een jaar gewoond dus we sliepen bij vrienden van haar.
In Cherating zijn we veel wezen zwemmen, hebben leren surfen, zijn naar een markt geweest en we hebben op het strand paardgereden.
Cherating:
Afbeelding
Afbeelding
Er zaten erg veel aapjes die behoorlijk brutaal waren, ze liepen gewoon je hut in op zoek naar eten en hadden ook behoorlijk vaak wat te pakken.
Afbeelding
Het paardrijden! heerlijk op een tropisch strand :)
Afbeelding
Daarna zijn we naar het eiland Tioman gegaan!
Echt een super mooie plek, we zaten op het strand Selang dat is het bovenste strand dus het was wel 2,5 uur varen. om naar het volgende strand te gaan kon je door de jungle lopen of de boot pakken.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Op Tioman hebben we heel veel gesnorkeld, het water was erg helder en het leek wel alsof je in een aquarium zwom.
we hebben zelf met zwaardvissen gezwommen! en er zwommen ook haaien daar maar die hebben we gelukkig niet gezien.
Ik ben alleen helaas door een kwal gebeten dus had een behoorlijk plek op mijn arm.

Op Tioman hebben we een aantal keer bij locals gegeten alle mensen daar zijn erg vriendelijk en gastvrij, overal waar we liepen moesten we komen eten. dus heb heel veel verse vis gegeten daar ;).
Afbeelding
Sommige locals sliepen echt een slechte hutjes, geen stromend water allemaal nog erg primitief.
Afbeelding
ook zag je overal veranen, sommige lagen smorgens gewoon voor je hut te slapen in de zon!
Afbeelding

Na 6 dagen Tioman zijn we naar Melakka gegaan, hier woont de oma van mijn nichtje. Is Melakka staat een kerk die door Nederlanders is gewoond dus daar zijn we even wezen kijken.
Afbeelding

Ik kan maleisie echt bij iedereen aanbevelen ik heb er echt genoten! Het is goedkoop, lekker eten, vriendelijke mensen en heerlijk warm weer :).
Zeker Tioman is een supermooie plek echt een bounty-eiland waar je helemaal tot rust komt!
Ook spreken de meeste mensen Engels dus dat is wel fijn.

DeSa

Re: Verslag Maleisie (KL oostkust en Tioman)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 10:56

Wat een gave foto's!
Je zult zeker een hele leuke vakantie hebben gehad :)

Lisanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 17:54

Gave foto's! Ziet er mooi uit !

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 19:46

Wauw, erg mooie foto's!
Zo te horen is Maleisië wel een dikke aanrader :D

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 19:55

Eten en alles is daar inderdaad heel goedkoop.
Eigenlijk alles wel. Mijn oom en tante hebben er jaren gewoond en uit eten gaan was zowat nog goedkoper als zelf eten koken.
En dan ook nog eens super weer.
Ik wilde ze altijd nog eens opzoeken maar ja ze wonen nu in Belgie en eerst was ik altijd te jong om te gaan en was het te duur om met het gezin te gaan (vliegtickets/hotel).

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 20:10

Wauw, wat een ontzettend gave foto's! Maleisie is echt prachtig zo te zien en te lezen!
*Zet op lijstje van landen om nog naartoe te gaan*

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 20:24

Dat paard is ook echt ontzettend gaaf! meestal zie je foto's van magere afgejakkerde paarden maar dit ziet er uit als een prachtig paard!

Supergave foto's!!!!

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 11:59

Gave foto's en leuk verslag :)

Lijkt me een heele geslaagde vakantie.

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-10 19:06

Ja het was echt super!
En van dat paard ik ken de eigenaar en ik weet dat hij echt goed voor dat paard zorgt! Hij staat snacht op stal en overdag in de wei, met een schuildak tegen de zon enzo echt voor dat land is dat super de luxe

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 09:30

Oeh, bedankt voor dit lekkermakertje: ik vertrek binnekort ook die richting op. Met deze foto's kan ik even voorgenieten! :D