Ticket zoeken zonder bestemming

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kehdra

Ticket zoeken zonder bestemming

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 13:09

Sorry duidelijker kon ik de titel niet maken.

Nadat ik de afgelopen vakantie weer nutteloos op de bank heb gehangen met een studie, wil ik in mijn volgende vakantie in november toch écht op vakantie.

Ik ga in mijn eentje, en wil graag zon, wat rondtrekken, wil vooral wat cultuursnuffen, maar ook een dagje strand, en als t even kan ook nog paardrijden. Een hotel is niet nodig, een hostelletje lijkt me ook prima, en reizen kan met OV.

Waar ik precies heen wil weet ik nog niet, Ik was van plan lekker met m'n koffertje naar schiphol te gaan een een overgebleven ticket naar eender welke zonnige bestemming op te snorren, maar helaas pindakaas, dat kon 10 jaar geleden, nu niet meer :(

Nu wanneer ik online een last minute zoek moet ik een bestemming opgeven. Dát is nou juist het probleem.. Ik wéét echt niet waar ik heen moet voor een weekje!
Egypte oid lijkt me wel erg gaaf, maar weet niet hoe safe het is om in m'eentje rond te reizen daar.

Hoe/waar kan ik me laten verassen tegen een redelijke prijs? Mijn budget voor de reis is zo'n 300,- (dus voor alleen een retour ticket).
Laatst bijgewerkt door kehdra op 20-10-10 13:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Storm

Re: Ticket zoeken zonder bestemming

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 13:14

In Egypte is het moeilijk rondreizen, dit omdat je op uitstapjes met de bus altijd in een convooi rijd, dus met een hele rits bussen achter elkaar, puur voor de veiligheid.
Helaas is 300 euro ook niet zoveel, anders had je richting Thailand gekunt, de reis is duurder, maar het verblijf is daar heel erg goedkoop.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 13:17

Balen dat het in (denk ik) zo'n mooi land dan weer zo onveilig is dat het je beperkt, pyramides kijken enzo lijkt me erg gaaf :j liefst vanaf een (egyptische) paardenrug...

Maar is Thailand wel te doen in een week? Niet dat Egypte dat wel is, maar Thailand lijkt me zo uitgespreid allemaal..

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 13:19

Marokko, met ryanair: Dusseldorf Weeze-Fez of BrusselCRL- Fez of BrusselCRL - Marrakesh
(oei ik zie dat je in Grunn woont, dan is Dusseldorf Weeze niet zo heel dichtbij met OV)

Koop zeker een lonelyplanet o.i.d voor goedkope hostels/pensions in Marokko, ze zijn in sommige steden nogal dun gezaaid/duur.
Voor strand en levendige medina ga je naar Essouria (hoewel aan strand liggen in je bikini geen goed idee is := )
Laatst bijgewerkt door RelarDevi op 20-10-10 13:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 13:19

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 13:20

Of ga naar Tunesie. Heb gehoord dat het prachtig is daar.

petrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 13:21

Barcelona? is goedkoop vliegen met transavia

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 13:30

MoonChloe schreef:
Marokko, met ryanair: Dusseldorf Weeze-Fez of BrusselCRL- Fez of BrusselCRL - Marrakesh
(oei ik zie dat je in Grunn woont, dan is Dusseldorf Weeze niet zo heel dichtbij met OV)

Koop zeker een lonelyplanet o.i.d voor goedkope hostels/pensions in Marokko, ze zijn in sommige steden nogal dun gezaaid/duur.
Voor strand en levendige medina ga je naar Essouria (hoewel aan strand liggen in je bikini geen goed idee is := )

Marokko lijkt me ook gaaf, maar kan ik daar wel in m'n eentje normaal rondlopen? En Tunesie?

Petrea; hoe zonnig is Barcelona in november? Lijkt me inderdaad leuk daar, maar gezien gigantische winterdepressies heb ik écht zon nodig :+

petrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 13:34

Barcelona ongeveer tussen 15 en 25 graden en bijna altijd zon !!!!!!

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 13:38

oh kijk! Dat veranderd de boel! ik dacht dat Barcelona rond november hetzelfde was als NL :n, ik ga eens lezen over Barcelona :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 13:39

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 13:40

Marokko kan je prima alleen rondlopen.
Agadir is erg toeristisch, Essouria is ook erg mooi.
En Marrakech niet te vergeten.

Hoe bedoel je niet in je bikini op het strand MoonChloe?
Vanwege de harde wind in Essouria of anders?
Heb in Agadir ook rustig in m'n eentje in bikini op het strand geleden namelijk, niks aan de hand. (ja, op een dag beetje teveel wind...niet grappig met al dat zand :D)

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 13:50

Wat een goede ideeen hebben jullie! Ga door, ga door! :+

Malta is ook een leuke optie, fijn ook dat Engels daar een gangbare taal is :D
Barcelona is ook leuk, maar niet voor een hele week.. Misschien wel leuk op doorreis ofzo..
Hoe zit dat in Marokko qua taal? Moet ik daar echt een woordenboek bij de hand houden of lukt Engels daar ook wel (in de grote steden alleen?)

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 13:55

Reken voor Marokko maar op Frans, toen ik daar was verstond bijna niemand in de grote steden Engels. Vind Marokko een fantastisch land, maar zou toch wel eens twee keer nadenken voordat ik daar alleen naar toe zou gaan. Werd niet lastig gevallen oid toen ik daar een tijdje alleen was (in tegenstelling tot in Egypte, daar zou ik nooit van m'n leven alleen naar toe gaan :P), maar door al die 'dat zou ik niet doen' van andere mensen gaf het toch een wat minder prettig gevoel :P

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 13:57

Da's balen, Frans spreek ik echt niet, Engels, papiamento (en dus een ieniemini beetje Spaans), en hand/voet Duits spreek ik dan weer wel...

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 14:02

Mocht je toch iets Arabisch willen, dan zou je misschien Tunesië kunnen overwegen. Daar spreken ze in de grote steden ook wel Engels, maar het is wel een stuk toeristischer dan Marokko, dus dan moet je er wel op rekenen dat je vaker aangesproken wordt door mannen. Tickets voor 300 euro moet denk ik wel lukken. Volgens mij kon je van de zomer een retourtje krijgen voor minder dan 200 euro.

Ik zie trouwens niet direct het probleem dat iemand hierboven aankaarte mbt Egypte. De enige bezienswaardigheid die in konvooien bezocht moet worden is Abu Simbel. Of het verstandig is om de rest van het land alleen te bekijken in plaats van in een groep durf ik niet te zeggen, maar zeker de bekende dingen als de piramides enzo, dat moet best op eigen gelegenheid te doen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 14:06

Wat in Malta erg leuk is, wij zijn toen met een zeilboot meegeweest naar de Blue Lagoon waar je dan kon zwemmen. Nu is dat in november misschien niet meer zo'n succes :') Maar nog steeds erg mooi :j Meestal hoor je ook meer over Gozo, maar ik vond zelf Mdina, Sliema en Valletta heel mooi om te zien. Wij namen altijd de taxi, maar het openbaar vervoer is er ook erg goed geregeld :j

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 14:24

Kanelly schreef:
Marokko kan je prima alleen rondlopen.
Agadir is erg toeristisch, Essouria is ook erg mooi.
En Marrakech niet te vergeten.

Hoe bedoel je niet in je bikini op het strand MoonChloe?
Vanwege de harde wind in Essouria of anders?
Heb in Agadir ook rustig in m'n eentje in bikini op het strand geleden namelijk, niks aan de hand. (ja, op een dag beetje teveel wind...niet grappig met al dat zand :D)

Je wordt gewoon ontzettend bekeken :r Het kan wel maar of je daar lekker onder voelt weet ik niet. Je wordt gewoon uitgekleed met hun ogen :\
Blijkbaar is Agadir nog toeristischer dan Essouria en kan het makkelijker daar.

I.m.o kun je prima alleen naar Marokko. En ik spreek geen engels, frans, portugees, spaans etc.. Met gebaren kom je ontzettend ver in Marokko :)

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 14:29

Gebaren ben ik ook niet erg handig in :y) en moet wel eten zien te bestellen,, en dan ook nog weten wát ik eet :+
Evenals de weg/OV e.d.
Voor mijn eerste 'alleen' vakantie iets teveel van het goede vrees ik... Wél iets om te onthouden, wellicht na een cursusje Arabisch ofzo :P

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 14:32

menu's zijn altijd in Frans (verkrijgbaar). Als je weet wat de franse woorden zijn voor kip/koe/schaap/geit (varken zul je zeker niet op menu zien :D ) komt het helemaal goed. In meeste toeristische steden hebben ze ook (soms) Engelse menu's.
Gebaren zijn zo iconisch dat het echt wel duidelijk is. Ik heb heel wat gesprekken gehad in gebarentaal met Marokkanen.

Maargoed, snap wel dat het eng is om in je eentje naar Marokko te gaan, zeker als je echt niet weet hoe het is daar. Je moet namelijk wel nogal stevig in je schoenen staan bij verkopers/taxichauffeurs :D

Marizzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 15:06

Ik vond Marokko ook prachtig (Essaouira is idd een aanrader, Fes vond ik het allermooist), maar zou er niet zo snel in mijn eentje (als vrouw) gaan rondlopen.
Mocht het Moorse sfeertje je aanspreken, dan is Andalusie misschien een goed idee! Volgens mij kan je vrij goedkoop vliegen naar dat gebied en vanaf daar prima met het OV rondreizen naar o.a. Sevilla, Malaga, Granada, Cordoba en andere steden. Een vriendin van mij heeft dat laatst gedaan (zij had een auto gehuurd maar had daar erg spijt van, was erg onpraktisch) en ze sliep in hostels. In die hostels heb je evt ook nog wat aanspraak, zodat je je niet eenzaam hoeft te voelen. En volgens mij kan je in Andalusie ook prima paardrijden! Ik weet alleen niet precies wat voor weer het daar is in november.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 16:10

Andalusië lijkt me ook gaaf! Het klimaat lijkt daar ook prima te zijn in november :j
Heb gevonden dat Engels daar wel te vinden is, gelukkig kan ik ook een ienieminie beetje spaans. Paardrijden op een andalusier is natuurlijk ook erg gaaf, en wellicht kan ik er nog mooi tuig scoren :j
Hele goede optie :j

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 16:17

Tunesie zal ik alleen niet doen, Egypte ook niet.
Marokko kan wel, is ook echt prachtig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 16:56

Ah oke MoonChloe, maar dat is dan denk ik persoonlijk hoe je het ervaart.
Heb ik in geen enkel Arabisch land nog last van gehad als blonde slanke vrouw/meid van 1.86 :+ :D (oké ze vinden je interesant, maar dat uitkleden met ogen, nergens meegemaakt)
Niet in de toeristische gebieden, ook niet in de middle of nowhere dorpjes om bij een wildvreemd aan te schuiven om te eten _O- (denk je ook dat je een verlaten 'schuurtje' treft, even neuzen, stormen er tig kinderen naar buiten en later ook papa, mama, opa, oma... ja dan moet je mee- eten :D)

En ja veel Frans, spreek ik ook niet :+ Ja camping Frans, maar de handen en voeten taal is universeel, kom je een heel eind mee. En in de grote steden kunnen steeds meer mensen zich redelijk redden in het Engels.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 16:57

Trouwens, Bedouin hier op Bokt organiseert trektochten te paard in de Tunesische Sahara.... is dat niet wat voor je?
En er woont nog een Bokker op Djerba....