Alleen op vakantie/camping als vrouw

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mastrootje

Alleen op vakantie/camping als vrouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 12:35

Ik loop er nou al heel lang tegen aan. Ik wil eigenlijk een fietsvakantie gaan doen, het liefst richting Scandinavië. Maar het grote probleem als vrouw, die geen fietsmaatje kan vinden en het ook prima alleen zou willen doen, is overnachten.

Ik ben nou eenmaal niet rijk, en ik zou me prima redden met campings, maar ik hoor van jan en alleman dat dat als vrouw een heel slecht idee is, en daar kan ik voor inkomen. Als vrouw is het gewoon veel gevaarlijker dan als man om alleen op een camping te verblijven.

Maarja, wat doe je dan? ik dacht aan jeugdherbergen of stayokay's en dergelijke maar daarmee schiet je toch vaak weer veel meer in de kosten...

Dus "Als vrouw is het geen goed plan om alleen op een camping te verblijven"

en misschien mensen die tips hierin hebben? :+ Zelf als vrouw alleen op vakantie geweest, hoe is dit verlopen?

RelarDevi

Re: Alleen op vakantie/camping als vrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 12:38

In Scandinavie is het i.m.o wel veiliger voor een vrouw dan in Afrika o.i.d ;)

En eigenlijk, snap ik niet echt waarom je niet alleen zou kunnen kamperen als een vrouw :? Ik ben wel benieuwd wat voor argumenten je hebt gehoord?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 12:38

Pff ja lastig hoor. Ik zou wel gewoon gaan, ben misschien ook wat impulsief op dat vlak maar het is een camping hè.

Sociale controle is daar erg goed. Zou me drukker maken over een lekke band of kapotte fiets op een verlaten weggetje dan over het logeren op een camping.

Ben afgelopen jaar zelf in Noorwegen geweest, moet zeggen dat ik me daar 100 keer veiliger voel als in Nederland. Terwijl ik al niet echt een onveilig gevoel heb hier. Ga rustig midden in de nacht op de fiets naar huis bijvoorbeeld.

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 12:41

Ja inderdaad. Ik maak me op zich ook geen reuze zorgen als ik straks in het buitenland zit, daar is het toch zo anders dan hier.

Op zich durf ik wel midden in de nacht naar huis te fietsen en dergelijk, maar op een camping ga je toch slapen en ben je een veel makkelijkere prooi dan als je wakker bent... Je zal wel meteen klaarwakker zijn als er in eens iemand bij je in de tent komt of iets, maar dan kan je ook niet meer weg.

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 12:42

kras.nl bied ook fietsvakantie's aan, hier gaan ook single's mee. Is dat misschien iets?

weet niet zeker of ze ook richting scandinavie gaan...

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 12:43

Ik verwacht eigenlijk niet echt dat je zomaar wordt overvallen op een camping. De sociale controle is, zoals gezegd, op de meeste campings vrij goed :)
En wat valt er eigenlijk te halen uit een klein tentje?

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 12:45

MoonChloe @ ik maak me niet echt zorgen om berovingen, maar meer voor verkrachtingen of aanrandingen. Je bent zoveel makkelijker te bereiken in een tentje op een camping.

_Daniella @ ik ga even kijken :D

Alvaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 12:47

Valt wel mee hoor. Ik ga al een paar jaar alleen op vakantie (naar Zuid Frankrijk) en kampeer ook gewoon. Heb me nog nooit onveilig gevoeld. Ook niet op een kampeerterrein waar ik helemaal alleen stond. Daar kende ik dan de beheerder wel van, maar die was er 's nachts ook niet. En verder zoek ik eigenlijk ook altijd wel plekjes uit die niet heel open en bloot liggen, maar echt nog nooit het gevoel gehad dat ik als vrouw alleen kamperend, niet veilig zou zijn.
Gewoon doen en lekker genieten!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 12:48

Wij hebben via de ANWB ooit een lamp gekocht waar ook een soort van alarmknop op zat. Als je die indrukte verging je echt van het lawaai plus gingen er 2 lampen rood en oranje knipperen. Kon ook als zaklamp en tl licht gebruikt worden.

Misschien dat je je veiliger voelt als je zoiets mee hebt (of bv een fluitje). Dat schrikt gelijk af. Reken er maar op dat mensen met kwade bedoelingen dan wel vluchten.

Verder je tentje niet achterop een verlaten stuk zetten maar juist wat dichter bij bv het toiletgebouw.

Ik zou gewoon gaan hoor maar dus wel met wat 'veiligheidsmaatregelen' in acht genomen.

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 12:50

Miepie1980 @ dat is wel een goed idee. Met zulke dingen bij de hand zou ik me inderdaad ook een stuk veiliger voelen :) Ik ga binnenkort even bij de ANWB naar binnen lopen om te kijken of ze meer van zulke dingen hebben.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 13:31

In Zweden/Noorwegen zou ik me daar echt niet ongerust over maken. In Zweden (en Noorwegen, maar Zweden ben ik wat bekender ivm ouders die er wonen. :D ) heb je ook op vrijwel elke camping "stuga's" dit zijn kleine huisjes die je voor een avondje kan huren. Ook wel trekkershutjes.

Als je wilt kan ik je zo een hele rij met campings geven met stuga's, met ook nog eens Nederlandse eigenaren!
Stuur maar even een PB als je interesse hebt!

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 13:41

LZP --> BEU

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 17:55

In zweden maak ik me inderdaad geen zorgen, daar heb ik er ook geen problemen mee om op een camping te slapen :D Daar is het heel anders dan hier. Het is voornamelijk Nederland waar ik me zorgen om maak ;)