Wat valt er te doen in Hongkong ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Annettu_

Wat valt er te doen in Hongkong ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-10 13:42

Jaja, Ik en mijn mam en stiefpap gaan in de kerstvakantie naar Hongkong :D
Helaas maar voor 10 uurtjes _O-
We moeten overstappen en willen dus snel even Hongkong verkennen !
Wie is er al eens geweest of weet wat we daar echt moeten doen in die 10 uurtjes !

:D

Nadia
Oppermuts

Re: Wat valt er te doen in Hongkong ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 13:46

LZP --> BEU

Lien2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 14:01

Ik had er vorig jaar een overstap van 17 uur. ik weet niet of die 10 uur netto tijd is of de tijd tussen de 2 vluchten. Houd anders rekening met de tijd welke je kwijt bent om van deluchthaven te komen en de tijd welke je weer aanwezig moet zijn voor boarding. Er zijn trouwens lockers te huur op de luchthaven om je overtollige handbagage te stallen.

Je kan een complete dagtour boeken, maar ik heb zelf met het openbaar vervoer Hong Kong verkent. Ik heb een bezoek gebacht aan Kowloon, Victoria Peak (Hong Kong Island) en ik heb een bezoek gebracht met de kabelbaan aan Landau Island waar een heel groot Boedda beeld staat.
Treintje Victoria Peak
http://i300.photobucket.com/albums/nn23 ... 1287489625
Kabelbaan
http://i300.photobucket.com/albums/nn23 ... 1287489503
Boeddabeeld
http://s300.photobucket.com/albums/nn23 ... nt=613.jpg

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 14:05

Ik lees even mee, ik ben volgend jaar een paar dagen in Hong Kong.

ja_nee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 21:39

In Hong Kong moet je vooral gaan shoppen, leuk en goedkoop!! Echt een shop stad :D

Tadaaaaa, hong kong:

Afbeelding

Dat boeddha beeld is echt indrukwekkend, maar dat haal je never nooit in 10 uur helaas. Sochtends staat daar echt een rij van heb ik jou daar, om met de gondel richting de boeddha te gaan. Maar als je tijd heb moet je dat hoog op je lijstje zetten. Afbeelding

Verder is Hong Kong ook wel leuk aangezien er een aantal stranden zijn, hoe cool :D Let wel erop wanneer je naar HK gaat, de luchtvochtigheid is er soms echt gigantisch! Verder moet je gewoon door de straten gaan zwerven, zeker rond lunchtijd staan er voor de meest lugubere eettentjes rijen van chinezen! Vooral jezelf niet afvragen wát ze serveren en hoe het er van binnen uitziet, want het eten is er dan echt ge-wel-dig! :9 Ik heb me staan verbazen namelijk over de rijen die er gewoon voor lunchtijd buiten de deur staan om een tafeltje te bemachtigen!!

Afbeelding

Afbeelding

Offf de Avenue of Stars (de chineze versie van de Walk of Fame in Hollywood)
Afbeelding

Afbeelding
Met de tram naar de Peak is ook erg mooi voor super uitzichten. En het tramritje is ook niet verkeerd :D

Afbeelding

Maar oke, dus gewoon lekker door de straatjes zwerven want voor je het weet sta je op leuke marten, boeddha's, en noem het maar. Ik weet nog goed dat toen ik door een straatje liep waar veel vlees en vis verkocht werd ik langs een vrachtwagen liep waar zeker 15 dode varkens onderste boven in hingen.. Was nog niet erg genoeg, want een van die mannen gooit zo'n varken over zijn schouder waarbij spontaan het hele bundeltje organen en inhoud op de grond valt. Gebeurde waarschijnlijk vaker, want in no time had ie dat bundeltje over zijn andere schouder gegooid := :))

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 23:56

IK had toen ook maar 10 uur. Was op weg richting australie.
Omdat ik georganiseerd was hadden wij in hong kong een tour. En eigenlijk was dat prima en ook was het achteraf enorm hilarisch.
Je bent nou niet bepaald fit meer na een reis van 12 uur en de tijd die je daarvoor al wakker was. Dus iedereen in de bus daar begon een chinees vrouwtje te praten...nou ja praten Marc Marie Huybrechts of Fiona Hering waren er niks bij :D .
Bij een atractie gingen we eruit , even rondkijken en daarna de bus weer in om een paar minuten te slapen, 'fiona' aan te horen en weer uit te stappen bij de volgende atractie. Het was gewoon echt komisch.

De Peak was echt super mooi, enorm uitzicht en ik had de hele tour zeker niet willen missen. Maar was blij dat ik niet alles zelf nog eens hoefde op te zoeken. Een tour is dan ook wel aan te raden.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 00:10

Hier nog iemand, ook 10 uur overstaptijd op weg naar Sydney.

Ik was met een paar anderen (groepsvlucht) en een van hen had een studiegenoot die in Hong Kong was blijven hangen na zijn stage. Die jongen heeft ons een rondleiding gegeven, best handig zo'n semi-local. ;)

Kan me drie dingen herinneren: het appartement van die jongen aan een megadrukke weg, de ranzige eettentjes op straat en het trammetje naar de Peak toen het al bijna donker was.

Het vliegveld lag toen ook nog midden in de stad. In de tijd dat ik in Australië was hebben ze het verplaatst, dus op de terugweg heb ik een paar uur moeten wachten op het nieuwe vliegveld (gelukkig niet zo lang als op de heenweg).

Het enige wat ik echt mooi vond was de Peak. En verder vond ik Hong Kong maar een smerige stad, en ik wilde graag verder naar Australië. :+

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 18:25

Ooooehhhh HK!!!!

Als het qua tijd lukt is het zeker de moeite er even te kijken, het is na New York mijn favoriete stad (om heeeeeel eerlijk te zijn is HK misschien wel gaver dan NY).

Ik zou vanaf je aankomst op het treinstation naar de haven wandelen, onderweg ergens noodles slurpen (en niet nadenken over wat er eventueel allemaal in zit :D ) en als toetje ergens voor 10 eurocent wat fruit uitzoeken en in de blender laten gooien. Dan de boot nemen naar Kowloon en genieten van de skyline van HK. Als je nog tijd hebt in Kowloon over de markt dwalen en je en bijna echte Rolex laten aansmeren (pas wel op met de douane in Nederland).

Boeddha is vooral groot maar vond ik verder niet zo bijzonder (behalve het uitzich vanuit de kabelbaan en de doodsangst die ik met mijn hoogtevrees heb uitgestaan toen ik van onze vriend de local hoorde dat er een jaar daarvoor een cabine naar beneden was gestort). Leuk tijdverdrijf maar alleen als je een heleboel tijd hebt.

Ik zou bij veel tijd liever naar Lamma Island gaan. Alle HK 'ers gaan daar op zondag naar toe om een eindje te wandelen inde frisse(-re) lucht en zich daarna vol te eten met superverse seafood. Denk kreefjes, schelpen, oesters, vis... Dan de boot terug naar HK (de grotere restaurants geven je een gratis boottrip terug als je bij hun eet) en de lichtshow op alle wolkenkrabbers van HK aanschouwen.

Potverdikke, nu wil ik ook!!!!!!!!!!!!!!!
*belt maatje in HK*

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 18:28

Hier ook iemand met 10 uur tijd in Hong Kong ivm overstappen naar Australie :D

Ik ben het centrum in gegaan, alleen al daar rondlopen en indrukken opdoen was zeer vermakelijk. 's Avonds ben ik een rondvaart in de haven wezen doen, ook een hoop gezien. En uiteraard uit eten in een restaurant waarvan je de kaart niet kan lezen! :D