Ik wil mam graag verrassen met een uitstapje en nu kwam ik uit op de minicruise naar Newcastle. Graag zou ik dan de dagen voor kerst gaan, maar ik vraag me af of Newcastle de moeite is gekeken naar kerstsfeer? Of is het zo minimaal dat ik beter kan boeken in het voorjaar?
newcastle zelf is best leuk, alleen wel duur. de cruise was vreselijk, héle kleine hut, zeer oude inrichting en waanzinnig duur eten en drinken aan boord, en last but not least zeer belabberd entertainment.
Silence
duur zal het er wel zijn. Het is en blijft Engeland natuurlijk Dat van de boot had ik niet verwacht.
tjady
Geplaatst: 19-10-10 09:23
Heb het ook eens gedaan. De boot is niet veel aan. Let goed op dat als ze een weekend zeggen, dat je soms de vrijdagavond en zaterdagnacht vaart, dan ben je zaterdag daar aanwezig en dan zaterdagavond en zondagnacht weer terug.
Silence
Een kennis van mij komt uit NewCastle en dacht: "leuk dan kan ik voor weinig geld én een boottripje maken én even bij vrienden en familie langs". Hij had uiteindelijk vertraging door wind en stroming en is dus úren langer op die (hierboven al charmant beschreven) boot geweest en had uiteindelijk niet meer genoeg tijd om nog echt van boord te gaan. Hij kon meteen weer terug.
Als je erg van varen houdt kan het heel leuk zijn, maar als je echt voor het plaatsje gaat, zou ik het je -na het verhaal over deze ervaring- afraden...
Silence
Ik heb mijn ouders deze cruise gegeven. Ze gaan over 2 weken, op internet zag ik vrij goede recensies. Ik heb ze ook diner-en ontbijtbuffet gegeven (erbij besteld) En een ticket voor de hop on/off bus. Hoop dat het goed gaat..
Hi, ik ben vorig jaar gegaan. We hadden een 2 persoonshut met redelijk goed uitzicht. Van tevoren hadden we het eten al geboekt, waardoor je alleen je coupon moest inleveren. Ikzelf vond het een leuke en gezellige cruise. Je moet alleen niet verwachten dat je erg lang in Newcastle kan blijven, wij zijn er ongeveer 5 uur geweest.
Ik ben vorig jaar geweest met een Yes actie. Ik kon gratis mee en mijn vriendin voor een gereduceerde prijs. Wij hadden een hut met 'zeezicht' dat wilde zeggen; 1 rond raampje.. En het was heeeeel krap maar we hebben ons toch vermaakt en prima geslapen. Er waren niet heel veel mensen aan boord maar we hebben toch gelachen. Het entertainment was niet heeeel denderend maar ook niet heel slecht. En zo oud vond ik de inrichting niet eens.
Newcastle zelf was wel mooi maar veel te weinig tijd! We hebben lang niet alles gezien en heb er ook weinig gekocht want kon niets vinden. De kledingwinkels zijn er wel goedkoop hoor vind ik en ben nog wel meer dingen tegengekomen dat zeker niet duurder was dan in Nederland.
Het is best leuk, zo'n tripje en ik denk dat oudere mensen het fantastisch vinden, zoals de ouders van Blingh bv.
Het eten op de boot is wel achterlijk duur, dat ging me echt te ver.
liefhelietje
Geplaatst: 19-10-10 10:34
Wij zijn ook eens geweest voor de verjaardag van mijn man... Nou dat was het verschrikkelijkste kadootje ooit haha. Wij waren in oktober en het stormde ontzettend... We hebben de hele nacht in onze hut van 2x3 boven de pot gehangen errrg romantisch :p . Eenmaal aangekomen in Newcastle, wat overigens wel een leuk plaatsje is, hebben 1 rondje gelopen, medicijnen gehaald tegen zeeziekte en op een bankje gezeten omdat we nog steeds beroerd waren. Ook hadden we maar 2,5 uur tijd daar omdat wij pas om 1 uur in de haven waren ipv 10 uur door het noodweer..
Edit: oja over het entertainment aan boord en het eten: geeeeen idee hoe dat was. Wij waren allebei na een half uur op die boot al ziek en hebben dus alleen de hut gezien..
Heb ook een keer een minicruise naar Newcastle gemaakt. Ben door het kleine hutje en het gebrek aan frisse lucht de eerste ochtend flauwgevallen. Toen we eenmaal in Newcastle waren was het wel leuk, maar niet heel spetterend. Je hebt maar weinig tijd inderdaad. Vind het leuk om een keer gedaan te hebben, maar het was niet voor herhaling vatbaar.
raket
Geplaatst: 19-10-10 10:43
Ik ben vorig jaar geweest, er waren op de heenweg al erg veel mensen zeeziek, maar had al van iemand gehoord dat het op de terugweg qua stroming erger zou zijn. Er zat bijna niemand in het restaurant, ik had van tevoren ook geen eten bijgeboekt, want als je toch ziek word, moet je toch betalen.
Maar ik werd niet zeeziek. De boot was vol, maar bijna iedereen zat in de hutten. Wij hebben toen nog een poosje op 1 of ander dek gezeten om al die zeezieken te zien. Daar waren we ook snel weer klaar mee en we zijn vroeg naar bed gegaan. Ik heb nog nooit zo lekker geslapen!!!!! Ik zou echt alleen al voor het geschommel terug gaan.De terugreis was nog erger qua geschommel, maar erg heerlijk weer geslapen.
Toch waren er mensen die zo zeeziek waren dat ze van boord hadden willen springen. We hadden ook 2 uur vertraging op de terugreis. De hut was klein, maar de douche en toilet waren verder prima. Er zijn trouwens ook luxere hutten te boeken hoor.
Newcastle vond ik zelf wel aardig om te winkelen enzo.
Mossel
Geplaatst: 19-10-10 10:45
ik heb het ook gedaan.. ik vond het wel geslaagd goed eten, redelijk ruime kamer. Ik vond het voor herhaling vatbaar.
x_spekkie_x
Geplaatst: 19-10-10 10:52
Ik ben vaker met de boot van IJmuiden naar Newcastle gevaren. Dat is op zich een prima boot en het zal mijns inziens zeker geen miskoop zijn. Wat ik wel vind, is dat het heel duur is en in die zin dus niet helemaal waar voor je geld. De hutten zijn erg klein, maar prima om te slapen. Toilet zit in je douche en is erg krap, maar prima te doen. Je moet gewoon weten wat je kunt verwachten, want slecht vind ik het niet, maar krap wel Het eten aan boord is echt stervensduur. Je kunt voor 30 euro (excl. drinken) in het buffetrestaurant terecht. Prima eten, veel keuze. Wel duur. Goedkoper heb ik niet echt kunnen vinden. Er waren ook nog 2 a la carte restaurants die nog duurder waren. Maar er schijnt ook een bar te zijn waar je dingen kunt halen die goedkoper zijn, maar daar heb ik geen ervaring mee. Ontbijt is in hetzelfde buffetrestaurant ongeveer 13 euro. Drinken inclusief (in ieder geval melk en vruchtensap). Ook prima te doen. Entertainment moet je niet veel van verwachten, maar ik vind het altijd wel gezellig. Er is een grote ruimte (columbus club) waar de hele avond entertainment is: bingo, live muziek, dansshows, 'cabaret' (wat geen humor/comedie is zoals wij het kennen, maar één persoon is die aan het zingen is ). Hier kun je ook gewoon drinken, maar nogmaals, heel duur (cocktails voor 12 euro ) Gewoon zorgen dat je van te voren een reispil neemt (primatour oid), die zijn ook nog aan boord te krijgen bij de informatiebalie, dan heb je van overgeven in ieder geval geen last
Newcastle zelf ben ik ook geweest, maar niet in combo met de cruise. Vlakbij het station zit een groot winkelcentrum en een bioscoop. Ook zit er vlakbij het station een enorm gaaf museum (iets met science dacht ik; Life). En ook de hop-on-hop-off bus zit er. Of de stad in kerstsfeer is weet ik niet. Maar toen ik in Newcastle was heb ik niet echt grote straten gezien zoals je ze in Londen kent (Oxford street met al die lichtjes), meer kronkelige straatjes met winkelcentra (binnen). De stad zelf is wel aardig om voor een dagje naar toe te gaan
Suzanne F.
Geplaatst: 19-10-10 10:54
Ik hoor het al, ik kan beter het vliegtuig pakken.
Hmmm, mijn ouders zijn twee jaar geleden naar Newcastle geweest met cruise... Ze waren met m'n vaders werk, maar ze hebben echt genoten op de cruise... Het kleine hoort erbij, was hun mening, en het zag er heel Titanic uit vonden ze allemaal. En Newcastle was erg leuk, al gingen zij meer op bezoek bij een fabriek.
Boot ben ik 1 keer opgeweest maar was te zeeziek om er wat van te zien. Newcastle is een leuke stad en vanaf ongeveer 22 november in kerstsfeer met de erg leuke christmaswindow by fenwick, monument erg leuk verlicht overal versiering en lampjes, metrocentre nog leuker versierd. Kortom het is een erg leuke stad je moet alleen weten waar je moet wezen. En kleding een stuk goedkoper dan in NL. Ik woon er al 6 jaar en nog zijn er stukken in newcastle waar ik nog nooit ben geweest
Ik heb het nog nooit gedaan, maar het trekt me ook niet. En als ik het zo lees valt de tijd in Newcastle best tegen, het is vrij kort. Ook ik zou er eerder voor kiezen om een goedkoop ticket te boeken.
Ben wel benieuwd wat je nu gaat doen?!
roxiie
Geplaatst: 20-10-10 10:13
Wij gaan begin december ook met een minicruise een weekend naar NewCastle. Heb zoals bij alles positieve maar ook negatieve verhalen gehoord. Ik zie t wel, heb er iig veel zin in, aangezien in NewCastle een aantal winkels zitten waar ik normaal online bestel!
Mijn man en ik zijn in januari geweest. Toen was er een mega sale (geweldig toch). De boot is niet super-de-luxe, je moet niet denken dat je op een cruiseboot zit, die ook die lange reizen doet. Alle sis er, gewoon degelijk.
Avondeten is idd aan de dure kant, ontbijt vond ik wel redelijk qua prijs (dat ben ik in een gemiddeld hotel ook al snel kwijt).
Ik vond Newcastle een erg leuk dorpje/stadje. Het is erg knus. Het was alleen heel erg mistig toen wij er waren en doordat we niet veel tijd hadden, hebben we niet veel gezien.
We gaan dan aankomende januari weer terug (met vrienden) en dan blijven een nacht in Newcastle slapen. Dus dan heb je 2 dagen daar. Dat is precies genoeg. 1 dag Newcastle bekijken en een dag shoppen natuurlijk. Er is een grote mall in Newcastle en daar heb ik heerlijk geshopt.