Iemand ervaring met 'De Wellnessboot'?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shaar

Iemand ervaring met 'De Wellnessboot'?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-10 21:00

Ik kreeg zojuist via Hyves een vriendenuitnodiging van 'De Wellnessboot'. Nu ben ik een fan van sauna en wellness, dus heb even op de site rondgekeken. Volgens mij bestaat deze boot nog niet zo lang, ik heb er in ieder geval nog nooit van gehoord.
Zijn er bokkers die toevallig al een bezoek hebben gebracht aan de Wellnessboot? Moet zeggen dat de foto's er best sfeervol uitzien, maar ik ben erg nieuwsgierig naar ervaringen van anderen. Ik ga zelf altijd naar het Elysium in Bleiswijk, en als je daar eenmaal geweest bent vallen andere wellnessresorts al snel tegen ;)

Ben dus erg benieuwd!

Sharmila

Re: Iemand ervaring met 'De Wellnessboot'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 09:37

Sjee ken ik ook niet. Ben wel benieuwd. Even vertellen hoe het was hoor! Wij gaan meestal naar Thermem Holiday in Schiedam. Die is leuker dan Bleiswijk hoor hihi.

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 10:37

LZP --> BEU

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 18:02

Dit lijkt me leuk voor een meidenweekendje *wink*

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 20:49

De welnessboot is in Mill, Noord Brabant, wij zijn er geweest toen deze net open was, maand of 2 geleden, het ligt zo ongeveer bij ons om de hoek :D (kun je dat meidenweekendje leuk combineren ;) )

Hele mooie schone en nieuwe sauna, echt heel luxe, maar het grote nadeel vonden wij dat alles over 3 verdiepingen verdeeld is, het is echt als een cruiseschip gebouwd.
In de kelder heb je de entree en de kleedlokalen, op de 1e verdieping heb je het buitengedeelte en het binnengedeelte van het zwembad
Op de 1e verdieping zijn de sauna's en op de 2e verdieping is het restaurantgedeelte.
Je moet dus behoorlijk wat trappen lopen als je er een hele saunadag van maakt, verder voor een keer best leuk om te doen!

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 19:49

Ik ben ook een paar maanden geleden geweest, toen hij net open was.

Mijn indruk was positief! Heb niet veel vergelijkingsmateriaal (alleen Sanadome in Nijmegen) maar dit was wel luxer qua inrichting. Er zijn veel sauna's en het eten was ook erg lekker, maar ik had persoonlijk liever wat meer kruidenbaden gezien ( :P). Maar je moet idd niet minder valide zijn want dan is het lastig met al die trappen.

Ook vind ik het persoonlijk een minpuntje dat je altijd zonder kleding mag. Ik weet dat niemand perfect is en ik ook niet bla bla bla, maar ik vind het gewoon niet leuk om de hele dag naakte vaak lelijke lichamen te zien. :o

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 20:35

Volgens mij hebben ze nu ook speciale badkleding dagen, zo uit mijn hoofd de 1e en 3e dinsdag van de maand, maar dat zul je wel op de site kunnen vinden.

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 14:58

Ja op dinsdags mocht je ook in badkleding, maar was niet verplicht. Dat betekent dat het merendeel gewoon naakt rondloopt. Maar het kan inderdaad wel veranderd zijn hoor.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 14:59

Wat grappig dit, het klinkt leuk :j

En Mareska, welkom in de wereld van de sauna ;) Als je geen "naakte lelijke lijven" wil zien :z kun je maar beter thuis blijven, want sauna hoort nou eenmaal bloot

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 15:01

Ik heb eens een kijkje genomen op hun website, en het klinkt wel veelbelovend. :j

De entreeprijzen lijken ook nog wel mee te vallen..

Heb je er veel faciliteiten?
En wat zijn absolute aanraders? :)

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 15:10

Corelli schreef:
Wat grappig dit, het klinkt leuk :j

En Mareska, welkom in de wereld van de sauna ;) Als je geen "naakte lelijke lijven" wil zien :z kun je maar beter thuis blijven, want sauna hoort nou eenmaal bloot

Daarom ga ik ook liever naar Sanadome, daar is badkleding verplicht, en moet je je handdoek meenemen de sauna in. En daar komen andere (jongere) mensen op af.

@ Steentje: eigenlijk is de boel daar nog een beetje in aanbouw, over een paar jaar hebben ze veel meer leuke faciliteiten (imo)!

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 15:16

Mareska, dat vind ik dus niet, dit najaar komt er nog een overdekt zwembad en behandelruimtes, maar vanaf november moet alles draaien, incl. de welness-behandelingen. Het gebouw (de boot) e.d. is wel al helemaal klaar, dus heel veel verbouwd aam faciliteiten zal er niet meer worden.

Typisch dat jonge mensen meer moeite hebben met blote lijven als oudere :D, maar ook met jouw stelling dat in het Sanodrome meer jongere mensen komen ben ik het niet eens. Toen ik in Mill was, was de gemiddelde leeftijd rond de 30 met uitschieters naar boven en naar beneden.
Ik ben wel eens in het Sanodrome geweest en toen struikelde ik er bij wijze van spreken over de rollators.......

Mill is een hele leuke, luxe sauna met alle faciliteiten en echt wel de moeite waard om een keertje naar toe te gaan. Blijft het feit dat ik persoonlijk die 3 verdiepingen waardeloos vind, heb liever alles gelijkvloers :D

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 15:18

Ik heb vrijwel geen moeite met 'bloot' in een sauna.
Ben niet anders gewend, en elk lichaam heeft 'imperfecties'.

Dat maakt, in mijn ogen, elk lichaam uniek. :)

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 15:35

Klopt, iedereen is gelijk, niemand is perfect, je lichaam wordt niet lelijker maar rijper inclusief je levenservaring en wijsheid, op die leeftijd heb je al zoveel gezien dat je niet meer bezig bent met andere mensen, etc. Ik ken alle clichés en ik weet dat ik zo hoor te denken volgens de algemene standaard, maar feit blijft dat het niet mijn hobby is en ik het liever verhuld zie in badkleding en ik kom daar eerlijk voor uit. Heb verder totaal niks tegen naakte lichamen hoor en ik kijk er graag naar. :D Het zal wel een angst voor het ouder worden zijn ofzo. :D

@ Noppert, het ligt er natuurlijk ook aan welke dag je gaat. Maar het personeel alleen al is jonger in Nijmegen dan in Mill. Ik denk dat de Wellnessboot zich sowieso meer op 30+ richt, het is ook een stuk luxer dan bijv. Sanadome.

Sorry bedoelde idd paar maanden ipv paar jaar, ik ben er in juli geweest, toen was nog niet alles klaar. Hieronder staan de faciliteiten die ik bedoelde:
Citaat:
Medio december 2010 wordt de beauty afdeling van de Wellnessboot geopend.
U kunt vanaf dan genieten van diverse schoonheidsbehandelingen en ontspannen massages met producten van het Italiaanse topmerk Comfort Zone. De behandelingen en producten van Comfort Zone zult u beleven als een cocooning; een unieke behandeling van zorg en aandacht in het hectische leven van iedere dag.

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-10 11:00

Bedankt voor alle reacties!
Toch maar eens met een vriendinnetje over hebben dan, het klinkt wel goed!
Ik ben zelf ook begonnen met Sanadome, om gewoon eens te wennen aan het 'saunagebeuren'. Maar nu ik eenmaal gewend ben zal ik daar niet snel meer heen gaan ;) Ik ben gisteren en eergisteren naar de Veluwse Bron geweest. Jeetje, wat een fantastisch complex is dat!

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 17:49