Ik wil graag samen met een vriendin van mij een maandje rondreizen/backpacken. Ik zat aan Australie te denken, maar hoorde al van meer dat dat misschien wat kort is. (Nu wil ik er nog wel vaker heen, dus zo erg is dat niet) Wil me nu dus ook orienteren in andere veilige landen om heen te gaan.
Onze bedoeling is om in Januari 2011 te gaan. We wilde graag rondreizen per auto (huren of kopen, iemand tips?) We willen graag dat het redelijk weer is en we zouden graag een aantal dagen willen paardrijden. Nieuw-Zeeland is ook een optie, maar dat wilde ik over 2 jaar graag met man en kids doen, dus is niet zo leuk als ik daar nu met vriendin heen ga.
Bali super mooi land en vriendin is wel nu een maand in australie geweest met rond reizen je kan ( noord en oost kust doen dacht ik) weet niet precies welke kusten je daar hebt hahha heb me daar niet in verdiept. zij doet dacht ik de noord kust
Australie is inderdaad zonde om in een maandje te doen, is te mooi. En zonde om te gehaast te gaan reizen.Je wilt dan toch altijd zoveel mogelijk zien, waardoor je minder kan relaxen en genieten van het moment. Nieuw-zeeland zou kunnen in een maandje, maar dan kan je ook lang niet alles zien(Had zelf aan 5 weken lang niet genoeg). Thailand is inderdaad wel goed te doen, moet je alleen wel erg rekening houden met de cultuur. Het gaat daar allemaal iets minder relaxed. Europa kan inderdaad ook erg leuk zijn, alleen het weer is natuurlijk een stuk minder in januari.
Door Europa met de trein, is ook heel gaaf heb ik me laten vertellen!
Cowgirl
Geplaatst: 17-10-10 23:21
Thailand is super goed te doen in 4 weken en nog betaalbaar ook.
Je zou ook door europa kunnen trekken of de westkust van de VS en Canada.
setteke
Geplaatst: 17-10-10 23:26
Australië en dan een deel doen, voor je volgende vakantie pak je weer een ander deel. Ik heb het voor 3 weken gedaan, echt geweldig. En later nog eens 3 weken maar dan een ander deel. Zou zo weer gaan . Niet heel duur, behalve de reis, maar een erg leuk land.
Oh ja, ze hebben voor backpackers speciale busjes, ook die zijn heel goedkoop en veilig, want je reist met meerdere backpackers tegelijk. Ook de Greyhound bussen waren prima. Een auto heb ik daar niet gemist.
Laatst bijgewerkt door setteke op 17-10-10 23:45, in het totaal 1 keer bewerkt
Castellon
Geplaatst: 17-10-10 23:37
Een maand voor Australie is inderdaad erg kort. Ben er zelf drie maanden geweest, heb flink doorgereisd maar was nog lang niet uitgekeken. Het is echt een geweldig land, zo mooi! Als je de ruimte hebt in de toekomst langer te gaan zou ik down-under 'bewaren' tot dan.
Thailand ben ik een maand geweest en vond ik ook een super. Erg lieve mensen en reizen is er erg makkelijk en veilig. Het is inderdaad een andere cultuur, maar in tegenstelling tot wat RomyFellow zegt vond ik dat juist helemaal niet vervelend maar juist heel inspirerend! Beetje inlezen in de cultuur en gewoontes is een pré, maar dat vind ik zelf vanzelfsprekend voor ieder (ver) land waar ik heen ga.
Laos, Vietnam en Costa Rica lijken me ook prachtig en wil ik zeker nog eens heen, maar kunnen weer wat lastiger reizen zijn misschien, ligt ook aan je backpackervaring en wat je zoekt.
Laos is een ontzettend mooi land, maar Vietnam is dan misschien net wat beter te doen! Zou er echter geen auto huren, maar lekker met het Ov gaan en zelfs dan is een maand nog veels te kort om alles te zien en mee te maken! Vietnam is wel erg makkelijk bereisbaar, ontzettend mooi land, met een mooie cultuur en historie om je ook in te verdiepen.
Op één of andere manier blijft mijn kop toch naar australie staan. En mijn vriendin ook. Denk dat we ons erbij neer moeten leggen dat we het niet helemaal zullen zien. Misschien dat ik later nog wel een keer heen ga. Wie weet, aangezien N-Zeeland ook voor over een paar jaarjes nog op de planning staat.
Of wat dacht je van Cuba? Is erg mooi! Vooral nu moet je gaan omdat het nog comministisch is! Kennisen van ons (leren kennen in Kenia) zijn dit jaar voor de 3e keer wezen backpakken en het bevalt ze nogsteeds
wreckh
Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-10 13:32
Joolien schreef:
Waarom doe je niet alleen Nieuw Zeeland??!?!! Dat is niet zo groot en kun je genoeg zien!
Omdat ik dat over een paar jaar met man en kids wil gaan doen. Dat roepen we al vanaf dat we net bijelkaar zijn, dus dan vind ik het een beetje banketstaaf om nu met mijn vriendin daarheen te gaan.
Mijn vriend en ik denken erover om in juli-augustus naar zuid oost Azië te trekken. Ik ben er zelf al 6 maand geweest (waarvan 5 maand in Phnom Penh te Cambodia). Ik wil er dol graag nog eens naartoe en hij wilt ook super graag die streek eens zien. Nu zijn we aan het denken welke landen we willen zien. Sowieso is cambodia weer van de partij. Ik heb Laos al gezien en aangezien we maar een maand de tijd hebben, is het misschien beter om naar Vietnam te trekken. Wat denken jullie? Is dit haalbaar?
Ik ben in een maand door Vietnam gegaan. Is haalbaar, maar weet dat je dingen over moet slaan. Kies of de duinen in Mué of duiken in Nha Trang. Ik ben niet echt het binnenland in geweest in centraal Vietnam (Danang?) , maar dat schijnt ook prachtig te zijn! Ook ben ik drie dagen achterop een moto door de Mekong Delta gegaan en dat was een van de meest bijzondere ervaringen daar. Van Phnom Penh kan je ook heel mooi met de boot naar Chau Doc (De grens) en dan met de bus naar HCM. The Easyriders zijn ook aan te raden, maar let op, want die zetten je vaak enorm af.
Prima te doen dus, als je niet verwacht heel het land te kunnen uitpluizen.
Ik ben een half jaar in Australie geweest en wil graag na mijn bachelor een aantal maanden naar Scandinavie. Ik kan je dus niet vertellen hoe het daar is, (over 3 jaar wel... ) maar misschien wel een tipje: het hoge noorden.
wreckh
Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-10 17:04
Is het daar rond februari niet regenseizoen?? Ik wil in ieder geval snorkelen op great barrier reef. Ook wil ik graag de blue mountain zien. We denken dat we gewoon vanaf Sidney naar boven rijden en dan tot ong. de great barrier reef.