Druk topic dit
Ik ben gisteren teruggekomen en heb echt een hele goede week gehad. Was heel bijzonder.
Drie keer op een dag een dienst(noemen ze gebed) met veel muziek, lezing uit de bijbel en 10min. stilte. Na een dienst kun je zo lang blijven als je wilt om stilte te zoeken of te zingen. Ben eens to 2uur 's nachts in de kerk gebleven...
Om de diensten heen bijbelinleiding, eenvoudige maaltijden, goede gesprekken met mensen van over de hele wereld.
Iedereen heeft er werk voor ong. 2uurtjes per dag. Het mooie is dat het allemaal rustige baantjes zijn, je hoeft echt niet hard te werken, maar toch wordt al het werk gedaan. Eten gekookt, schoongemaakt e.d.
De sfeer in Taize is erg goed, ik voelde me er enorm veilig. Er is veel vertrouwen in elkaar.
De stilte, de muziek, eigenlijk alles in Taize zet aan to nadenken, bezinnen, reflectie. Ik ben gegroeid in mijn relatie met God, maar op persoonlijk vlak heb ik ook enorm veel geleerd en verwerkt. Voor mijn gevoel heb ik in die paar dagen meer geleerd dan in de voorgaande 24jaren van mijn leven. Dat klinkt heel overdreven, maar het is echt zo.
En ik weet nu waar het om draait in mijn leven, waar ik wel en niet mijn tijd en aandacht aan wil besteden. Dus er is veel veranderd in mijn leven en er gaat nog meer veranderen.
Zo zat ik iedere dag wel een paar uurtjes op Bokt, en die tijd wil ik anders gaan besteden. Dus dit berichtje is ook een beetje afscheid van Bokt. Ik zal vast nog wel eens wat lezen of posten, maar veel en veel minder dan voorheen.