Al járen wil ik zo graag een keertje naar New York en nu, eindelijk, komt het er van!! Al ruim een jaar geleden hebben we de vliegtuigstoelen ingeboekt (zusje werkt bij een touroperator, dus dat kon allemaal lekker op tijd en goedkoop) en er zo naar toe geleefd, mén wat heb ik er een zin in!
M'n koffer staat gepakt, zou het liefst nu al op de trein stappen naar Schiphol, maar eerst nog een paar uurtjes slapen vannacht...
We gaan met z'n zessen een week, en willen zo veel mogelijk zien en doen. Natuurlijk alle bezienswaardigheden bekijken, naar een musical, rondslenteren in Central Park, misschien naar een honkbal of basketbal wedstrijd (ook leuk voor de mannen die mee zijn) en natuurlijk shoppen! Ons appartement zit vlak bij Times Square, erg toffe plek dus!
Iemand op de valreep nog tips? Of must-sees die niet zo voor de hand liggen?
Ik stuiter nog even verder op de bank!!
amsterdam_30
Geplaatst: 18-10-10 22:20
Super veel plezier!!! Mocht je dit nog lezen: even iets drinken in Bryant parc. Zo gedurende lunchtijd wordt het hier gezellig druk met goed weer. Leuk om te zien. Staan zelfs stoeltjes. Verder natuurlijk het uit alle films bekende 'boathouse' in het Central Parc. Als je daar toch bent.. loop ff door naar Turtle Pond. Daar zwemmen echte schildpadden . Daarnaast is een soort torentje ((Belvedere Castle). Als je daar op gaat staan heb je mooi uitzicht en kun je leuke foto's maken. Een toer met een bus en dan bovenin zitten . Laat je ff weten hoe het was??
Laatst bijgewerkt door amsterdam_30 op 18-10-10 22:26, in het totaal 1 keer bewerkt
Museum of Natural History is misschien wel mijn favoriete must do in NY. Verder heb ik een must eat: http://www.shakeshacknyc.com/ Houd er tijdens de lunchpauze rekening mee dat je zomaar een half uur in de rij staat. Beetje vroeg of laat lunchen is dus wel een aanrader.
Die buiten de stad is Woodburry Common daar kun je met de bus naartoe voor niet teveel geld. Je kunt een kaartje kopen bij die mensen die ook de tour bussen hebben met de rode pakjes. Als je daarheen wilt kun je je even online aanmelden en kortingsbonnen uitprinten.
NY is leuk!! Ik ben net terug, ben wel heel blij weer terug te zijn het is toch ook wel heel druk.... Waar zitten jullie precies?
Ellebel
Geplaatst: 20-10-10 18:40
Century 21 (vlakbij ground zero). Hier heb ik voor 65 euro de schattigste Victor&Rolf schoentjes aller tijden gekocht
Tribeca, sterren spotten, daarna naar Yonah Schimmel voor een knish, of eten bij Katz's Deli (doe dan vooral de orgasmescene uit "when Harry met Sally" niet na).
Bedankt voor al jullie leuke tips! Ik heb ze helaas niet meer gelezen voordat ik vertrok, maar heb toch heel veel van de tips gedaan!
Wat een geweldige stad, echt ongelooflijk! We hebben zo'n fantastische week gehad, heerlijk door de stad gelopen, alle highlights gezien en genoten van West Side Story op Broadway. We zaten in een appartement op 54th street, 5 minuten lopen van Times Square. Ik zal nog wat foto's plaatsen, nu nog een beetje bijkomen van de vliegreis, ben best moe na een nachtje overslaan!
Fijn dat je het zo leuk hebt gehad!! Ook super leuk dat je toch nog even een berichtje plaatst . Misschien hebben mensen die nog moeten gaan iets aan de tips . Slaap lekker zo of vanavond..
aaah ik ben jaloers! Ben er afgelopen april een week heen geweest (vrijdag weg, vrijdag terug, dus in totaal 5 dagen en een avond in NY) Benieuwd naar de foto's!