Mexico?
Ik weet niet hoe oud kindlief is, en hoe groot je aversie tegen toerisme? Er is in Yucatan erg veel te doen en te zien (veel Maya-ruines in de jungle) en je kunt in een superdeluxe resort zitten voor weinig of toch iets aparters opzoeken. Excursies kun je boeken maar ook prima zelf bezoeken met een huurauto.
Qua duiken is het iig fantastisch, google bijvoorbeeld maar eens op "Cozumel diving" en "cenote diving". Dat laatste wel alleen voor de ervaren duiker, maar het is echt ontzettend mooi, spannend maar ook eens iets heel anders. Een geweldige ervaring.
Edit: Egypte is qua duiken mooi maar schijnt tegenwoordig ook al minder te zijn (riffen naar de kl*te vanwege toerisme) en de mensen daar vond ik verschrikkelijk, heel onoprecht en opdringerig, alles om je maar van je geld af te helpen. Er is daar ook een enorme tegenstelling tussen arm en rijk, je zit in een superfancy hotel maar 5 minuten richting woestijn en de armoede is schrijnend. Is overigens in Mexico ook wel zo maar daar lijken de mensen zelf er in ieder geval wat relaxter mee om te gaan en zijn ze oprecht geinteresseerd in jou en willen ze ook graag vertellen over hun eigen leven.
Maleisie is ook prachtig, al heb ik daar qua duiken wel de schrik van mn leven gehad (afblazende automaat op 25 meter). Bounty-standen, erg rustig. Verder niet heel veel te doen behalve de jungle in om beestjes te kijken.
Oeh, nu ben ik pas op dreef: Als je van beestjes kijken houdt kun je ook naar Zuid-Afrika, qua safari een stuk beter dan Kenia en dergelijke, en bovendien genoeg mogelijkheden om te duiken.
Laatst bijgewerkt door Ellebel op 18-10-10 20:55, in het totaal 1 keer bewerkt