Wat wordt onze reisbestemming????

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

XLeandrosX

Wat wordt onze reisbestemming????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-10 17:47

Wie weet, weet jij het wel, want ik kom er maar niet uit.

Wij willen met ons gezin, 2 volwassenen en 1 kind, de eerste 2 weken van december op vakantie gaan. We weten alleen nog niet waarnaar toe. Wie heeft er een goed idee voor ons.
Wat wij belangrijk vinden:
Niet al te touristisch
Mooie natuur
Kindvriendelijk
Mogelijkheid tot duiken.
Zon.
We hebben een budget van zo'n 7500 euro voor de reis. Hiermee bedoel ik dus alleen de reis en niet de kosten die we nog tijdens de vakantie maken.

Alvast bedankt voor de tips!

Satine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 17:51

Mijn eerste gedachte is Costa Rica. Staat hier nog op het lijstje om eens te bezoeken.
Het wordt beschouwd als 1 van de plaatsen die je nu moet bezoeken als je het eens wil zien, omdat het meer en meer commercieel wordt.

Mexico is ook heel erg mooi, maar wel al wat toeristischer (aan de kust dan toch). En de minder-toeristische plaatsen zijn wat onveiliger.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 18:16

Tja, als je 1 dingetje wilt schrappen van je lijstje (de natuur) kun je heel goed naar Egypte gaan. De rode zee is geweldig om in te duiken en te snorkelen. Het is net of je in een aquarium zwemd. Ook is het nog heerlijk weer daar.
Verder zijn er zeer kindvriendelijke hotels, het is maar 5 uur vliegen, en als je naar een andere plaats dan Hurghada of Sharm el Sheikh gaat, is het niet al te toeristisch. Marsa Alam is mooi en ook El Quseir, Taba of Dahab zijn aanraders. Als je naar Taba gaat, kun je zelfs nog een uitstapje maken naar Jeruzalem of naar de stad Petra in Jordanië. Ook kun je vanaf hier de pyramides en Caïro bezoeken. Als je lager gaat, naar Marsa Alam of El Quseir, kun je Luxor bezoeken.

XLeandrosX

Re: Wat wordt onze reisbestemming????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-10 18:46

Egypte trekt mij ook heel erg, mede omdat je daar heel mooi kunt duiken. Volgens mij is het ook nog niet één van de duurste landen waar je heen kunt gaan.
Zijn de tempraturen ook in december nog aangenaam om te duiken?
Mijn man staat Egypte een beetje tegen. Waarom? Hij is bang dat het qua cultuur veel op Marokko lijkt en dat vond hij echt afschuwelijk. Echter zijn we daar alleen in Marakech geweest. Dus of dat nu zo'n goed uitgangspunt is....

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 19:59

Tja, de Egyptenaren zijn wel vervelend, daar kan je gewoon niet omheen helaas. Maar ik ben alleen in de toeristische gebieden geweest, dus misschien is het daar erger.
De temperaturen in december kun je hier vinden;
http://www.winterzon.net/egypte.htm en http://www.egypte.nl/informatie/98/Weer--Klimaat/
Hoe lager je gaat, hoe warmer het is, in Marsa Alam en El Quseir zal het zo'n 26 á 27 graden zijn. De zeetemperatuur is in december ongeveer 20 graden.

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-10 07:30

mmmm, wij houden er juist van om ook eens een beetje buiten het toeristische gebied te vertoeven. Alhoewel ik me afvraag of het wel zo druk zal zijn in december.
De prijs vind ik toch ook wel erg aantrekkelijk. We hebben een ruim budget, maar ik vind het nogal zonde om voor 2 weekjes €10.000 kwijt te zijn. Ik denk dan altijd: dat had een extra lipizzaner kunnen zijn, of een hele mooie koets, of een leuk autootje.....stom hè? Daarom zijn we al 5 jaar niet meer op vakantie geweest.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 20:18

Als je de mensen in Marokko vervelend vind dan zou ik Egypte niet adviseren. Ik vond de mensen in Marokko namelijk 10 keer vriendelijker dan in Egypte. In Marokko (ook Marrakesh en rondreis) snapten ze dat nee nee is en Egypte vond ik dat minder werken (twee keer Hurghada waar het heel erg was en een keer Taba en daar was het veel minder maar ook minder toeristisch.)

Inderdaad is Egypte wel geweldig om te duiken en niet heel duur. Egypte is met de kerst wel ook redelijk toeristisch doordat het niet heel ver vliegen is voor Europeanen en toch warm. Toen ik er 8 jaar geleden was met kerst waren er ook vele Amerikanen.

Verder als je niks tegen ver vliegen hebt Maleisie!!! Echt een prachtig land!! Thailand ook trouwens maar weet niet hoe dat toeristisch is op het moment)
Costa Rica schijnt ook heel mooi te zijn en staat nog op ons verlanglijstje. Maar ook de Dominicaanse (maar dan niet de toeristenoorden) en Cuba zijn heel mooi!

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 20:50

Mexico?
Ik weet niet hoe oud kindlief is, en hoe groot je aversie tegen toerisme? Er is in Yucatan erg veel te doen en te zien (veel Maya-ruines in de jungle) en je kunt in een superdeluxe resort zitten voor weinig of toch iets aparters opzoeken. Excursies kun je boeken maar ook prima zelf bezoeken met een huurauto.
Qua duiken is het iig fantastisch, google bijvoorbeeld maar eens op "Cozumel diving" en "cenote diving". Dat laatste wel alleen voor de ervaren duiker, maar het is echt ontzettend mooi, spannend maar ook eens iets heel anders. Een geweldige ervaring.

Edit: Egypte is qua duiken mooi maar schijnt tegenwoordig ook al minder te zijn (riffen naar de kl*te vanwege toerisme) en de mensen daar vond ik verschrikkelijk, heel onoprecht en opdringerig, alles om je maar van je geld af te helpen. Er is daar ook een enorme tegenstelling tussen arm en rijk, je zit in een superfancy hotel maar 5 minuten richting woestijn en de armoede is schrijnend. Is overigens in Mexico ook wel zo maar daar lijken de mensen zelf er in ieder geval wat relaxter mee om te gaan en zijn ze oprecht geinteresseerd in jou en willen ze ook graag vertellen over hun eigen leven.
Maleisie is ook prachtig, al heb ik daar qua duiken wel de schrik van mn leven gehad (afblazende automaat op 25 meter). Bounty-standen, erg rustig. Verder niet heel veel te doen behalve de jungle in om beestjes te kijken.
Oeh, nu ben ik pas op dreef: Als je van beestjes kijken houdt kun je ook naar Zuid-Afrika, qua safari een stuk beter dan Kenia en dergelijke, en bovendien genoeg mogelijkheden om te duiken.
Laatst bijgewerkt door Ellebel op 18-10-10 20:55, in het totaal 1 keer bewerkt

judith__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 20:53

ik zeg Aruba, heerlijk warm mooie stranden en fijne zee ook waar kinderen vrij ver kunnen staan in zee.
wel toerischtich.
duikmogelijk heden.

maar wel een eindje vliegen z'n 10 uur