Een paar dagen naar Londen... HELP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nuage

Een paar dagen naar Londen... HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-10 11:23

Mijn man en ik willen graag mijn schoonmoeder eind november verrassen met een paar dagen Londen.
Omdat mijn schoonmoeder erg ziek is en niet lang meer te leven heeft leek het ons leuk om dit nu nog te doen, nu ze daar ook nog toe in staat is.

Ik ben nu al 2 dagen op internet aan het zoeken naar de leukste en meest betaalbare manier om dit te doen. Ik heb gekeken naar compleet georganiseerde reizen met de boot, bus of vliegtuig, maar ook naar opties om op eigen houtje alles te regelen. Dat laatste vind ik geen probleem.

Ik heb goedkope vliegtickets gevonden bij Ryanair en Easyjet. Ryanair is enorm goedkoop maar ik zag wel dat er nog allemaal kosten bijkomen. Volgens mij komen we rond de 110 euro uit voor 3 retourtickets naar Londen Stenton, met de toeslagen erbij. Dus dat is een nette prijs.

Dan zit ik dus met verblijf. Eigenlijk zou ik het liefst 3 nachtjes blijven en niet maar 2 want dan gaat het allemaal wel erg snel. Als ik dan kies voor een behoorlijk verblijf dan wordt het al snel erg duur.
Vooral ook omdat ik dan natuurlijk kijk naar 2 kamers.

Ik heb ook gekeken naar Bed & Breakfasts e.d. en cheap hotels, maar ik kom er niet echt uit.

Iemand tips? De enige criteria die ik heb is dat de locatie dichtbij een metrostation is en het liefst niet té ver van het centrum.

Andere tips over een paar dagen Londen zijn ook meer dan welkom! :D

Marijkjuh

Re: Een paar dagen naar Londen... HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 11:26

Ik lees even mee :)

Ilse_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 11:36

Ik ben inmiddels 2 keer naar Londen geweest en het blijft echt leuk :D
Eerste keer hebben we inderdaad ook gevlogen met Easyjet, maar het nadeel daaraan is dat je nog vanaf het vliegveld vaak ongeveer een uur moet reizen voordat je uberhaupt in de stad ben. Daarom ben ik de 2e keer met de Eurostar gegaan. De trein die vanaf Brussel rijdt! Het is even om naar Brussel te komen (internationale trein), maar vanaf daar ben je in 2 uur in Londen, zonder al die langdurige dingen die je altijd op het vliegveld hebt. Daarnaast wordt je meteen midden in Londen afgezet! Bij King's Cross, daar komen 4/5 metro's samen :j

Over hotels kan ik je niet heel veel vertellen, wij hadden steeds eigenlijk gewoon de goedkoopste, waar echt alleen een bed en een douche inzaten. Wij waren toch de hele dag op pad in Londen en het enige wat je doet is slapen :) Overigens zaten die hotels de eerste keer naast het station Paddington en de tweede keer naast King's Cross (dus trein en metro's en alles in de buurt)

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 21:03

Is een driepersoonskamer geen optie? Dat is dan al voordeliger.
Zie ook www.booking.com voor hotels (wel goed de voorwaarden lezen, die verschillen per hotel).
En ik ben zelf gewoon gaan googelen op bed & breakfast (of guesthouse) + london.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-10 21:05

Heb wel nagedacht over een driepersoonskamer maar liever doen we dat niet. Ik heb echt mijn privacy nodig en mijn schoonmoeder ook ;)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 21:09

Ik kan niet in je portemonnee kijken, maar is het handig te beknibbelen op wat de laatste reis/vakantie zal worden van iemand die terminaal ziek is? Een zieke heeft - lijkt mij - behoefte aan wat meer comfort en faciliteiten dan wat je in een B&B (wil iemand die zoiets uitbaat het risico lopen op onverwacht noodzakelijk doktersbezoek midden in de nacht?) of goedkoop hotel (zonder bv een lift?) kan verwachten. Zoek het dan dichter bij huis, maar wel met wat luxe...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 21:09

Jans is hier volgens mij heel goed in :o

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 21:13

Ilse_C schreef:
Eerste keer hebben we inderdaad ook gevlogen met Easyjet, maar het nadeel daaraan is dat je nog vanaf het vliegveld vaak ongeveer een uur moet reizen voordat je uberhaupt in de stad ben. Daarom ben ik de 2e keer met de Eurostar gegaan. De trein die vanaf Brussel rijdt! Het is even om naar Brussel te komen (internationale trein), maar vanaf daar ben je in 2 uur in Londen, zonder al die langdurige dingen die je altijd op het vliegveld hebt. Daarnaast wordt je meteen midden in Londen afgezet! Bij King's Cross, daar komen 4/5 metro's samen :j

Over hotels kan ik je niet heel veel vertellen, wij hadden steeds eigenlijk gewoon de goedkoopste, waar echt alleen een bed en een douche inzaten. Wij waren toch de hele dag op pad in Londen en het enige wat je doet is slapen :) Overigens zaten die hotels de eerste keer naast het station Paddington en de tweede keer naast King's Cross (dus trein en metro's en alles in de buurt)

Wat kost een retourtje ongeveer, als ik vragen mag? :D

NicoleKelos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 21:14

Je wil graag een hotel dichtbij de metro maar ben je ervan bewust dat vanaf Stansted geen metro naar de stad gaat, alleen de trein of de bus: http://www.visitlondon.com/nl/vervoer_e ... n-stansted. De trein is duur en de Easyjet bus is goedkoop en werkte bij mij op de heenweg prima.... maar op de terugweg kwam er geen bus en kon ik nog met veel haast toch nog de trein pakken. Vanaf Heathrow kan je rechtstreeks met de metro naar de stad, je kan dan een metrokaartje voor meerdere dagen onbeperkt reizen nemen, scheelt een hoop met de losse treinkaartjes. Veel plezier in ieder geval!! ;)

Edit: typefoutje
Laatst bijgewerkt door NicoleKelos op 14-10-10 21:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 21:15

Op de site http://www.actievandedag.nl hebben ze ook hele goedkope aanbiedingen. Zijn dus ook maar 1 dag geldig, nu of nooit-principe. Krijg van die mailtjes ervan, kijk het even door en dat is alles. maar misschien hebben ze een leuke aanbieding... en anders zou ik het hele internet afstruinen naar aanbiedingen van een reisje Londen.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-10 22:34

Ibbel schreef:
Ik kan niet in je portemonnee kijken, maar is het handig te beknibbelen op wat de laatste reis/vakantie zal worden van iemand die terminaal ziek is? Een zieke heeft - lijkt mij - behoefte aan wat meer comfort en faciliteiten dan wat je in een B&B (wil iemand die zoiets uitbaat het risico lopen op onverwacht noodzakelijk doktersbezoek midden in de nacht?) of goedkoop hotel (zonder bv een lift?) kan verwachten. Zoek het dan dichter bij huis, maar wel met wat luxe...

Nou, ze is op dit moment niet ziekig. Ze is wel heel serieus ziek, maar als je haar zou tegenkomen merk je er niks van. We zitten nog in de oh zo waardevolle weken waarin ze nog niet ziek geworden is, maar we weten dat zodra het gebeurd het ook niet meer beter wordt.

Vandaar dus de metro wel wat dichterbij, maar vanaf het vliegveld met de trein is bijvoorbeeld ook geen probleem, en daarna pakken we gewoon een taxi uiteraard :)
Ik heb ongeveer 600-700 euro te besteden aan de reis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 08:51

ik ga eens wat voor je uitzoeken Es :j ik zag dat ik hier ook al genoemd werd, ben voor dezelfde periode ook wat aan het uitzoeken.

:)

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 09:02

Ik heb zelf een paar maanden geleden ook een weekendje Londen geboekt.

Heb toen gekozen voor een vlucht van Ryan air en 3 overnachtingen in een middenklasse hotel midden in Londen vlak bij een metro station http://www.booking.com/hotel/gb/stgiles ... cda7a67f6d helaas heb ik om persoonlijke redenen de reis moeten annuleren maar wil deze nog steeds een keer maken.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 09:11

Travelodge is een fijne keten van niet te dure hotels. Heb er goede ervaringen mee. Er zitten er meerdere van in Londen, even Google loslaten op Travelodge.

Heathrow is het enige vliegveld waar de metro komt. Maar ook Heathrow ligt redelijk buiten het centrum. Je hebt ook nog vliegveld City, maar dat is een zakenvliegveld. Luton ligt het verst maar is ook nog prima te doen, ik heb zelf altijd de voorkeur voor Stansted of Gatwick. Prima verbindingen met de trein.

Met Stenton bedoel je waarschijnlijk Stansted?

Ilse_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 16:31

Martine_R schreef:
Ilse_C schreef:

Wat kost een retourtje ongeveer, als ik vragen mag? :D

70 euro :j

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 18:57

Ooo dat is geen gek bedrag :D

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-10 19:32

Jans schreef:
ik ga eens wat voor je uitzoeken Es :j ik zag dat ik hier ook al genoemd werd, ben voor dezelfde periode ook wat aan het uitzoeken.

:)

Super!!!

Laulau1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 19:51

Lees wel goed de recensies, want je hebt echt vreselijke hotels in Londen die best wat kosten... Gaan jullie in een weekend of maakt dat niet uit?
Op de metro stations is vaak geen lift, is dat een probleem?
Voor het echte 'sightseeing' zou ik zo'n tour bus nemen, daar kun je gewoon overal uitstappen en ook weer instappen.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-10 20:23

Ik zat zelf te denken van maandag 22 nov tot de 24e of de 25e, dus doordeweeks. Trappen lopen is geen probleem, ze kan ook wel een paar kilometer lopen zonder problemen. Maar als het hotel dicht bij de metro zit is ze minder snel moe en kunnen we langer winkelen ;)