Weekeindje Antwerpen, wat bezichtigen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaula

Weekeindje Antwerpen, wat bezichtigen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-10 20:30

Hallo,

Ik ga binnenkort met mijn vriend een weekeind naar Antwerpen.
Helaas wil mijn lieftallige wederhelft niet zijn hele weekeind besteden aan shoppen (waar ik geen probleem mee heb) en probeer ik nu
dus dingen te vinden wat voor ons beide leuk is om te bekijken. Wij zijn allebei wel van het fotograferen, dus mooie kerken/architectuur is ook goed.
's Avonds zou ik wel graag naar een leuk café willen, wat raden jullie aan?

En alle andere leuke tips om te bezoeken/bekijken/doen zijn natuurlijk ook van harte welkom...

Groetjes Kaula

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 00:05

als je de Diamantbuurt in gaat, kan je foto's maken van de oudere gebouwen... alleen moet je wel goed oppassen... dat schijnt niet zo'n veilige buurt te zijn... Verder is het Centraal Station een erg mooi gebouw (is het al klaar?)... en in de Zoo kan je ook leuke foto's maken :D

En ongeveer 7 haltes met de tram vanaf het CS kom je bij Hotel Sofitel... die buurt is ook wel mooi om de fotograferen.. en de Zuiderdokken zijn ook een geschikte fotolocatie.... daar gaat ook een tram heen (weet niet meer welke nummers die trams hebben :o )

Gerbenfroh

Re: Weekeindje Antwerpen, wat bezichtigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 18:04

Langs de Schelde is het ook mooi wandelen en foto's maken, je kan ook boottochten doen al is de skyline van Antwerpen niet zo mooi.

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-10 19:37

Oke! dankjulliewel voor de reacties.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 19:39

In ben een tijdje geleden daar in de Zoo geweest, was leuk :). Ook zit daar een diamant museum. Ik zelf vond het niet echt heel leuk. Maar misschien dat het voor jullie wel wat is.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 22:18

Centraal station is af en idd een prachtig gebouw. Grote markt en kathedraal zijn ook nog wel leuke architectuur om te fotograferen. Het steen en dan idd een wandelingetje tot aan het noorderterras. Met tram 8 ( ;) ) ga je naar 't zuid en daar heb je bvb het museum van schone kunsten.
Als je nog graag architectuur ziet, kan je ook naar Zurenborg gaan (bij Berchem station). Een wijk met allemaal oude herenhuizen in verschillende bouwstijlen.
De grote synagoge op de leien vind ik ook wel een mooi gebouw, maar ik weet niet of je daar binnen mag.
Als je dan toch op de meir gaat shoppen, kijk ook eens naar boven, die gebouwen zijn niet allemaal simpele blokkendozen.
Het nieuwe justitiepaleis is misschien ook iets. naar mijn mening ongelooflijk lelijk, maar het is wel architectuur :P .
Vlaaikensgang moet je ook proberen te vinden. Oudste steegje van Antwerpen, verstopt in de drukke binnenstad en daar zijn ook wel gezellige restaurantjes.
's avonds is de buurt rond de kathedraal wel gezellig.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 22:43

Wij zijn in maart geloof ik naar de Zoo geweest, ze waren toen allemaal druk aan het verbouwen e.d., maar is wel een leuke dierentuin :)

sheba

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 18:58

Wat leuk dat wil ik ook binnenkort met mijn vriend gaan doen!
We hebben bijna een jaar en wil hem een weekeindje Antwerpen cadeau doen.
Waar gaan jullie overnachten?

Kaula schreef:
Hallo,

Ik ga binnenkort met mijn vriend een weekeind naar Antwerpen.
Helaas wil mijn lieftallige wederhelft niet zijn hele weekeind besteden aan shoppen (waar ik geen probleem mee heb) en probeer ik nu
dus dingen te vinden wat voor ons beide leuk is om te bekijken. Wij zijn allebei wel van het fotograferen, dus mooie kerken/architectuur is ook goed.
's Avonds zou ik wel graag naar een leuk café willen, wat raden jullie aan?

En alle andere leuke tips om te bezoeken/bekijken/doen zijn natuurlijk ook van harte welkom...

Groetjes Kaula

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 18:59

De cathedraal is prachtig en er worden goede rondleidingen gegeven.

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 23:36

Ik ga een dagje naar antwerpen samen met mijn vriend!
Wij wilden ook graag naar de cathedraal. en de Zoo klinkt ook wel leuk!
En de straat Meir is dus dé winkelstraat van antwerpen? Zijn er nog meer leuke winkelstraten? En waar zijn leuke eettentjes om te lunchen en om in de avond wat te eten? (ook nog een beetje betaalbaar, arme studenten :Y) )

Nathaliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 23:47

Een géweldig leuk cafeetje waar je niet compleet tussen de studenten en studentenclubs zit, is de Muze. Dit is een heel sfeervol café waar bijna elke dag live Jazz bands optreden, maar niet zo hard dat je niet meer kunt praten met elkaar. Heel gezellig qua inrichting ook :) ( ik ga er bijna elke dag chocolademelk drinken :') ) Linkje:
http://www.apen.be/de+muze+jazzcafe+antwerpen

Dan was er de vraag voor een restaurant? Nou elke student uit Antwerpen zal je onmiddelijk de Giovanni's aanraden :D Ze bevinden zich bij de groenplaats en zo'n 70% wat er eet is student. Het is zeer budgetvriendelijk en oh zó lekker :D Ook enorm sfeervol ingericht, vaak ook wel stikdruk. Je wordt er echt binnengepraat: 'fotomodellen jullie!' , en ze zijn ontzettend spontaan en vriendelijk :) .

Andere winkelstraten dan de Meir.. Tja, op het Zuid zul je nog flink wat winkels vinden, maar dat zijn soms wat exclusievere en duurdere winkels. De Meir is toch de plaats waar alle toeristen zich naar begeven :)

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-10 10:33

Nou ik heb in ieder geval al genoeg voorpret zo :D.

Hartstikke bedankt voor de tips!

Saaaash

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 19:26

vieze varkens in de zoo bezichtigen.. :')

hadden wij 2 jaar terug. stelletje batsendevarkens :Y)

Charissa_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 19:40

The sting :+ is ZOOOO mega groot daar, echt te gaaf om te shoppen, leuke kleding en betaalbaar :+