Leve het OV en dan de mn de chipkaart; ik moet vanmiddag een stukje met de tram in Rotterdam en dat is chippen. Mijn reisgenootje heeft een chipkaart, ik niet. Ik woon in zeeland en reis dus nooit met het OV. Nu mag ik meerijden met de chipkaart van mn reisgenootje, maar kan dat uberhaupt wel? Hoe laat je zo'n ding voor 2 personen tellen?
ja, voor 15 euro of een of ander bespottelijk bedrag... het is het eind van de maand, er is nagenoeg niets meer over, dus het is niet zo dat ik het ruim kan missen ofzo... Ik wil geen 15 euro betalen voor een ritje dat nog geen 2 euro kost....
Een pas is 7,50, maar je kan ze inderdaad kopen met al saldo er op, dan kom je inderdaad op iets van 15 euro. Er zijn ook wergwerpkaarten, die zijn alleen erg duur in verhouding, zeker als je een klein stukje moet. Het staat op de site van de RET, met alle prijzen erbij. Die 7,50 voor de pas verdien je dan snel terug, zeker gezien die kaart in de toekomst in steeds meer gebieden nodig zal zijn.
Voor nu heb ik geen oplossing..... Maar je kan als zeeuw een gratis ov-chipkaart aanvragen!! ( www.zeeuwseovchipkaart.nl !!). Oké het is niet helemaal gratis... je moet 0.01 euro betalen (om te kijken of je toch wel de goede gegevens hebt ingevuld!)
Ben heel blij dat het in zeeland een stuk minder bekend (en niet verplicht!) is!!