[FOTO] 6 weken Ecomare (Texel)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nathalie_v

[FOTO] 6 weken Ecomare (Texel)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-10 19:08

Inmiddels ben ik weer helemaal opgeladen van m'n reis(je) naar Texel. Ik was toen nog 16 (inmiddels 17 hoor!) en ik kreeg te horen dat ik stage moest lopen voor een periode van 6 weken, en dat in de zomer!!
De keuze dat ik 'verweg wou' was al snel gemaakt.
Ik ben 'al' 4x eerder op Texel geweest en vind het een heerlijk eiland! Als ik zou moeten verhuizen naar door zou ik er echt als eerste staan!! Als er ooit een baan vrij komt, hoop ik daar ooit te mogen werken (en natuurlijk wonen!)
De 6 weken dat ik stage moest lopen had ik dus ook een slaap plek nodig! Aangezien ik in het zuiden van nederland woon... En 4 uur reizen iets te ver is om heen en weer te gaan te veel tijd kost moest ik een slaap plek vinden! Ik ben terecht gekomen bij een hele aardig familie in Den Burg.
Het is een super tijd geweest daar! Heb echt geen seconde heimwee gehad (ja nu... om terug te gaan!). Heb zo ontzettend veel dingen mee gemaakt, een presentatie geven voor ongeveer 150 mensen in het zeeaquarium (over oa. palingen/zeebaarsen/hondshaaien/stekelroggen/goudbrasems/zeedonderpadden etc.) Maar ook een ziek zeehondje van het strand halen, de zeehonden voeren/dode bruinvissen van het strand af halen!

Het was een geweldige ervaring, en ik ga binnen een paar weken nog eens terug om te kijken hoe het er is !

Ik wou jullie graag wat mee laten genieten van m'n geweldige tijd op Ecomare!

Afbeelding
1. Je gaat we en je neemt mee........ TE VEEL TROEP!!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-OS8IXGGN.jpg
2. Bay Bay vaste land! Tot over 6 weken!

Afbeelding
3. Helga (de gene die 'zit') en Huub (in de eerste week dat ik er was!)

Afbeelding
4. Een kijkje achter de schermen: De vis hal

http://www.mijnalbum.nl/Foto-IM4KPUKQ.jpg
5. kijkje achter de schermen: De Quaraintaine (met de mooi gezeemde ramen.. door mij gedaan!! :+ )

http://www.mijnalbum.nl/Foto-Z8UHKHTN.jpg
6. Niet voor de gevoelige kijker!! Of voor mensen die nog haring willen eten... :+ Hier ligt de haring te ontdooien!

Afbeelding
7. Renée. Dit was echt de aller leukste zeehond! (tja als je er 6 weken werkt.. dan krijg je toch wel een band met die kleine schattige oogjes!!)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-VBASQRML.jpg
8. Het was echt niet druk hoor met de huilers voeren hoor !! :P

Afbeelding
9. Ook 1 van de dingen die ik heb gedaan.. Bergeendjes vrij laten :D

Afbeelding
10. 1 van de grijze zeehonden (hij noemt Bram). Hij is wat schuwer dan de andere 2.

Afbeelding
11. Ook was er een zwaluw nest (boerenzwaluwen) die ook nog even als adoptiemam heeft gespeeld!! (helaas heeft het jong het niet gered)

Afbeelding
12. Joep, 1 van de zeehonden die als laatste van m'n stage binnen is gekomen. Hij was dol op het spelen met de waterslang!!

Afbeelding
13. Jenniffer in het '8 kantige bakje'

Afbeelding
14. @ work tijdens mijn aller eerste presentatie!!

Afbeelding
15. Jan en Joep in het buitenverblijf

http://www.mijnalbum.nl/Foto-F3VSQAHL.jpg
16. Maar er was niet alleen tijd om te werken...!!!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-LSJLIRED.jpg
17. Tijd voor ijsjes was er natuurlijk ook!! (heerlijk die swirls!! Jammer dat ze die bij ons niet hebben!!)

AfbeeldingOok heb ik een rondvlucht boven Texel (en vlieland) 18. gemaakt!! (was de allereerste keer dat ik heb gevlogen!)

Afbeelding
19. Ecomare vanuit de lucht (je ziet dat ze midden in de verbouwing zaten!! (en nogsteeds zitten) normaal gezien moet het volgende zomer klaar zijn)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-JGXVFVPU.jpg
20. Het is geen duidelijke foto.. Maar de 'zwarte stipjes' zijn de zeehonden die op de zandbanken liggen!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-NF7OE8SX.jpg
21. De strandhuisjes bij paal 9 (dacht ik...)

Afbeelding
22. Ik werd opgehaald aan de 'overkant' (den helder dus!) Maar ja om daar te komen moest ik met m'n scooter wel eerst daar naar toe rijden.. Gelukkig was mijn moeder op vakantie geweest op Texel waardoor ze al veel mee heeft kunnen nemen! :)

Afbeelding
23. Als afsluiting een foto van Den hoorn

Ik hoop dat het hier goed staat.... Zo niet.. Sorry!

Ik hoop dat jullie ook een berichtje willen plaatsen, alvast bedankt :)

Candace

Re: [FOTO] 6 weken Ecomare (Texel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 19:11

Wat een leuk verslagje, moet een hele leuke zomer zijn geweest! :D
Ik zat een weekje in de koog afgelopen zomer en ben toen ook naar ecomare geweest, vond t erg leuk om te zien. :)

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 21:45

Wat een leuk verslag!
Prachtige foto's, krijg helemaal kriebels in mijn buik als ik die lieve oogjes zie van een baby zeehondje <3

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-10 21:48

Dank jullie wel!

Candance@ Ja Ecomare is ontzettend leuk om te bezoeken (en nee dat zeg ik niet alleen omdat ik er stage heb gelopen!). Er is ontzettend veel te doen voor bezoekers!!

Storm@ Jaa die oogjes zijn zoo ontzettend lief!! Die tandjes helaas niet!

Roverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 21:53

Oooh, ik krijg nu ook helemaal zin om daar een stage plek te zoeken!
Zo te zien heb je een super zomer gehad! :D

RoseK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 21:55

Haha wat leuk dat je zo enthousiast bent, ik heb (voordat ik ging studeren) altijd op Texel gewoond. Kom er nog vaak bij mijn ouders (is eigenlijk gewoon nog thuis).
Ecomare moet ik ook weer eens heen, is lang geleden (maar ook een beetje duur).

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 20:54

leuk dat je het zo naar je zin hebt gehaf op ons eilandje
leuk verslag en foto's

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-10 21:02

Bedankt voor de leuke berichtjes!

RoseK @ En zou je ooit nog terug gaan naar Texel, tja Ecomare is niet goedkoop, maar ja die zeehondjes die 8 tot 13 kilo haring op een dag eten hebben elke ochtend toch weer honger hoor :P

tinkert_tje@ Ja het is zo'n heerlijk eiland!! (zo raar eigenlijk dat je er heimwee naar kan hebben!)

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 21:06

Ik zit momenteel nog te genieten van mijn weekje vakantie op Texel en vind je topic daarom extra leuk om te zien :)
Ecomare is leuk!! Texel is gewoon een mooi eiland <3

Spelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 21:09

Een super leuk verslag zeg! 5 jaar terug heb ik bij ecomare een pakket gekocht waarmee je een werkstuk/ spreekbeurt kon houden over ecomare. Dat was ook erg leuk! :D

Xhiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 21:11

texel is leuk he? en die swirls <3 ik ben deze zomer 3x geweest 1x weekeindje en 2x weekje. want mijn familie woont daar en vrienden van mn ouders. dus ging ik daar lekker logeren. dit jaar helaas niet bij ecomare geweest. ken je Anne-marie toevallig ook? dat is mijn tante die werkt bij ecomare. ze werkt volgensmij het meeste achter de balie.

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-10 21:24

Bedankt voor de berichtjes :)

josewoos @ Aah wat ben ik jarloers op jou! Geniet er maar van!!

ilovetessa @ Ja Anne-marie kan ik me nog wel herrineren. Wat een geluk dat je er familie hebt wonen!

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 23:22

nathalie_v schreef:
tinkert_tje@ Ja het is zo'n heerlijk eiland!! (zo raar eigenlijk dat je er heimwee naar kan hebben!)

Nee hoor is niet raar ik wil hier nooit weg.
Het is hier heerlijk wonen .ik vind het leuk om een paar dagen naar de vaste wal te gaan .maar ben altijd blij als ik weer thuis ben.
Ecomare kom ik nooit mij te toeristisch
De keren dat ik er ben geweest was toen mijn kinderen kleiner waren en ze met school heen gingen.dan ging ik wel graag mee als begeleider dat vond ik erg leuk

Kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 23:26

Wat een leuk fotoverslag :)
Goed idee om voor je stage naar Texel te gaan!
Ik ben zelf ook echt al heel erg vaak op Texel geweest Grove gok; tussen de 50 en 100 keer :').. Ik heb familie wonen in Oudeschild.
Mijn opa en oma liggen bij dat leuke kerkje van Den Hoorn begraven.
Ik wil er ook nooit weg, ben altijd chagrijnig als we weggaan. :))

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 13:40

Oeh Texel! :+: I love dat eiland! Je hebt het er naar je zin gehad zo te zien, leuk hoor!!
Mijn vriend en ik hebben het er wel eens over gehad om erheen te gaan verhuizen, maar helaas is er geen werk te vinden voor de branche wij waar beiden voor gestudeerd hebben! Dus helaas!

Ik ga er over 2 weken weer heen! :)