Op vakantie naar Curacao, Iemand Tips?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Navanja

Op vakantie naar Curacao, Iemand Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-10 09:38

Titel zegt het al :D

|Ik ga 21 oktober 12 dagen op vakantie naar Curacao, Heeft er iemand tips waar ik absoluut zou moeten kijken, of wat ik zou moeten doen? Let wel: ik ben een alleenstaande vrouw :)

Groetjes Anne

Alive

Re: Op vakantie naar Curacao, Iemand Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 09:46

Met dolfijnen gaan zwemmen! Ik ben er 3 jaar geleden geweest en dit was een van de mooiste dingen die ik ooit heb meegemaakt :) Verder zou ik als je kan lekker een auto huren en het eiland afrijden! Er zijn onwijs veel mooie kleine baaitjes met prachtig zand en erg helder water! ;) Als je kan zou ik gaan duiken, ik durfde dat niet, maar een tijdje snorkelen is ook al een hele belevenis! Veel plezier!

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 14:54

Ik kom er net vandaan, de mooiste stranden vond ik Playa Kalki en Grote/Kleine Knip. Een auto huren is wel aan te raden.
Vanaf de plek waar wij zaten kon je tot een uur of 9 's avonds nog wel goed (en veilig) met de bus naar Willemstad en terug.
Willemstad zelf is ook erg de moeite waard en ook het Christoffelpark incl. Boka Tabla vond ik de moeite waard :)

Waar zit je?

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-10 16:07

Dankjewel :D ik zit geloof ik in Willemstad, maar dan niet in Punda. (ik verblijf bij een vriendin, maar die is overdag aan het werk gewoon, dus dan wil ik lekker vakantie houden in mn eentje) Ik heb helaas nog geen rijbewijs,, en josette ook niet dus dat is wel jammer. Maar misschien dat een van haar vrienden af en toe als taxi wil fungeren. Bussen rijden geloof ik nooit op tijd..

Wel leuk dat de dingen die Naz noemt ik helemaal niet weet wat het is.. haha. En wil wel graag leuke dingen zien. Josette werkt daar alleen en is verder niet heel bekend met het eiland.

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 20:28

Bus schijnt wel te doen te zijn, maar daar heb ik zelf geen ervaringen mee!
Ik zou idd naar de Dolphin Academy gaan en euh vooral veel strandjes bezoeken :D

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 20:31

Ben wel op bonaire geweest, mooi snorkelen en windsurfen :D Zelfs het vissen is leuk dankzij de tropische vissen. Daar had je ook klein bonaire waar niemand mag wonen en daar worden kleine schildpadjes geboren

charissiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 20:36

Hoi! Ik ben er in Juni geweest en de stranden grote knip en kleine knip zijn erg mooi maar ook Porto Marie en Casa bou (of zo iets) zijn erg mooi. Een tochtje naar Klein Curacao is ook wel leuk ( reispilletje innemen) daar kan je met wilde schildpadden snorkelen. En een excursie naar de struisvogelfarm vond ik erg leuK! En ja, dolfijnen zwemmen was fantastisch! Stel je niet te veel voor van het eiland, de stranden zijn mooi maar de rest is erg droog,kaal en bevuild. Ondanks dit heb ik er een geweldige vakantie gehad. Als je meer wilt weten mag je altijd Pben!
Veel plezier?

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 10:25

Navanja schreef:
Bussen rijden geloof ik nooit op tijd..

Die rijden vrij ad-hoc ja, maar wij hebben nooit lang hoeven wachten. Bij de bushaltes hangen ook geen tijdschema's, volgens mij alleen bij het busstation in Punda.
En 's avonds zetten ze je met de bus gewoon voor de deur af :D

Navanja schreef:
Wel leuk dat de dingen die Naz noemt ik helemaal niet weet wat het is.. haha. En wil wel graag leuke dingen zien. Josette werkt daar alleen en is verder niet heel bekend met het eiland.

Zijn toch wel vrij standaard dingen die in ieder boekje staan hoor :D

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-10 13:18

Ik heb geen boekje :p hahahaha

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 13:22

porto marie, blauw baai, jan thiel zijn leuke strandjes

grotten van hato en de diverse landhuizen zijn ook aanraders

Ansie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 13:28

Christoffelberg 'beklimmen'. Neem wel voldoende water mee en ga niet om twaalf uur 's middags.. zoals wij wel gedaan hebben :=
Ik heb daar op Paso Fino paardjes gereden, is ook wel een aanrader maar weet zo niet meer waar dat was.
Probeer vooral om juist naar standjes te gaan die niet zo toeristisch zijn, is veeeel mooier! De meeste Hollanders die naar Curacao gaan blijven hangen bij het Van der Valk hotel en Mambo beach.. eeuwig zonde!