Vakantie in Andijk?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

1Boefje

Vakantie in Andijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-10 13:53

Ah mn lief heeft een briljant idee, we gaan binnenkort met ons gezinnetje een midweek naar Andijk :+
Nu vraag ik me af, wat is daar nu te doen? Kan iemand me leuke tips geven?
Hoorn ken ik wel, aardigst stadje, maar meer als een rondje lopen langs het water en er een hapje gaan eten weet ik ook niet.
In elk geval iets voor kleintjes zoek ik, en iets binnen.
Ik hoor het graag!

AdnerB

Re: Vakantie in Andijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 13:59

andijk zelf heeft volgens mij niet zo heel veel..een restaurantje en een kroeg mischien en een winkel..spar/deen?
verder voor de kinderen zal je al richting Enkhuizen moeten gaan naar sprookjes wonderland of naar het zwembad..
even googlen..dan vind je al veel informatie denk ik..
veel plezier in het dorpje Andijk ;)

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 14:00

Bij Andijk kan je naar sprookjesbos gaan! Daar namen mijn ouders mij vroeger altijd mee naar toe :') Dat ligt in Enkhuizen, maar dat is daar maar 5 km vandaan: http://www.sprookjeswonderland.nl

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 14:03

sprookjesbos idd! erg leuk. medemblik zit volgens mijn man nog een museum wat erg leuk is. bataviastad, hmmm kan verder ff niets verzinnen :D

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 16:16

Bataviastad is wel over de dijk dus dat zou ik niet doen :=
Je kunt naar Zuiderzeemuseum gaan, erg leuk! Sprookjeswonderland ook :j Er is daar vlakbij ook een zwembad (Enkhuizerzand).
Medemblik-Hoorn heeft ook een stoomtreinverbinding en in Medemblik kun je evt ook naar bakkerijmuseum gaan: http://bakkerijmuseum.deoudebakkerij.nl/

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 16:28

Haha, vind ik altijd zo gek, als mensen naar je woonplaats op vakantie komen!
Maarja, ik ga ook naar het zuiden op vakantie en daar woon jij dan weer!
Maar to the point, Andijk, camping het grootslag zeker?
Je hebt iig Hoorn-Enkhuizen-Medemblik, 3 steden uit de tijd van de VOC. Enkhuizen is idd Sprookjeswonderland, de efteling in het mini.
Stoomtram en bakkerijmuseum zijn ook altijd leuk, vanuit Hoorn naar Medemblik. dat heb ik laatst nog gedaan met mijn neefje en nichtje.
Als je wat verder rijd heb je nog de hollebolleboom. Weet even niet in welke plaats dat is, maar als je even googled heb je het zo gevonden. Dat is een grote binnenspeeltuin.
Museum van de 20ste eeuw in Hoorn, met allerlei ouderwetse gebruiksartikelen/speelgoed e.d
Veel plezier!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 17:07

Hollebolleboom = Tuitjenhorn / Dirkshorn, is zo'n 40 minuutjes rijden vanaf Hoorn.
Nog nooit geweest, maar weet van mensen met kinderen dat het een aanrader is.
Bataviastad ben je ook zo, maar zou ik niet doen met kinderen. (zou het sowieso niet doen :+)

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 17:12

Hahaha, Tuitjenhorn, daar kom ik vandaan, maar ben daar al weggegaan voordat de hollebolleboom er was, de camping was er wel al toen. grappig, wat is de wereld toch klein. :D

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-10 09:15

Ja leuk hé? In iemand zijn woonplaats op vakantie gaan.
Komen jullie dan naar mij? Centerparcs Kempervennen, Vossemeren, Lommel, Peer, Hengelhoef, Park Lage Kempen..........je vraagt maar, hahaha
Het is hier geweldig paardrijden!
Inderdaad de Grootslag, staan wel hele slechte recensies op internet overigens. Hopen dat het meevalt in het piratenhuisje.....
Bakkerijmuseum lijkt me wel leuk, ook sprookjesland.
Hoe zit het met het stoomtreintje Hoorn-Medeblik, bestaat dat nog? Toen ik nog ieniemini was ben ik ooit daar geweest........

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 17:00

Ik vond alkmaar erg leuk om te winkelen, en sowieso een leuk stadje.. Hoorn is geloof ik ook wel leuk. Ik zal eens aan m'n ouders vragen, die zijn vorig jaar met m'n broertje naar Petten geweest..

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 20:42

Idd bakkerij museum, de holle bolle boom en sprookjes wonderland is allemaal erg leuk voor jonge kinderen.
En misschien een dagje Texel? En dan naar ecomare, zeehondjes kijken?

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 01:02

1Boefje schreef:
Ja leuk hé? In iemand zijn woonplaats op vakantie gaan.
Komen jullie dan naar mij? Centerparcs Kempervennen, Vossemeren, Lommel, Peer, Hengelhoef, Park Lage Kempen..........je vraagt maar, hahaha
Het is hier geweldig paardrijden!
Inderdaad de Grootslag, staan wel hele slechte recensies op internet overigens. Hopen dat het meevalt in het piratenhuisje.....
Bakkerijmuseum lijkt me wel leuk, ook sprookjesland.
Hoe zit het met het stoomtreintje Hoorn-Medeblik, bestaat dat nog? Toen ik nog ieniemini was ben ik ooit daar geweest........

Jazeker dat bestaat nog, zie mijn vorige post :P

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 11:16

In Enkhuizen kun je naar het museum van de Enkhuizer Almanak. Weet alleen niet of die buiten het seizoen ook open is.

chrispy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 11:23

Der is inderdaad genoeg te doen dat hebben ze al verteld boven. Maar ik heb even een brutaale vraag:$ waar gaan jullie overnachten in andijk?

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 11:25

Het stoomtreintje Hoorn-Medemblik rijdt dat niet alleen in de lente/zomer? In de herfst zie en hoor ik hem namelijk nooit rijden. Kan het fout hebben.

In Hoorn kun je leuk winkelen, de haven is natuurlijk erg leuk, maar daar zijn jullie al een keer geweest en een 2e keer wordt vervelend denk ik. :P Hoorn zelf heeft eigenlijk niet zo heel veel, op een aantal musea na dan.
Dagje Amsterdam misschien een optie?
Zuiderzeemuseum en Sprookjeswonderland..

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 11:29

Tsja... Wat is er hier te doen??
Er staan leuke paardjes in het weiland :D

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 11:31

Ik heb gister nog voor de stoomtrein staan wachten. Die bestaat dus nog ;).

Leuke dingen zijn al aardig genoemt. Andijk zelf is volgens mij wel aardig uitgestorven, maar zat leuke dingen in de buurt te doen verder :).

joplin_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 11:47

Er is genoeg in de omgeving te doen, ik weet niet hoe oud je kinderen zijn maar Sprookjeswonderland in Enkhuizen is leuk voor de kids er zijn genoeg zwembaden in de buurt. Als het weer even tegen zit kun je ook naar Balorig in Hoorn/Zwaag dat is een overdekte speelplaats. Je kunt ook nog een dagje naar Voldendam dat is misschien een half uurtje rijden vanuit Andijk. In ieder geval fijne vakantie bij ons in Noord-Holland. O ja er staat in Andijk een zeer goed restaurant bij de dijk in het kerkje, Meijers heet het, niet goedkoop maar wel goed.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-10 11:58

Het is de Grootslag, een piratenhuisje.
Niet iedereen is te spreken over de Grootslag, dus ik ben benieuwd!

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 12:00

joplin_1 schreef:
O ja er staat in Andijk een zeer goed restaurant bij de dijk in het kerkje, Meijers heet het, niet goedkoop maar wel goed.

En anders kun je nog aan de haven naar 1619 gaan.
Ook erg goed en betaalbaarder :)

Maar aan goede restaurants geen gebrek in de omgeving!

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 12:03

vroeger heb ik met mijn ouders op camping het grootslag gestaan..kan me er niet heel veel meer van herinneren maar ze hadden shetlanders en daar kreeg je dan een beetje les op..
we hebben er toch een aantal seizoenen gestaan dus mijn ouders vonden het blijkbaar wel leuk..
in hoorn en enkhuizen heb je ook een binnenzwembad..in hoorn heet het de Waterhoorn en in enkhuizen heb ik geen idee eigenlijk..

ook ik heb van de week op de stoomtram moeten wachten dus hij rijd nog steeds heen en weer ;)

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 19:29

Enkhuizer Zand heet de zwembad in Enkhuizen ;)