Ervaringen/hostels/stallen omgeving Johannesburg

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iriscope

Ervaringen/hostels/stallen omgeving Johannesburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-10 10:14

Wat begon met een crush op een (getrouwde) Zuid Afrikaanse man gaat nu toch eindigen in serieuze plannen om 2 maanden in Johannesburg te gaan wonen en werken!

Ik zal jullie het lange verhaal besparen, maar ik heb er in ieder geval een geweldige vriendschap aan overgehouden en hopelijk straks ook een geweldige ervaring.

De bedoeling is om in januari-februari 2 maanden in de buurt van Johannesburg te gaan werken op een stal. Ik heb al contact met een erg leuke manege en ga er in oktober heen voor een sollicitatie gesprek.
Ook wil ik dan andere dingen gaan uitzoeken en regelen.

Zijn er hier mensen die een tijdje in Johannesburg hebben gewoond of gewerkt? Misschien weet iemand nog wel een stal waar ze wellicht iemand kunnen gebruiken?

Ook ben ik op zoek naar een leuk hostel in de buurt van Sandton.

Kortom, alle ervaringen en tips zijn welkom. Ik weet dat het er niet veilig is en dat ik beter niet alleen over straat kan gaan. Uiteraard kan die vriend van mij als gids functioneren maar ik zou toch ook wel eens wat willen ondernemen wanneer hij er niet bij is. Is dat mogelijk, of kan ik echt niets alleen doen daar?
Graag zou ik een mening van jullie willen, hij zegt namelijk dat het in sommige wijken best wel te doen is, maar hij is tenslotte niets anders gewend.

Ik heb een lijstje gemaakt van dingen waar ik aan moet denken maar ben ongetwijfeld nog wat dingen vergeten:

Malariapillen
Benodigde inentingen
Rijbewijs halen voor die tijd
Visum wel/niet nodig?!

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 13:23

Klinkt spannend!!!! Ik ga in feb met school voor 3-4 weken naar Pretoria voor een cursus, we vliegen dan ook op Johannesburg. Via via, zat tussen alle informatie ook deze link: http://www.africandreamhorsesafari.co.za/

Geen idee of het wat is en hoever het van Jo'burg vandaan is, maar misschien kun je er wat mee. Succes en natuurlijk veel plezier!!!