Paar weken (vrijwilligers)werk in buitenland: wie?

Moderators: EvelijnS, Essie73, Muiz, NadjaNadja, xingridx, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Chocopasta

Paar weken (vrijwilligers)werk in buitenland: wie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-10 16:49

Ik wil in de zomervakantie van 2011 graag een paar weken (3 á 4) naar het buitenland.
Wil graag naar een land waar Engels gesproken wordt, anders is het wel een heel grote stap voor me :+
Heb eens rond zitten zoeken op internet en er staan óntzettend gave dingen!!
Wildlife programma's, onderzoek naar zeedieren, echt fantastisch.
Het liefste zou ik dus ook zoiets gaan doen (bezig zijn met natuur).

Probleem is alleen dat dit flink geld kost.
Een ticket naar die locaties (veelal Australie, Costa Rica, Nieuw-Zeeland en dergelijke) kost al snel 1000 tot 1500 euro.
Dan komt je verblijf er nog bij wat al snel 900,- kost.
Zo hoog is mijn budget gewoon niet.

Dus: wie heeft er ervaring, tips, ideeën voor dit soort werk?
Een leuke stal in het buitenland om 4 weken te werken is ook welkom trouwens :D

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 17:07

Bouworde! Helemaal niet zo duur als de projecten die jij noemt, en volgens mij zelfs een heel stuk gesubsidieerd door de Nederlandse overheid. Ik ben met de Vlaamse tak van bouworde drie weken naar Polen geweest (een soort 'paardenopvangcentrum', waar mishandelde en verwaarloosde paarden terecht kwamen. http://www.tara.abc.pl/ . Als je de recente foto's wil zien, moet je naar de poolse site gaan, daar staan ze bij het nieuws!), drie weken naar Italië (een 'Casa de familia', een familiehuis waar het gezin een hele hoop kinderen opving die met een moeilijke thuissituatie zaten. We hebben daar, naast de activiteiten met de kindjes, een gebouw waar ze voedselbedeling gingen doen opgeknapt, en een week meegewerkt aan "la festa del bue", een fundraisingfeest van unicef) én 4weken naar Roemenië ([BEU] Roemenië, confrontatie met een wereld van verschil..).

Ik geloof dat het project in Polen nog altijd in hun aanbod zit, klinkt wel wat voor jou ! De vlaamse afdeling van bouworde had allesinds ook heel wat 'ecologische' kampen. Meewerken in een berenreservaat in Kroatie, of een hondenasiel in Spanje bv...

Allesinds, ik heb het altijd héél fijne ervaringen gevonden. Heb me er altijd geweldig goed geamuzeerd en heb er heel wat levenservaring aan opgedaan.....

Mlies

Re: Paar weken (vrijwilligers)werk in buitenland: wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 06:30

Ik ben al 2 zomers naar Arthurshiel Rescue Centre in Schotland geweest. Niet zo heel ver weg, niet te duur maar echt wel helemaal weg van Nederland. Super leuk! En wil voor komend jaar een aantal maanden heen.
Stallen in het buitenland zou ik zo niet weten..

_Moonwalker_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 21:40

You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life

Quinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 16:40

Ik heb zomer 2009 een maand stage gelopen op Kreta bij n bedrijf waar ze trails organiseren van 1 uur tot 1 week. Echt waanzinnige tijd gehad daar. Eigenaren zijn n nederlandse vrouw en griekse man, heel aardig. T is geen betaald werk, maar je verblijft er tegen kost en inwoning.
Kijk maar s op www.horseriding.gr dan krijg je n beetje n idee van wat ze doen.

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 08:58

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 17:47

Ik ga over een paar weken met SIW (link naar hun site is eerder gepost) naar Botswana!
En daarna nog 2 weken rondtrekken!
Ben zó benieuwd!

Ga vrijwilligerswerk doen op een wildpark voor neushoorns.
In Botswana is Engels gewoon 1 van de grootste talen, dus daar zou je goed mee uit de voeten kunnen.
Vind SIW tot nu toe erg fijn om mee te communiceren. En onderhand kan ik uiteraard ook laten weten hoe de reis was! *D

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 21:13

ik kwam hier terecht nadat ik de zoekfunctie had gebruikt, ik wil ook graag betaalbaar vrijwilligers werk doen, richting afrika...En dan graag in een wees/kindertehuis...Iemand suggesties?

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie