Cuba of Thialand ervaringen gezocht.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mariekie

Cuba of Thialand ervaringen gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-10 11:50

Omdat ik al weken zit te dubben of ik een vakantie naar Cuba ga boeken of naar Thailand, zou ik graag ervaringen willen lezen.
Ben vorig jaar naar Indonesie geweest, dus met Azie ben ik wel iets bekend.
Hoelang moet je ongeveer naar Thailand?

liefhelietje

Re: Cuba of Thialand ervaringen gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 11:52

Wij zijn afgelopen mei 15 dagen in Cuba geweest, echt de moeite waard om eens geweest te zijn. Een erg bijzondere cultuur en hele vriendelijke mensen. Thailand heb ik geen ervaringen mee maar dat schijnt ook fantastisch te zijn. Wat is het doel van je reis? Gewoon lekker all in af en toe een excursie doen of gaan rondreizen?

ChawiJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 11:55

Ik ben nu zelf al diverse malen naar Thailand geweest (mijn ouders wonen daar) en het land biedt op alle vlakken mooie dingen. Het is maar net waar je naar op zoek bent.

Een minimum van 3 weken zou ik wel aanbevelen voor Thailand. Het land is groot en er is veel te zien.

jaggie

Ohh ik ga even meelezen, om alvast ideeën op te doen voor een volgende vakantie. Daarbij lijken Cuba en Thailand mij wel interessante landen (met nog tig andere daar niet van ;-)).

Als ik jou was zou ik eerder naar Cuba neigen, omdat je afgelopen jaar al in Azië bent geweest :-)

Telstar2000

Ben in beide landen geweest en bij mij wint Thailand het toch echt.
Aan de andere kant, Cuba zal erg gaan veranderen na het bewind van Fidel, dus als je er echt naartoe wil zou ik nu gaan (was ook onze overweging).

Ik ben in Cuba 2 weken geweest, 1 week rondreis, 1 week strand
Thailand 19 dagen. Rondreis van 14 dagen gedaan (discovery reizen), erg primitief, maar daardoor zijn we wel op plaatsen geweest waar je anders nooit komt (alleen te voet te bereiken). De bevolking is zo vriendelijk en behulpzaam, echt ongelooflijk. Fantastische natuur, helemaal top.

Succes met het maken van de keuze (ik zou het wel weten...)

dadabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 11:57

CUBA IS SUPER!!!
Ik ben er 6 keer geweest!

Als je vragen hebt, PB me maar.

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 11:59

Telstar2000 schreef:
Aan de andere kant, Cuba zal erg gaan veranderen na het bewind van Fidel, dus als je er echt naartoe wil zou ik nu gaan (was ook onze overweging).

Dat was inderdaad ook onze overweging, en dat maakt op dit moment ook wel dat het een bijzondere cultuur is.. :)

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 11:59

Wil je nog de communisme, bewind van Fidel nog meemaken. Ga dan absoluut naar Cuba. (het is dat ik geen geld heb, anders was ik er per direct heen gegaan :) )

Hoef je dat niet zo te zien en ga je liever rondtrekken, dan zou ik voor Thailand gaan.

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-10 12:09

Even voor de duidelijkheid:
Ik ga geaganiseerd, ik ben alleen reizend namelijk :-)
Mijn doel is: Veel van het betreffende land zien maar ook een beetje relaxen. :+

Is cuba niet meer gebouwen bekijken ect??
Meer cultuur dus??

Ik overweeg een reis naar Thailand van 2 of drie weken.
Drie weken is me net wat te lang eigenlijk.
Cuba bieden ze een twee weken variant aan ( 13 dagen)

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 12:13

Thailand is echt super!
Je kan er vanalles doen! Je kunt de stad in, maar ook naar het noorden, de bergen in, bij de bergstammen en in de natuur.
Ik zou je Greenwood-travel aanraden.
http://www.greenwoodtravel.nl
Ik zou wel 2 a 3 weken uittrekken voor Thailand.
Vorig jaar zijn wij 2 weken in thailand geweest, 1 week in/rond bangkok waar we dagtours en meerdaagse tours hebben gedaan via greenwood travel, kon je zelf helemaal samenstellen, alles is geregeld, en je gaat dan vaak met een groepje van andere reizigers. Vaak ook Nederlanders of alleen-reizenden.
Als je via Greenwoodtravel een offerte aanvraagt en je eigen voorkeuren van tours aangeeft, regelen zij het hele schema, de hotels, vervoer,enz.... en als je bijv. om 9 uur sochtends een tour hebt, staat om 9 uur sochtends het busje voor je hotel inclusief gids en chauffeur, en je wordt er ook weer afgezet :D behalve bij meerdaagse tours, dan reis je naar een andere overnachtingsplaats.

en daarna zijn we een weekje gaan relaxen op Koh Chang, een eiland waar ook veel te doen is (snorkelen, olifant rijden, quad rijden, duiken, enz....), waarna we nog 5 dagen naar Dubai waren geweest.

Die combinatie van Thailand en Dubai is trouwens echt super!
Ookal is het echt het tegenovergestelde en is het in Dubai ineens heel erg duur vergeleken met Thailand, maar het is zo mooi om te zien! Je moet als je de keuze maakt om ook naar Dubai te gaan, wel rekening houden met de Ramadan tijd, dat je dan níet in Dubai zit!
Vorig jaar hadden we dat niet bedacht, we kwamen er toen we hadden geboekt, achter dat dan net de ramadan begon. Eerst dachten we dat het wel niet zo extreem zou zijn, en er vast wel ergens wat te eten/drinken te krijgen was, nou mooi niet!
We konden nergens terecht voor iets te drinken, alles was dicht qua restaurants, en je kon alleen in het hotel drinken/eten of op de wc. Met 40/45 graden geen aanrader.

dadabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 18:15

Cuba is zeker niet alleen gebouwen bekijken.
Het prachtig land qua natuur er is veel te doen en te zien.
Vooral de vriendelijkheid van de Cubanen is zeer bijzonder.
Ik heb me in een ander land nog nooit zo vrij en veilig gevoeld dan in Cuba.

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 18:16

dadabo schreef:
Ik heb me in een ander land nog nooit zo vrij en veilig gevoeld dan in Cuba.

Helemaal mee eens! Dit is het eerste land waar ik gerust alleen over straat durfde te gaan 's avonds.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 19:06

In Thailand ben ik niet geweest dus daar kan ik je niets over vertellen...
Maar Cuba daarentegen, ik ben daar afgelopen juni geweest en ik ben echt he-le-maal weg van dat land! <3 Wat een mooi en apart land, wat een vriendelijke mensen, wat een heerlijk klimaat en wat een sfeer daar... *zucht* Zou echt onmiddelijk weer terug willen... :+:

Ik heb zelf 2 weken in een resort gezeten en van daaruit uitstapjes gemaakt, maar een rondreis lijkt me ook echt prachtig! Zowel de natuur als de steden zijn geweldig en het is gewoon een land apart met op elke hoek van de straat muziek. Iets wat moeilijk te beschrijven is, maar wat je gewoon eens meegemaakt moet hebben! :)

Dit is mijn ervaring, ik hoop dat je er iets aan hebt.. Thailand lijkt mij persoonlijk ook ontzettend mooi, dus moeilijke keuze... :P

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 14:58

Het word thailand :-)
Nu nog kiezen tussen 15 dagen met fox of 22 dagen met shoestring :+

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 23:26

Dan zou ik denk ik met shoestring gaan omdat je daar wat vrijer bent.

Ik ben vorig jaar 3 weken zelfstandig naar Thailand gegaan.