Welk land heeft welke voordelen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Faux

Welk land heeft welke voordelen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-10 13:50

Hallo bokkers! En dan voornamelijk degenen die in het buitenland wonen / gewoond hebben.
Zomaar zit ik een beetje na te denken over wonen in het buitenland, en ik heb een aantal vragen!
En voordat iemand hier iets over zegt, ja: ik heb de zoekfunctie gebruikt en daar ook wel wat informatie uit kunnen halen, maar nog niet genoeg naar mijn zin. ;)

Wat ik me afvraag:

Wat is een fijn land om te wonen en waarom? Hoe is het om daar paarden te houden? Hoe duur is het om er te leven vergeleken met Nederland, ook inclusief een leven met paarden dus? Hoe zijn de voorzieningen? Hygiëne, gezondheidszorg, dat soort dingen?

Woon jij in het buitenland en zo ja, wáárom heb je voor dat land gekozen, hoe ging het emigreren en hoe ziet je leven er daar nu uit?
Heb je echt elke dag een vakantiegevoel? Is het leven relaxter? Of bracht het juist veel stress met zich mee?

Ik ben heel erg benieuwd naar ervaringen. Ik zou bijvoorbeeld graag wat ervaringen willen horen over Spanje, Frankrijk, Duitsland en Engeland.. Allemaal niet te ver weg.. ;) Maar ervaringen van verder weg kan ook.

Ingmar_

Re: Welk land heeft welke voordelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 17:20

Ik weet één ding [en eigenlijk ben ik bevooroordeeld] en dat is dat het leven in Frankrijk in vergelijking met Nederland wat duurder is, maar huizenprijzen zijn lager. Frankrijk is natuurlijk een enigszins ruim begrip en de prijzen hangen van de regio af.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 19:15

Amerika, staat South Carolina. Mijn vriend, nu verloofde, woont hier. En ik nu dus ook :P
Het is veelal goedkoper dan in NL, paarden houdt iedereen hier aan huis, er is zoveel ruimte.
Aangezien wij zo buitenaf wonen, is het wel lastig om een betaalbare DA of smid te vinden. En alles moet met de auto, de dichtbijzijnde supermarkt is 30 minuten rijden.
De huizen zijn ook goedkoper. Als je niet te veel eisen stelt kan je voor een ton een single-wide (trailer) met een stuk grond kopen (in dollars).

Het grootste verschil is dat de mensen hier veel vriendelijker zijn dan in NL, er is meer ruimte en dus zijn minder gehaast, en minder gestressed.

Ik had wel veel moeite om te wennen, we woonden eerst in een stad(je) maar de criminaliteit is daar hoog dus 's avonds na donker echt niet meer alleen over straat.

Het ligt eraan wat je wilt, maar South Carolina kan ik echt aanraden. Ik heb nog dagelijks een 'McLeod's Daughters' gevoel als ik de hekken controleer en het is zoooo warm!

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 19:38

Wat is een fijn land om te wonen en waarom?
Ik woon in Frankrijk, omdat ik daar een baan gevonden en gekregen heb die ik al heel lang heel erg graag wilde.
Na een jaar begint het heel langzaam aan een fijn land te worden om te wonen.

Hoe is het om daar paarden te houden?
De paardenwereld is hier ongeveer hetzelfde als in Nederland. Paarden worden op dezelfde manier gereden, verzorgd en de materialen zijn ook hetzelfde als in Nederland. Ik heb tot nu toe nog niet heel veel verschil gezien met het 'paardenleven' wat ik eerst had. Wel is hier redelijk veel springen vergeleken met dressuur.

Hoe duur is het om er te leven vergeleken met Nederland, ook inclusief een leven met paarden dus? Hoe zijn de voorzieningen? Hygiëne, gezondheidszorg, dat soort dingen?
Wat dat betreft sluit ik me aan bij Ingmar_. De prijzen zijn hier over het algemeen wel hoger heb ik het idee. Sommige dingen zijn weer minder duur, maar ik bedoel vooral de kosten die je maakt in het dagelijks leven.
Gezondheidszorg/verzekeringen begin ik nu pas een beetje hier te regelen, omdat ik eerst wilde weten dat ik zeker in Frankrijk zou blijven. Tot nu toe ben ik geen problemen tegen gekomen of dingen die echt gigantisch anders zijn dan in NL.

Woon jij in het buitenland en zo ja, wáárom heb je voor dat land gekozen, hoe ging het emigreren en hoe ziet je leven er daar nu uit?
Als het bedrijf waar ik werk in een ander land had gelegen, was ik daar naartoe gegaan. Ik heb niet speciaal voor Frankrijk gekozen, maar voor mijn baan.
Het begin was écht niet leuk. Ik voelde me heel erg alleen en het was heel moeilijk met de taal, omdat ik nog geen woord Frans sprak. Bovendien was er echt een cultuurverschil, waar ik nu een beetje aan begin te wennen. Het werk op zich is altijd geweldig geweest en dat is het nu nog steeds, maar het emigreren op zich vond ik echt niet leuk. Ik weet niet of ik het nog eens zou overdoen, hoewel ik er wel héél erg veel van geleerd heb!
Ik heb nog niet echte vrienden hier, omdat de taal en de cultuur dat een beetje geblokkeerd heeft tot nu toe. Nu, na 1 jaar begint het allemaal beter te gaan en begin ik langzaam aan te zien waarvoor ik het eerste jaar doorstaan heb, haha.

Heb je echt elke dag een vakantiegevoel? Is het leven relaxter? Of bracht het juist veel stress met zich mee?
In het begin was het wel een beetje een vakantiegevoel, hoewel dat na een tijdje natuurlijk wel overgaat. Mijn leven was totaal niet relaxter, omdat wanneer je emigreert niets meer vanzelf gaat. Geloof me...Niets, maar dan ook echt niets.

Maar nu het langzaam aan een beetje begint te komen hier, weet je ook waarvoor je het doet. Je wordt er 10 keer wijzer van en het is een fantastische ervaring natuurlijk! Ik ben blij met het resultaat wat het geeft uiteindelijk, want Frankrijk op zich is echt een prachtig land! Globaal gezien is het natuurlijk niet heel anders allemaal dan in Nederland. Het is ook een land binnen de EU, dus het dagelijks leven lijkt redelijk op NL. Als je naar bijvoorbeeld Azië gaat, zie je weer een hele andere wereld. Het zijn hier wel de hele kleine cultuurverschillen die het leven evengoed heel erg veranderen. Het zijn kleine dingen waar je van te voren niet eens bij stil zou staan.

Mistral_Bink

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 19:43

ik volg dit even:) interessant topic!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 20:00

[LZP] > [BEU]

Daanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 14:37

Super jet dat je dit topic hebt geopend. Ik lees mee!
Haha en misschien kan ik over een tijdje ook écht antwoorden als ik in Spanje woon ;)

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 17:38

ik heb een jaar in italië (rome gewoond) en zou er zeker wel langer kunnen wonen. al weet ik niet of rome dan mijn keuze voor altijd zou zijn. :D even mijn antwoorden:

Hoe is het om daar paarden te houden?
heb er geen ervaring mee, maar in rome is het sowieso hartstikke duur. in het zuiden kan je vaak wel goedkope stukjes land kopen. in het zuiden is alleen wel mafia, al heb je daar geen last van als je geen eigen bedrijf begint oid. :P denk dat trouwens iedereen wel wat te maken heet met de mafia uiteindelijk. in puglia is het minste mafia, ook mooie stranden etc en goedkope grond. calabria zou ik sowieso niet heengaan. met het noorden heb ik niet echt ervaring, maar ik weet wel dat het daar over het algemeen rijker is daar, dus ook duurder. het is daar moderner, en ook meer werk.

Hoe duur is het om er te leven vergeleken met Nederland, ook inclusief een leven met paarden dus?
ik heb het idee dat eten iets duurder is dan in nederland en je hebt bijna geen kant en klaar eten. :+ pizza is wel goedkoop. :D pizza margherita voor 3eu en ijs is ook goedkoop. :)) de huizen zijn duurder (in rome). meer buiten de stad, in kleinere plaatjes/kleinere steden valt het allemaal mee (of je moet in een foute wijk gaan zitten in rome :P ). ook hooi etc zou je goedkoper moeten kunnen krijgen dan hier.

Hoe zijn de voorzieningen? Hygiëne, gezondheidszorg, dat soort dingen?
gezondheidszorg vind ik goed geregeld. iedereen is een soort van automatisch verzekerd (als je bijv naar het ziekenhuis moet). voor dingen als de pil moet je wel zelf betalen. als je naar de dokter gaat trouwens, doe je dat niet op afspraak. als het spreekuur is moet je in de wachtkamer zitten en hopen dat er niet teveel mensen voor je zijn (heb een keer 2.5 uur gewacht :O ). hygiëne, sja het is geen 3e wereld land dus met de hygiëne zit het wel goed. openbare toiletten moet je niet zoiets bij voorstellen als hier, maar dat lijkt me niet het belangrijkste in een ander land.
scholen zijn vreselijk voor de kinderen, maar handig voor de ouders. :D vanaf hun 4e maken ze al heel lange dagen. vaak tot half 5. weet trouwens niet of het op elke school zo is.

nouja nu niet meer dus. :+ maar het leven was echt super. :D veel relaxter, leuke mensen, lekker 's avonds op een pleintje biertje drinken etc.

Heb je echt elke dag een vakantiegevoel? Is het leven relaxter?
hihi dat vakantiegevoel gaat snel weg en als je eenmaal je verplichtingen hebt is het ook niet echt veel relaxter. wel is de instelling anders van de mensen, dus je woont wel in een relaxtere omgeving. :D

Of bracht het juist veel stress met zich mee?
nope :D