Hoe vroeg aanwezig op schiphol?

Moderators: EvelijnS, Essie73, Muiz, NadjaNadja, xingridx, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

moonsparkle

Hoe vroeg aanwezig op schiphol?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-10 09:21

Hallo allemaal,

zojuist heeft mijn auto het begeven maar de reis naar Disney was al geboekt. Nu kan ik met de trein voor 110 pp en dan duurt de reis 4 á 5 uur of voor 140 pp met het vliegtuig wat een uurtje vliegen is. Nu vroeg ik me alleen af voor een reis naar disney hoe vroeg zal je op het vliegveld moeten zijn? Voor amerika was het minstens 2 uur van te voren maar om er nou zo vroeg al te moeten zijn voor naar frankrijk? Wat zouden jullie kiezen.

Één van de mooiste dingen in mijn leven is de wereld, ik maak dan ook graag foto's van de natuur en landschappen, maar wel natuurlijk, geen filters klik hier om de foto's op instagram te bekijken

Stormchaser

Re: Hoe vroeg aanwezig op schiphol?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 09:26

Als je een vlucht binnen Europa hebt en van te voren al via het internet hebt ingecheckt moet je uiterlijk 40 min. van te voren door de douane zijn. Je koffers kun je dan bij de drop-pff balie kwijt, dat scheelt een stuk.

Heb je niet van te voren ingecheckt zou ik zorgen dat je 2 uur van te voren op Schiphol bent. Bij Intercontinentale vluchten moet je 3 uur van te voren op Schiphol zijn.

Justredskinfrozenoak

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 09:27

Ik zou gaan treinen. Is goedkoper (en een stuk milieuvriendelijker!) en ik vind Thalys ook prima reizen. :)

www.fleurschildert.nl | Schilderijen en tekeningen | :)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 09:34

Bij de meeste luchtvaartmaatschappijnen moet je 2 tot 1,5 uur vantevoren aanwezig zijn. Heeft niet veel te maken met of je naar Frankrijk gaat of naar Finland of naar Duitsland. Zorg op schiphol dat je ook écht op tijd bent, ik heb wel vaker gehad dat het bij de douane zó druk was, rijen en rijen dik, dat ik daar verschrikkelijke vertraging opiep en bijna het vliegtuig gemist heb.

SuperGirl, je wordt niet vergeten! Y;(

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 09:36

Gewoon dezelfde tijden... Voor een vlucht naar Turkije moet je ook 2.30 van te voren aanwezig zijn. Er is genoeg te zien en te doen op schiphol!

Dette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 16:37

Ik zou toch echt zorgen dat je er 2uur van te voren bent. Dan weet je zeker dat je je vliegtuig niet mist en hoef je niet zo te haasten.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 21:19

als je online incheckt maakt het volgensmij niet uit (ik ben iig een keer 30 minuten ofzo voor de vlucht naar binnen gegaan), als je maar bij de vlug bent. en anders sluit de incheckbalie 40 minuten voor de vlucht oid. dus 2 uur van tevoren is echt overdreven. dat is het vroegste dat je er kan inchecken, maar het hoeft niet.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 21:21

Ik heb toch wel eens gehad dat ik ingecheckt en wel toch nog zeeer lang bij de douane stond te wachten. Dus ik zorg dat ik toch echt 1,5 uur van tevoren er ben. Lekker op je gemak. Niks zo vervelend als je vliegtuig (bijna) missen!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 21:24

Ik vlieg met een ticket op mijn paspoort zonder bagage, maar ik moet zelfs voor een vlucht van Schiphop naar London Gatwick 2 uur van te voren aanwezig zijn! Terwijl in R'dam 15minuten meer dan voldoende is.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 21:26

Binnen europa is het meestal 2 uur, buiten europa 3 uur. Voor amerika zou ik tegenwoordig minstens 2,5 uur aanhouden als je niet het risico wil lopen we vlucht te missen. Ik heb er vorige week dankzij alle extra controles 1u 45 min over gedaan om 1 koffer en mezelf in te checken :\

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie