Met auto naar Italie / Switzerland, begin sept.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blackje

Met auto naar Italie / Switzerland, begin sept.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-10 09:23

Hallo!

Wij hebben een tijd geleden het idee opgevat om met de auto naar Italië en Switzerland te gaan. We willen daar rondrijden en verschillende 'hotspots' bezoeken. Vanaf aankomende week zijn we vrij, dus zouden dan kunnen vertrekken voor max 2 weken.
Wat we zelf in gedachten hadden:
- Toscane
- garda meer
- Venetie
- Milaan
- Rome (te ver weg?)

We zijn nog nooit in Italië geweest en geen idee of dit te doen is in 2 weken met de auto en wat, naast deze bekende plekken, nog meer leuke plaatsen zijn. Hoe is het weer begin sept? Kan je makkelijk en goedkoop hotelletjes / app boeken of is een tent makkelijker? Nou gaan we met een sportauto, dus weinig bagage ruimte, dus een hotel zou wel een stuk makkelijker zijn.
Daarnaast lijken de bergen in Switzerland me ook erg mooi en iets leuks voor bv de terug weg, hier nog tips?

Ideeën / tips zijn zeer welkom :)

DiantaM

Re: Met auto naar Italie / Switzerland, begin sept.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 09:29

Zwitserland--> Ik vind vooral Wallis erg mooi. Leuke en gave plaatsen om te bezoeken zijn: Crans Montana ( een sjiek plaatsje waar aardig wat rijke mensen wonen). ALs je echt van de bergen wilt genieten moet je wat mij betreft naar Zermatt. Daar kun je zelfs nog zomerskieen op de gletscher, vooral als jullie je vervelen. http://www.zermatt.ch/en/ Zermatt vind ik zelf één van de mooiste plekken van Wallis.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 11:56

Ik zou een selectie maken van een gebied. Met 2 weken heel Zwitserland en noord Italië bekijken lijkt me nogal kort. Het lijkt me dat je dan elke dag wel in auto zit en dat zou ik zelf zonde vinden.

Ik zou in Zwitserland de hotspots opzoeken waar jullie op weg naar Italie toch langs komen. De meren van Como en Lugano zijn moeite waard om heen te gaan.

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-10 14:19

Dat is inderdaad een beetje het probleem, wil veel zien / doen, maar niet elke dag in de auto zitten, wil ook graag een beetje bijkomen :D

Heb al gezien dat het rond de 27 graden is op dit moment, mooie temperatuur *D

Rome is denk ik echt te ver weg, dus daar vlieg ik wel eens een weekendje heen dan :)

Meer tips zijn welkom, zit er te stoeien hoe ik een route kan uitstippelen..

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 14:42

Wat willen jullie zien? Natuur, steden of allebei? Is de budget groot of klein?

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-10 14:47

Natuur en Steden :j
Budget, moeilijk.. iig voor hotels e.d. niet heel groot, of liever gezegd daar wil ik niet heel veel aan uitgeven :) Maar entree prijzen ed voor bezienswaardigheden vind ik nooit zo'n probleem :)

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 14:52

Dan zou ik echt tot een gebied beperken. Bijvoorbeeld 4 dagen op 1 camping (hotels/hostels vind ik in Italie echt belachelijk duur) en daarvanuit de omgeving bekijken. En daarna naar een ander camping (150 km verderop o.i.d.) en daarvanuit weer de omgeving bekijken.
Ohja Milaan vind ik een hele saaie stad (hoor ik ook wel van meer mensen, ook van italianen zelf :P ).. Dus meer dan 1 dag blijven is niet nodig.

oberon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 14:56

Ik ben net terug uit Italie en naar het Gardameer geweest. Hele mooie omgeving, lekker weer, leuke plaatsjes en goed aan te rijden. Echt een topvakantie gehad ;) Wij hebben wel op de heenweg in Oostenrijk overnacht en op de terugweg in Duitsland. Wij hebben 2 weken gekampeerd voor nog geen 300 euro (staanplaats voor 1 tent en 2 personen). Appartementen en hotel's zijn niet heel goedkoop, alhoewel je natuurlijk niet meer in het echte hoogseizoen zit. Leuke plaatsjes om te bezoeken zijn Salo, Sirmione en Desenzano. Als je wil kan ik je de link van de camping pb'en; was supernetjes, niet al te groot en ze hebben er ook vakantiehuisjes.

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-10 15:03

Bedankt voor de tips MoonChloe!

oberon, klinkt goed!
En link ontvang ik graag per pb :)

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 15:11

Rome is én te ver weg én veel te groot en mooi om maar kort te bezoeken.

Van Zwitserland weet ik niet zo veel, denk dat je het daar vooral van de natuur moet hebben. Italie is natuurlijk cultuur ten top! Vanuit Zwitserland rij je zo Milaan in, zeker de moeite voor 1 dag (shoppen!). Vervolgens Toscane in, daar vind je prachtige stranden, gezellige restaurantjes, typisch Italiaanse dorpjes <3 Pisa en Lucca doe je op 1 dag, Florence kun je makkelijk 2 dagen doorbrengen, vanaf daar is Venezie ook goed aan te rijden en zó ontzettend de moeite waard voor 2 dagen!

oberon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 15:17

Blackje schreef:
Bedankt voor de tips MoonChloe!

oberon, klinkt goed!
En link ontvang ik graag per pb :)

PB met link verstuurd ! Alvast een fijne vakantie ;)

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-10 15:21

Chub dat ziet eruit als een mooie planning thanks!!

oberon bedankt voor de pb :)

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 15:22

Locarno en vooral Ascona!