Tips en ideeen voor een romantisch weekendje weg

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

koenlover

Tips en ideeen voor een romantisch weekendje weg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-10 13:56

Hallo bokkers,

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Mijn vriend is namelijk zo'n man die alles heeft, en als hij het niet heeft maar graag wil dat hij het dan zelf wel kan kopen. Nou is hij bijna jarig, maar een cadeautje vinden voor zo'n iemand is niet makkelijk. Natuurlijk vind hij een mooie armband of een mooi horloge wel heel leuk, maar daar heeft hij er zat van dus dat leek mij niet zo leuk.
Daarom kwam ik op het idee om hem een weekendje weg te geven. Gewoon in Nederland of Belgie, gezellig een weekendje met z'n tweeen. Maar tussen alle aanbod vind ik het heel moeilijk om zelf iets leuks te vinden. Vooral ook omdat ik niet weet wat ik wil, een hotelletje in een grote stad, of juist ergens midden in de natuur.
Een ding weet ik wel, het moet echt een weekendje voor ons samen worden, wij wonen allebei nog thuis, en hebben daarom weinig tijd echt met zn tweeen dus genieten we extra van onze vakanties en tijd samen. Het liefst zou ik hem d.m.v briefjes en hints naar een hotel laten komen, maar dat uitwerken is niet mijn sterkste kant. Daarom eerst maar is opzoek naar een mooi hotel. Aan de overnachting wil ik eigenlijk niet meer kwijt dan 200 euro met zn 2en per nacht.

Daarom hier mn vraag naar tips en ideeen voor ons weekendje weg. Bijzondere of gewoon mooie hotels, mooie omgevingen waar veel te doen is, of juist heel weinig. En natuurlijk zijn andere tips om er een onvergetelijk weekend van te maken ook meer dan welkom!

Alvast onwijs bedankt :)

Marloes

Re: Tips en ideeen voor een romantisch weekendje weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 13:59

Het ligt er natuurlijk wel aan wat hij het leukste vind. Lange wandelingen door de natuur of door drukke winkelstraten lopen tussen allemaal andere mensen.
Een weekendje weg waar je door bos oid kan wandelen als het lekker weer is lijkt mij het leukst :) Maar als het hele weekend regent kan je midden in de natuur natuurlijk ook weinig.

Veel plezier! :D

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-10 14:29

Ik denk dat hij het ook allebei leuk vind. Lekker door een stad slenteren, ergens wat drinken, naar een leuk restaurantje enzo. Maar lekker wandelen door de natuur is ook lekker. Hmm.. nou ik er zo over na denk, misschien is in een stad leuker. Pff ik weet het echt niet :P maar hij is begin Oktober jarig, dus ik hoop wel op mooi weer, maar de kans is natuurlijk niet zo groot :n

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 15:49

Moeilijk natuurlijk als je niet heel goed weet wat je vriend net leuk vindt he ;)! Ik vind bv aan een gewone stad, winkelstraten, slenteren,... niet veel romantisch aan...

Wat ik persoonlijk dan bijvoorbeeld wel fantastisch zou vinden: weekendje Ardennen, verblijf in een kasteeltje (bv: http://www.booking.com/hotel/be/chateau ... 1f1a3f1dbf ), in de buurt van Marches les Dames waar je via ferrata kan doen (soort van klimmen. Ik weet het, ik heb vreemde 'romantische' ideeen, maar vind het fantastisch om zo een dingen samen te ondernemen!), in de buurt van Namen (wat wel echt een mooie, oude stad is). Neem daar dan nog een halve dag in een sauna in de buurt bij, een avond uit eten in bv L'Air du Temps (tweesterrenrestaurant in de buurt van Namen. Natuurlijk wel niet bepaald goedkoop...) bij. Ideaal weekend!

Maargoed, dat is wat ik ideaal zou vinden. Een ander zou dit verschrikkelijk vinden en veel liever een hele dag gaan shoppen in Antwerpen...

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-10 15:54

Ja voor iedereen is het ideale weekendje weg natuurlijk anders. Maar het beetje tijd dat we helemaal met zn tweeen hebben is al heerlijk. Ik weet wel wat hij leuk vind, zo houd hij helemaal niet van actief doen in zijn vrije tijd, dus klimmen word hem niet.
Aan de andere kant klinkt een weekendje Ardenne wel heel erg aantrekkelijk. Maar wat doe je dan overdag als je niet van survivallen enzo houd? :P (Ik ben nog nooit een weekendje weg geweest dus vandaar :P )

En wij wonen allebei in een boeren gehucht, dus voor ons kan lekker door de stad wandelen, ergens wat drinken, lekker uit eten 's avonds echt wel even heel lekker zijn :)

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 09:36

De Ardennen valt nog veel te doen. Ik heb me daar een week lang heel goed vermaakt zonder te gaan survivallen of fietsen of wat dan ook. Je hebt er hele gezellige stadjes waar je kan kijken, naar ruïnes, rondleidingen door grotten, wandelen door de bossen, uit eten en nog veel meer! Ik wil zeker nog een keertje terug, het is er echt mooi en je bent er ook zo!

Wat vriend en ik ook doen als we een weekendje weg willen.. Wij gaan altijd een weekend in een huisje van Landal of een ander park op de Veluwe en die liggen meestal in de natuur, maar wel dicht bij een grote stad. Dus gingen we wandelen in de natuur en 10 minuten rijden en we stonden in een grote stad. Heerlijke combinatie dus!

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 10:21

Wat vind je van een lekker dagje sauna en daarna overnachten in een hotel? Ik weet niet waar je vandaan komt maar zelf ben ik pas naar de Veluwse Bron geweest en dat vond ik en manlief een erg groot succes!

Tuhan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 10:25

Wat ik echt een aanrader vind is "Van der Valk Gilze-Rijen". Ik had daar de superior Jacuzzi room voor 2 nachten en whow mijn vriend was sprakeloos toen we daar binnenkwamen, enorm veel luxe! Echt helemaal geweldig!!!

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 11:41

Misschien moet je even verder zoeken in Bokt erop uit. Dit soort vragen wordt heel vaak gesteld. En ik zie toch steeds dezelfde antwoorden.

Aeris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 11:43

Hotel Recour in Poperinge :D Als je via booking.com boekt, heb je ook nog eens superleuke kortingen! Ligt in de buurt van Ieper, dus als WOI je interesseert, zou je best eens naar de Westhoek kunnen gaan in België. Al bij al ook niet te ver van de kust, dus kan nog gemakkelijk een dagje aan zee bij, of eens naar Bellewaarde oid :)

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-10 16:40

Onwijs bedankt voor al jullie tips al! Ik ga ze zo thuis even rustig allemaal doornemen :D Ik kom zelf uit Deurne (randje van Brabant vlak naast Venlo) en een stukje rijden is niet erg (max. 2 uurtjes).

AngelofLove; dat klinkt wel goed, de Veluwe is ook nog redelijk te doen vanaf hier.. :)

Tuhan; was dat te betalen? En was er daar verder in de buurt ook wat te doen?

Edit; Wauw, het van de valk Gilze Rijen en dan inderdaad de kamer die net werd genoemt ziet er erg goed uit! Is de prijs (er staat daar prijs per kamer) dan voor twee personen? Ziet er echt heel goed uit! Die ga ik onthouden :D

Tuhan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 22:30

koenlover schreef:
Onwijs bedankt voor al jullie tips al! Ik ga ze zo thuis even rustig allemaal doornemen :D Ik kom zelf uit Deurne (randje van Brabant vlak naast Venlo) en een stukje rijden is niet erg (max. 2 uurtjes).

AngelofLove; dat klinkt wel goed, de Veluwe is ook nog redelijk te doen vanaf hier.. :)

Tuhan; was dat te betalen? En was er daar verder in de buurt ook wat te doen?

Edit; Wauw, het van de valk Gilze Rijen en dan inderdaad de kamer die net werd genoemt ziet er erg goed uit! Is de prijs (er staat daar prijs per kamer) dan voor twee personen? Ziet er echt heel goed uit! Die ga ik onthouden :D

Het was 139 euro per kamer op basis van 2 personen.

tjeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 22:37

Erg romantisch, in een groot parc, met een heel goed restaurant en vlakbij Maastricht. Genoeg leuke dingen te ondernemen vanuit Maastricht. www.vaeshartelt.nl

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 10:48

Het van de valk hotel gilze rijen, is vast heel mooi (ben er nooit geweest) maar besef wel dat het aan de vliegbasis ligt! ik weet niet of je het in het hotel merkt maar mijn paard staat 1km van het hotel af en wij hebben toch wel erg veel last van de helikopters af en toe! lijkt mij niet ideaal voor een romantisch weekend!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 10:51

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-10 15:44

Ik heb genoeg ideeen nou om hem met zijn verjaardag, sinterklaar, kerst, oud en nieuw, valanetijnsdag en alle andere dagen waarop er iets te vieren valt mee te nemen :P Maar uiteraard is iedereen welkom om ze te blijven posten.. :) Want het liefst doen we elk weekend iets anders :) Het van der valk hotel in Gilze heb ik al geboekt.. Ik heb er niet aan gedacht dat het vlak bij de vliegbasis ligt (stom want ik weet het).

Misschien kan Tuhan ons vertellen of je daar veel last van hebt?