NS HiSpeed City Nightline ervaringen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

NS HiSpeed City Nightline ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 10:24

Ik heb in de planning staan om in oktober een aantal dagen naar mijn tante in Zwitserland te gaan omdat ik er echt aan toe ben er even tussenuit te gaan.
Nou zag ik dat het reizen met de NS HiSpeed City Nightline dan retour maar 78 euro is :wow:
Uiteraard is het dan wel het goedkoopste arrangement, maar ik denk sowieso niet dat ik in een trein kan slapen aangezien ik een enorm lichte slaper ben :+

zijn er mensen die ervaringen hebben met de NS HiSpeed City Nightline?
Hoe is het reizen? Mijn tante is bang dat ik snachts in de trein of op stations wordt beroofd, dus ik hoop dat er vooral positieve ervaringen zijn :+
Hoe werkt het inchecken etc?
en kun je in de treinen ook iets eten? Gezien het om een lange reis gaat.

Alvast bedankt!

TessaVB

Re: NS HiSpeed City Nightline ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 10:27

Voor mij is het lang geleden, maar wij gingen altijd zo naar frankrijk. Je zit in een coupe, met 2 banken en een tafel, die kan je ombouwen tot 5 bedden en volgens mij kon die afgesloten worden, 's ochtens krijg je ontbijt, en 's avonds avondeten (vergelijk het met vliegtuigeten :r maargoed, het is eten)

Inchecken zou ik niet weten, dat hebben me ouders gedaan, en ik was nog klein. :+

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 11:07

Ik heb enkel ervaring met een nachttrein in Rusland (van Moskou naar St. petersburg), en zelfs daar heb ik me perfect veilig gevoeld. Wij hadden wel een couchet, voor vier personen (die we met drie vriendinnen 'bemanden'), waarvan de deur gewoon op slot kon. Als je bang bent op beroving: waardevolle spullen (geld/pas/visa) op je buik binden. Grotere dingen bij onder je deken leggen.
Qua slapen: ik heb er zalig geslapen, echt als een roosje, het constante geluid van de trein heeft een erg slaapverwekend effect!

M_ichje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 11:49

Toevallig ben ik net een week terug uit Zwitserland.
Daar ben ik ook met de nachttrein naartoe gegaan.

Opzich vind ik het een goede manier van reizen, je bent namelijk geen dag kwijt (zoals met de dagtrein).

Wij sliepen met 6 is een coupé.
Dat vind ik best veel, maar zover ik ervaren heb gaat iedereen ook echt slapen, dus je hebt er verder geen last van.

Ik voelde me op de trein wel veilig. Op de heenweg sliep ik boven dus ik kon mijn tas gewoon bij mijn hoofd op een plank leggen.
Als je beneden slaapt leg je het gewoon onder je bed en in het midden kun je het bij je voeten leggen in de hoek.
En de deur kan natuurlijk ook op slot.

Wij hebben de tickets via het reisbureau gehad, dus met inchecken kan ik je niet echt helpen...
Volgens mij moet je de tickets gewoon gaan afhalen bij NS HiSpeed. Je krijgt bericht als de tickets er zijn (zover ik weet).

Veel plezier alvast!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 00:58

Het hangt vooral van af met wie je in trein zit. Zit er een dief in trein, dan is de kans natuurlijk groter dat je wordt beroofd :D
Ik zelf heb heel veel met nachttreinen gereisd, ben nog nooit beroofd o.i.d tijdens al die reizen. (ben maar een keer met CNL geweest).

Je koopt van te voren al een kaartje (kan via internet of hi speed balie.) En bij slaapwagons worden vaak je kaarten bij instappen gecontroleerd. Of anders later allemaal verzameld incl je paspoort. Dan word je niet elke keer wakker gemaakt bij grensovergangen. (ik weet niet precies hoe dit wordt gedaan bij CNL. Maar verwacht wel zo. Toen ik met CNL ging had ik gewoon zitplaatsen en dan word je echt wel gewekt voor kaart/paspoortcontrole aan zwitserse grens. )

Sowieso de alle internationale treinen hebben een restaurantwagon. Soms kan dat wel ver lopen zijn van je eigen wagon naar de restaurantwagon. Maar drank en eten is vaak duur. Dus ik zou brood en wat beleg meenemen (of anders van te voren al smeren aangezien je toch maar 12 uur met trein moet)

En die 78 euro retour; let wel op of dit wel de juiste plekken biedt wat je wilt. Stoelen zijn veel goedkoper dan bedden ;)
Boek wel op tijd, het kan zo op zijn :) (iig wel de goedkope plaatsen :) )

Alvast veel plezier :)

(enne een vraagje, waar naartoe wil je in Zwitserland? Misschien is vliegen goedkoper namelijk.)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 07:43

Bedankt voor alle ervaringen!!
Meer is altijd welkom! Ik vind treinreizen echt heerlijk maar zover ben ik op deze manier nog nooit geweest :+

MoonChloe schreef:
En die 78 euro retour; let wel op of dit wel de juiste plekken biedt wat je wilt. Stoelen zijn veel goedkoper dan bedden ;)

Thanks! Het is inderdaad een slaapstoel (dezelfde als jij dus?), maar dat maakt me niet zo heel veel uit. Voor dat geld mag je niet klagen natuurlijk :+
Zit zo'n stoel een beetje lekker trouwens? :D

Ik heb gisteren al geboekt :j Overigens vreemd dat het een dag later opeens weer 10 euro duurder is, en in het weekend is het direct dubbel zo duur :+

Citaat:
(enne een vraagje, waar naartoe wil je in Zwitserland? Misschien is vliegen goedkoper namelijk.)

Vorig jaar ben ik met het vliegtuig naar Zwitserland geweest, maar dat was toen 235 euro (+ belasting) dus dat scheelt nogal := Ik heb het gister vergeleken maar dit jaar zou ik dan rond diezelfde prijs zitten.
Ik ga overigens naar Wilen bei Wollerau. Waar ben jij geweest als ik vragen mag?
Ik mis het land echt verschrikkelijk :=

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 14:15

Slaapstoel, tja als je goed zittend kan slapen moet het zeker wel lukken. Het is ook beetje uitschuifbaar zodat je beeeetje diagonaal ligt :)

Ja en dan volgend week is alles weer goedkoper :P Je weet het nooit met treinen/vliegtuig boeken.

Ja hoor dat mag je vragen, ik ben helaas maar 3 dagen in Zwitserland geweest. Genève en Lausanne. Heb eigenlijk bijna niks gezien aangezien ik er was voor een vergadering. Maar gelukkig heb ik de meer wel gezien en heerlijk gezwommen. Maar ben wel al 3x door Zwitserland geweest met trein, echt prachtige natuur. En gelukkig heb ik wat vrienden wonen in Zwitserland dus ga zeker weer eens langs :)