Vakantie naar Tunesie. Wie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tooeet

Vakantie naar Tunesie. Wie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-10 12:36

Beste bokkers,

ik kon via de zoekmachine geen recent topic vinden, dus vandaar een nieuw topic.

eind september wil ik graag nog een weekje naar de zon. Tunesië spreekt mij erg aan, alle informatie die ik online kan vinden, over de stadjes, bezienswaardigheden, stranden etc etc is erg positief en zorgt ervoor dat ik graag naar dit land op vakantie zou willen. Omgeving Sousse.

Nu hoor ik echter van veel mensen (die er vaak zelf niet geweest zijn) dat het niet verstandig is om hierheen te gaan. Ik ben 22 en blond en dit zou er voor zorgen dat ik continue lastig gevallen wordt, zelfs als ik mijn vriend mee neem. Aangezien deze informatie altijd via via komt, (een kennis van mijn oom, is daar geweest en.... :Z ), vindt ik het niet echt betrouwbaar en ben ik op zoek naar mensen die er ZELF geweest zijn.

Klopt het dat je als jonge meid veel lastig gevallen wordt in Tunesie en dat het zelfs onveilig is? Is het erger dan in landen als Turkije? Griekenland?

Graag jullie ervaringen!

wendely

Re: Vakantie naar Tunesie. Wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 12:42

Ik ben er jaaaaren terug geweest, je zult hier en daar wel eens een opmerking krijgen maar dat het zelfs onveilig is? Nee hoor absoluut niet. Mooi land, lekker heengaan :j

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 13:00

Ik ben dan wel niet in Tunesië geweest maar in Marokko. Is ook een Arabisch land. Ik werd wel oooooooveral 'mooi' genoemd. Ze maken dan een zo'n gebaar. Eigenlijk gewoon omdat ik blond was.
Verder heb ik geen last van andere dingen gehad. Gewoon de standaard dingen; hou je tas goed bij je (in sommige gebieden nog iets beter). Let goed op. En geniet van je vakantie ;)

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-10 13:03

Bedankt voor jullie reacties!

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 13:15

Wij gaan waarschijnlijk ook eind september naar Tunesië (even afwachten of ze een mooie last minute aanbieding hebben tegen die tijd). Lijkt me een geweldig mooi land.
Kennissen van ons zijn er laatst geweest en hebben het geweldig gehad. Ze vonden de verkopers wel erg opdringerig, maar is dat niet in elk toeristisch gebied?!
Een paar jaar geleden zijn we naar Egypte geweest, en ja, daar kreeg ik ook heeel veel opmerkingen van de mannen. Mijn vriend werd constant gevraagd of ik te koop was of te ruil: "all my wifes for yours" (zag mijn vriend al met een hele harem Arabische schonen zitten hier in ons mini appartementje :D). Ook hebben we een keer dikke korting op flesjes drinken en chocoladerepen gehad in ruil voor dat ik met de verkopers op de foto ging. Ook hadden we een ober in het hotel die meteen kwam aangerend als wij binnenkwamen om ons als eerste te helpen (Voor de rest zaten er toen na het seizoen veel oudere stellen en macho russen (naar die vrouwen durfde niemand te kijken anders had je een grote boze rus op je dak)).
Ach ik zie er de humor wel van in. Ik vat het gewoon op als compliment.
Zou me er zeker niet door laten tegenhouden hoor.

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-10 13:56

Ik ben zelf ook altijd erg nuchter in dat soort dingen. Wij gaan ook een leuke lastminute doen! Tunesië is erg aantrekkelijke wat prijs betreft!

Bedankt voor je reactie!

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 14:21

Hoi hoi, ik woon in tunesie (op djerba) en kan gewoon rustig over straat hoor, heb nog nooit problemen gehad! Nu is het hier ook wel wat minder toeristisch dan in Sousse maar het valt door heel Tunesie wel mee. Gewoon niet in bikinitop en hotpants alleen naar de markt/souk en t gaat best!

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 16:17

Hoooooii

Wat leuk Tunesië! Ik ben erg vorg jaar geweest in sousse! Echt superleuk!
Tuurlijk proberen die ventjes je te versieren maar als je ze negeert houd t snel genoeg op! :)

We hebben een excursie geboekt via Neckermann een 2daagse en echt superveel gezien! *D

Oja een m'n beste vriendin zat op Djerba met haar ouders maar daar gingen de winkels al om 8uur 's avonds dicht ;)

Gegarandeerd top vakantie! :)

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-10 17:07

Leuk! Welke excursie heb je gedaan als ik vragen mag? En is er veel te zien daar in de omgeving?

Ligt Djerba ver van Sousse vandaan?

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 20:39

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 22:36

LindaV schreef:
Leuk! Welke excursie heb je gedaan als ik vragen mag? En is er veel te zien daar in de omgeving?

Ligt Djerba ver van Sousse vandaan?

Oeeii dat zou k even aan mn ouders moeten vragen maar we gingen naar een grote arena waar vroeger leeuw gevechten waren,
en we zijn naar een stam geweest die in grotten woonden. Tegen de avond hebben we kameel gereden in de sahara. De volgende ochtend was het weer vroeg op
om de zons opgang te zien :) En daarna door naar de zoutvelden! Daarna door gegaan en met koetsjes een ritje gemaakt waar je uitleg kreeg over verschillende bomen.
Eenmaal daar weg ga je met jeeps de bergen in! (geen idee meer hoe dat gebergte heet :o )

Wij zaten trouwens ongeveer 5km van het centrum af van sousse, maar voor een paar euro had je een taxi er naar toe :D Het is ook wel lopent
te doen het centrum begint na ongeveer 20 min lopen maar je loopt dan ook wel langs leuke winkeltjes :)

We zaten trouwens all in in hotel Jinene beach! Super hotel! Leuke animatie spreekt ook goed engels,
elke avond een show! Lekkere cocktais en een leuk stukje privé strand! :) :)

Hier een paar foto's van de excursie ;)

De arena:
http://i37.tinypic.com/2eo8h3m.jpg
De '''grot stammen''
http://i37.tinypic.com/21kicg2.jpg
Kameel rijden :)
http://i34.tinypic.com/2q8zrco.jpg
Zons opgang
http://i37.tinypic.com/pc2kn.jpg
de zoutvelden
http://i35.tinypic.com/1z1till.jpg
De koetsjes
http://i34.tinypic.com/2wludyo.jpg
In de bergen
http://i38.tinypic.com/2nbx6b6.jpg
Sousse :D ( wij zaten wel een eind van t centrum af gelukkig maar een dagje winkelen kan geen kwaad! :D )
http://i34.tinypic.com/2rz5jcm.jpg

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-10 12:42

Bedankt voor je reactie citroen, leuke foto's! Geeft me een goed beeld van de excursie!

@ bedouin, die topics had ik ook al gevonden, maar kon hierin niet echt mijn antwoord vinden.

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 14:37

Sousse is 4a 5 uur rijden vanaf Djerba, die excursie was hoogstwaarschijnlijk Douz/Matmata/Tozeur/El Djem :) zit standaard in het excursieaanbod dus die vind je wel! Is idd een aanrader!

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-10 16:27

Leuk leuk, ik wil wel graag wat van de omgeving zien als ik in een vreemd land ben! Wat wonen er veel bokkers in Tunesie zeg!

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 17:57

2 stuks bokkers! Met ieder 3 paarden! Alle 6 zelfs te bewonderen in itp! Niet slecht toch?

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 18:22

Ik wil graag eind oktober een weekje naar Tunesie met vriendlief. :)

En Bedouin, het lijkt me ontzettend gaaf om dan ook een buitenrit te paard bij jullie te maken, door de Sahara! :j
Mijn vriend heeft weinig tot geen ervaring met paardrijden, maar het lijkt hem wel geweldig om eens te proberen!
Is het mogelijk om allebei te paard te gaan, met jullie? :)

En aan welke bedragen moet ik dan denken? :)

Alvast bedankt!

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 21:46

Tunesie heb ik als een van de vrouwvriendelijkste landen in de arabische wereld ervaren. Ben in Marokko, Turkije, Tunesië en Egypte geweest (plus jordanie 1 dag maar dat telt niet he :P )

Echt in Tunesië durfde ik als (donker)blonde gerust met mijn vriend overal heen, durfde zelfs in mn eentje een winkeltje in als mijn vriend nog ergens anders aan het kijken was. Maakte daar echt geen onvriendelijke indruk. Ja het is een andere cultuur maar totaal niet onvriendelijk. Kreeg wel vaak praatjes als mooi meisje mooi prijsje etc te horen maar ach dat doet geen zeer toch.... Hoor ik liever dan lelijk wicht :P

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-10 15:02

Bedankt voor jullie reacties! Ik denk dat ik gewoon ga boeken! Het is daar heeeeeeerlijk weer!

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 18:25

Als je naar sousse gaat heb ik een leuke tip.. Koop nougat op de markt. Die was echt zo super lekker!!!